ندای لرستان

آخرين مطالب

10 پنیر مشهور از بهترین پنیرهای دنیا برای مصرف روزانه علمي

10 پنیر مشهور از بهترین پنیرهای دنیا برای مصرف روزانه
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - لبنیات یکی از مهم‌ترین مواد غذایی در برنامه روزانه همه ما محسوب می‌شود. پنیر هم نوعی لبنیات است که در حال حاضر بیش از 1800 نوع مختلف از آن در دنیا وجود دارد. مصرف پنیر با هر شکلی که باشد، باعث رسیدن مواد معدنی و ویتامین‌های مختلف به بدن می‌شود و درنهایت اثرات خود را روی بدن می‌گذارد.

لبنیات یکی از مهم‌ترین مواد غذایی در برنامه روزانه همه ما محسوب می‌شود. پنیر هم نوعی لبنیات است که در حال حاضر بیش از 1800 نوع مختلف از آن در دنیا وجود دارد. مصرف پنیر با هر شکلی که باشد، باعث رسیدن مواد معدنی و ویتامین‌های مختلف به بدن می‌شود و درنهایت اثرات خود را روی بدن می‌گذارد.
پنیرها بر اساس ملاک‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند. به‌طور مثال می‌توان آن‌ها را بر اساس مقدار خشکی و بافت آن‌ها در دسته‌های خشک، نیمه‌خشک، نرم و خیلی نرم قرار داد. از طرفی امکان طبقه‌بندی آن‌ها بر اساس رطوبت نیز وجود دارد که در گروه‌های بین 13 تا 24درصد، 34 تا 45درصد، 45 تا 55درصد و 80 تا 85درصد قرار می‌گیرند.
بهترین پنیرها برای مصرف روزانه کدامند؟
تعداد پنیرهایی که می‌توان برای مصرف روزانه انتخاب کرد، بسیار زیادند. در اینجا به معرفی ده نمونه از این خوردنی‌های خوشمزه اشاره می‌کنیم تا بتوانید در برنامه غذایی خود تنوع ایجاد کنید:
1. پنیر لاکتیکی
پنیر لاکتیکی نوعی از پنیر است که برای درست کردن آن از باکتری‌های لاکتیکی و آنزیم‌های خاص استفاده می‌شود. در این نوع پنیر مقادیر زیادی پروتئین، کلسیم و فسفر وجود دارد و ویتامین A و املاح معدنی موجود در آن نیز بسیار زیاد است. این پنیر مواد غذایی را حتی در طولانی‌مدت نیز حفظ می‌کند؛ اما معمولا بهتر است به‌صورت تازه مصرف شود.
2. پنیر فتا
پنیر فتا نوعی پنیر یونانی است که طعمی قوی دارد و یکی از سالم‌ترین‌هاست؛ زیرا میزان چربی و کالری آن بسیار کم است. این پنیر در اکثر مواقع با استفاده از شیر بز تهیه می‌شود و برای کسانی که نسبت به لاکتوز حساسیت دارند، انتخاب بسیار خوبی است.
3. پنیر بری
بری نام نوعی پنیر فرانسوی است که بافت نرم و طعم شیرینی دارد. به دلیل همین ویژگی‌ها از این پنیر برای درست کردن انواع سالاد و ساندویچ استفاده می‌شود که باعث طعمی خاص و منحصربه‌فرد در آن‌ها خواهد شد. پنیر بری برای اولین بار در نیمه اول قرن نوزدهم تولید شده است.
4. پنیر اسرم
نوع دیگر از انواع پنیر، اسرم است که بافت نیمه‌نرم و خامه‌ای‌شکل دارد و برای اولین بار در قرن 16 میلادی تولید شده است. این پنیر اصالت دانمارکی دارد و رنگ آن زرد و بافتش روغنی است. پنیر اسرم معمولا در پخت غذاها و ساندویچ‌ها به‌کار می‌رود و در برابر حرارت خیلی سریع آب می‌شود.
5. پنیر آسیاگو
نمونه‌ای دیگر از پنیرهایی که می‌توان به‌صورت روزانه مصرف کرد، آسیاگو نام دارد که محصولی ایتالیایی است. این پنیر با بافت‌های متفاوت نرم و صاف تا سفت و شکننده تولید می‌شود و رنگش هم ممکن است متغیر باشد. پنیر آسیاگو معمولا در سالاد، سوپ، پاستا و... به‌کار می‌رود و با شیر گوسفند تهیه می‌شود.
6. پنیر چدار
پنیر چدار در ایران هم طرفداران زیادی دارد. این پنیر برای اولین بار در انگلستان تولید شده است و با شیر گاو تهیه می‌شود. رنگ نارنجی و بافت نیمه‌جامد، از جمله ویژگی‌های پنیر چدار هستند که آن را نسبت به مدل‌های دیگر متمایز ساخته‌اند. این پنیر طعم شیرینی دارد و ارزش غذایی بالا و مقدار کم نمک از مشخصات اصلی آن هستند. از چدار برای صبحانه، تهیه ساندویچ‌ها، خوراک و... استفاده می‌شود.
/

