ندای لرستان

آخرين مطالب

نرخ سرویس مدارس تهران 45 درصد افزایش یافت اقتصادي

نرخ سرویس مدارس تهران 45 درصد افزایش یافت
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - مهر /اعضای شورای شهر تهران در بررسی لایحه تعیین نرخ کرایه و بهای خدمات سرویس مدارس شهر تهران در سال 1403، افزایش 45 درصدی را به تصویب رساندند.
اعضای شورای شهر تهران در دویست و پنجاه و یکمین جلسه شورا بررسی لایحه تعیین نرخ کرایه و بهای خدمات سرویس مدارس شهر تهران را در دستور کار خود داشتند که در همین راستا سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا گفت: بر اساس این لایحه مبلغی که پیش بینی می‌شود در آیتم‌های ورودی دانش‌آموز، پیمایش به صورت بخش بندی شده و هر پنج کیلومتر در نظر گرفته شده است. همچنین با توجه به اینکه کرایه ورودی 42 هزار و 500 تومان و به ازای هر کیلومتر چهار هزار و 300 تومان در نظر گرفته شده و دانش آموزان مدارس ابتدایی به مراقبت بیشتری نیاز دارند، مبالغ جانبی افزایش یافته است.
وی افزود: برای خودروهای برقی تا سقف 80 درصد به شرط خدمات ویژه، نرخ افزایش خواهد یافت و در صورت نداشتن خدمات ویژه، تا 50 درصد قابل افزایش خواهد بود. در خودروهای سواری حداکثر پنج نفر در نظر گرفته شده است. برای مینی‌بوس‌ها 50 درصد افزایش پیش بینی شده و سرویس دانش آموزان استثنایی رایگان است. سازمان تاکسیرانی وظیفه نظارت بر سرویس‌ها را با استفاده از ظرفیت شرکت‌های خصوصی بر عهده دارد. ضریب آرم ترافیک 30 درصد است و در واقع 70 درصد تخفیف در این بخش پیش بینی شده است.
تشکری هاشمی ادامه داد: 45 درصد افزایش برای رانندگان تاکسی در نظر گرفته شده است. همچنین اجازه داده شده تا در مسیرهای پرترافیک 25 درصد افزایش دیگر نیز اعمال شود.

در ادامه این جلسه شادی مالکی مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری تهران گفت: 120 شرکت اعلام آمادگی کرده و 22 هزار دانش‌آموز برای سرویس ثبت نام کرده‌اند. سال قبل حداقل نرخ کرایه هشت هزار و 500 تومان بود که با رقم بسیار بالاتری خدمات رسانی صورت می‌گرفت. پارسال سرویس مدارس با شکست رو به رو شد و رانندگان در روز اول خدمات رسانی نکردند و نارضایتی به دنبال داشت.
وی افزود: پارسال این لایحه دیر ابلاغ شد اما امسال زود هنگام ابلاغ می‌شود و فرصت برای بررسی باقی مانده است. در لایحه نرخ کرایه 15 درصد ضریب برای شیب مسیر پیش بینی شده بود. 25 درصد افزایش برای ساعات اوج ترافیک نیز باید در نظر گرفته شود. ضمن اینکه ساعات اوج ترافیک و شیب مسیر در سامانه سپند ثبت خواهد شد و مشکلی وجود ندارد.
مالکی با بیان اینکه 175 هزار دانش‌آموز سرویس مدرسه‌ای داریم که باید برنامه‌ریزی دقیقی برای آن انجام شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه افزایش ترافیک را در سال تحصیلی شاهد خواهیم بود، باید برنامه‌ریزی‌های دقیقی صورت بگیرد.
چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: باید در رسانه‌ها موضوع ورود اسنپ‌ها به سرویس دانش آموزی اعلام شود تا سر مردم کلاه نرود. همچنین در عمل و اجرا برای استفاده از خودروهای برقی دانش آموزان مشکل ایجاد خواهد شد.
وی افزود: همه نقاط تهران ترافیک دارد و اوج ترافیک در زمان بازگشایی و تعطیلی مدارس است. اگر قرار است 45 درصد افزایش نرخ داشته باشیم، اوج ترافیک را نیز باید در نظر بگیریم. در غیر این صورت 25 درصد را که برای ترافیک پیش بینی کرده بودیم، کاهش دهیم.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در مواردی که شیب ندارد، افزایش نرخ 35 یا 40 درصد باشد. چراکه در این صورت نارضایتی برای شهروندان ایجاد نخواهد شد. در مورد اسنپ هم باید از امروز فکر کرد که اگر قرار باشد وارد شوند فکری به حال آنها شود و اگر قرار نیست بیایند، ورود آنها به سرویس مدارس ممنوع شود.
در ادامه بار دیگر شادی مالکی مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری تهران گفت: در مردادماه فاز آزمایشی سامانه آنلاین آغاز به کار خواهد کرد. با توجه به اینکه در مصوبه نرخ کرایه، 15 درصد ضریب شیب را داریم تقاضا می‌کنیم در نرخ سرویس مدارس نیز لحاظ شود. حداکثر رقم نرخ سرویس مدارس در بررسی‌ها به 19 میلیون تومان رسید و اگر ضرایب اضافه نشود در مهرماه با مشکل آمادگی رانندگان تاکسی مواجه خواهیم شد.
اعضای شورای شهر تهران نهایتاً پس از بحث و بررسی لایحه تعیین نرخ کرایه و بهای خدمات سرویس مدارس شهر تهران برای سال جاری، با حداکثر آرا با افزایش 45 درصدی نرخ سرویس مدارس موافقت کردند.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/964003/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

محدودیت اعتباری مانع بزرگ توسعه سطح گلخانه‌های لرستان

محدودیت اعتباری مانع بزرگ توسعه گلخانه‌های لرستان

شهدای 17 شهریور آگاهانه راه ایستادگی و شهادت‌طلبی را انتخاب کردند

17 شهریور نقطه ی عطف تاریخ انقلاب اسلامی

ضرورت به تقریب مذاهب در کنگره آیت‌الله بروجردی

بزرگ‌ترین شگفتی سال خاورمیانه

استاندار لرستان: 17 شهریور نقطه عطف تاریخ انقلاب اسلامی است

رقابت با همسایه طماع

رانت مومنانه

پزشکیان خاتمی نیست

عصرایران نوشت: از بازرگان تا عشقی!

علم موتور محرکه برای پیشرفت جامعه است

همه مسائل و مشکلات جامعه باید در دانشگاه حل و فصل شود

کشف آتشکده ی دوره ساسانی در رشید آباد کوهدشت

رکوردزنی تهران در آمار شاغلان فقیر

تصورتان از تایلند چیست؟

نفی دوقطبی‌سازی

قحطی بنزین در شهرهای شمالی

اولین اظهارنظر مدیرعامل تلگرام پس از آزادی

اعلام خط قرمز ایران

سد بلند بازدارندگی حزب‌الله لبنان

تحلیل مسعود نیلی از ترس مواجهه با ناترازی‌های اقتصاد ایران

بی‌تفاوتی بازار به استعفای عشقی

تشکیل پرونده قضائی برای برخی مدیران ازنا

روایت تجارت نیوز از رکوردشکنی تعداد و مبلغ تراکنش های بانکی

وزیر تعاون: یارانه 13 هزار معلول به‌زودی پرداخت می‌شود

تحلیل احمد میدری از خطای بزرگ ایران در مسیر توسعه

سخنگوی مرکز مبادله: بیش از 25 هزار قطعه سکه فروخته شد

معرفی رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی لرستان

هفدهم شهریور از نقاط عطف مبارزات مردم علیه رژیم ستمشاهی است

اولویت مسکنی خانم وزیر با چرتکه مرکز آمار

استاندار لرستان:‌اتحاد جامعه اسلامی از اهداف کنگره آیت الله بروجردی است

مخاطب محوری باعث تاثیرگذاری برگزاری کنگره‌ها می‌شود

خنجر روس‌ها را کُند کنید

شمال؛ مسافران گرفتار کمبود بنزین، ترافیک و اقلام اساسی

تدبیر برنامه هفتم برای پرداخت یکجای مالیات و بیمه

بحران اقتصادی در آلمان: اخراج‌های گسترده در راه است!

صحبت های رئیس سازمان برنامه و بودجه از تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی

تحلیل سفیر اسبق ایران از سیاست دلارزدایی اقتصاد ایران

عقب‌نشینی متقاضیان از خرید خانه‌ های نوساز

«همتی» با استعفای «عشقی» رییس بورس موافقت کرد

25شهریور، آخرین مهلت بخشودگی جرائم مالیاتی در لرستان

با توجه به عملکرد «عشقی» فارغ‌التحصیلان «دانشگاه امام صادق»، نام این دانشگاه را تغییر دهید

هم اشتراک بخرید، هم تبلیغ تماشا کنید

ادامه روند کاهش قیمت طلا و ارز؛ ساز مخالف سکه بهار آزادی با رنگ سرخ بازار

ثبت یک اتفاق خاص در خودپردازها: اثر پولی قطعی اینترنت در 1401

ثبت معاملات غیرمنقول در دفاتر رسمی لرستان

بهربرداری از ایستگاه‌ه پمپاژ کلین شهرستان کوهدشت طی 20 روز آینده

محسن بهاروند رییس هیات انجمن های ورزشی لرستان شد

امام جمعه ازنا منصوب شد