ندای لرستان


7. پنیر گوت
گوت تقریبا شبیه به پنیر فتا و سرشار از پروتئین است. این پنیر با طعم کمی خامه‌ای، کالری کمی دارد. ترکیب پنیر گوا همراه با چغندر بسیار جذاب است و در بسیاری از رستوران‌های دنیا در کنار دیگر مواد غذایی سرو می‌شود.
8. پنیر پارمسان
در بین انواع پنیرهای خوراکی، پارمسان نیز یکی از پرطرفدارترین‌هاست و می‌تواند به‌صورت روزانه مورد استفاده قرار گیرد. این پنیر برای آنکه آماده سرو شود، به 2 تا 36 ماه زمان نیاز دارد. پارمسان هم برای کودکان و هم سالمندان مناسب است و با استفاده از شیر گاو تازه تهیه می‌شود. این پنیر را می‌توان برای پخت انواع غذاها نیز به‌کار برد.
9. پنیر کامامبر
کامامبر نوعی پنیر فرانسوی است که بافتی نرم و رسیده دارد. طعم خامه‌ای در ترکیب این پنیر با شوری و ته‌مزه سیر باعث شده‌اند تا کمی نسبت به دیگر نمونه‌های موجود در بازار متفاوت‌تر باشد. برای درست کردن این پنیر از شیر گاو و کپک‌های خوراکی استفاده می‌شود. برای تهیه سالاد در ترکیب با میوه و گوشت‌های سرد می‌توانید از کامامبر استفاده کنید.
10. پنیر گودا
گودا مخصوص کشور هلند است. این پنیر با استفاده از شیر گاو تهیه شده و چربی آن بین 40 تا 52درصد است. تقریبا یک ماه طول می‌کشد تا گودا به مرحله مصرف برسد؛ به همین دلیل قیمت آن بالاست. عطر و طعم این پنیر با توجه به مدت زمانی که برای آن در نظر گرفته شده است، می‌تواند تند و تیز تا ملایم باشد. همچنین ساختار آن هم خامه‌ای، ترد یا شکننده است. برای درست کردن انواع ساندویچ، صبحانه و... می‌توان از گودا استفاده کرد.
فواید پنیر برای بدن
به جز طعم بی‌نظیری که پنیر دارد، فواید زیادی را هم برای بدن در پی خواهد داشت. این ویژگی به دلیل وجود مقادیر زیاد پروتئین، کلسیم، ویتامین A و ویتامین B12 در این ماده خوراکی است. درنهایت ورود این ماده به داخل بدن سبب تقویت استخوان‌ها، سلامت قلب و عروق، تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود عملکرد مغز، کاهش وزن و... می‌شود.
البته باید این موضوع را هم درنظر گرفت که در بافت پنیر، چربی و سدیم هم وجود دارد. بنابراین مصرف بیش از اندازه آن مشکلات جدی و آسیب به قلب را به دنبال خواهد داشت. همچنین در مواقعی باعث افزایش وزن و فشار بالا می‌شود.
خرید انواع پنیر برای مصرف روزانه
/

ندای لرستان

//" alt="ندای لرستان" width="100%" />

اگرچه در این مطلب به معرفی بهترین پنیرهای روزانه پرداختیم، اما برای مصرف همیشگی خود بهتر است انواع پنیر کم‌چرب و با کمترین مقدار نمک را در نظر بگیرید. بافت نیمه‌جامد یا جامد پنیر نیز انتخاب بهتری برای مصرف خواهد بود. در اغلب مواقع ترجیح این است که از پنیرهای کارخانه‌ای استفاده کنید؛ زیرا مدل‌های فله ماندگاری کمتری دارند. اکنون شما بگویید که از چه پنیرهایی برای مصرف روزانه خود استفاده می‌کنید؟ تجربیات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.
گروه سلامت زندگی سیمرغ
منبع:digikala.com

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/960632/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ساحل عاج هم در فوتبال ایران ستاره دارد!

محدودیت اعتباری مانع بزرگ توسعه سطح گلخانه‌های لرستان

محدودیت اعتباری مانع بزرگ توسعه گلخانه‌های لرستان

شهدای 17 شهریور آگاهانه راه ایستادگی و شهادت‌طلبی را انتخاب کردند

17 شهریور نقطه ی عطف تاریخ انقلاب اسلامی

ضرورت به تقریب مذاهب در کنگره آیت‌الله بروجردی

بزرگ‌ترین شگفتی سال خاورمیانه

استاندار لرستان: 17 شهریور نقطه عطف تاریخ انقلاب اسلامی است

رقابت با همسایه طماع

رانت مومنانه

پزشکیان خاتمی نیست

عصرایران نوشت: از بازرگان تا عشقی!

علم موتور محرکه برای پیشرفت جامعه است

همه مسائل و مشکلات جامعه باید در دانشگاه حل و فصل شود

کشف آتشکده ی دوره ساسانی در رشید آباد کوهدشت

رکوردزنی تهران در آمار شاغلان فقیر

تصورتان از تایلند چیست؟

نفی دوقطبی‌سازی

قحطی بنزین در شهرهای شمالی

اولین اظهارنظر مدیرعامل تلگرام پس از آزادی

اعلام خط قرمز ایران

سد بلند بازدارندگی حزب‌الله لبنان

تحلیل مسعود نیلی از ترس مواجهه با ناترازی‌های اقتصاد ایران

بی‌تفاوتی بازار به استعفای عشقی

تشکیل پرونده قضائی برای برخی مدیران ازنا

روایت تجارت نیوز از رکوردشکنی تعداد و مبلغ تراکنش های بانکی

وزیر تعاون: یارانه 13 هزار معلول به‌زودی پرداخت می‌شود

تحلیل احمد میدری از خطای بزرگ ایران در مسیر توسعه

سخنگوی مرکز مبادله: بیش از 25 هزار قطعه سکه فروخته شد

معرفی رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی لرستان

هفدهم شهریور از نقاط عطف مبارزات مردم علیه رژیم ستمشاهی است

اولویت مسکنی خانم وزیر با چرتکه مرکز آمار

استاندار لرستان:‌اتحاد جامعه اسلامی از اهداف کنگره آیت الله بروجردی است

مخاطب محوری باعث تاثیرگذاری برگزاری کنگره‌ها می‌شود

خنجر روس‌ها را کُند کنید

شمال؛ مسافران گرفتار کمبود بنزین، ترافیک و اقلام اساسی

تدبیر برنامه هفتم برای پرداخت یکجای مالیات و بیمه

بحران اقتصادی در آلمان: اخراج‌های گسترده در راه است!

صحبت های رئیس سازمان برنامه و بودجه از تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی

تحلیل سفیر اسبق ایران از سیاست دلارزدایی اقتصاد ایران

عقب‌نشینی متقاضیان از خرید خانه‌ های نوساز

«همتی» با استعفای «عشقی» رییس بورس موافقت کرد

25شهریور، آخرین مهلت بخشودگی جرائم مالیاتی در لرستان

با توجه به عملکرد «عشقی» فارغ‌التحصیلان «دانشگاه امام صادق»، نام این دانشگاه را تغییر دهید

هم اشتراک بخرید، هم تبلیغ تماشا کنید

ادامه روند کاهش قیمت طلا و ارز؛ ساز مخالف سکه بهار آزادی با رنگ سرخ بازار

ثبت یک اتفاق خاص در خودپردازها: اثر پولی قطعی اینترنت در 1401

ثبت معاملات غیرمنقول در دفاتر رسمی لرستان

بهربرداری از ایستگاه‌ه پمپاژ کلین شهرستان کوهدشت طی 20 روز آینده

محسن بهاروند رییس هیات انجمن های ورزشی لرستان شد