ندای لرستان

آخرين مطالب

توسعه شیلات و آبرسانی روستایی سرفصل خدمات دولت سیزدهم در لرستان اجتماعي

  بزرگنمايي:

ندای لرستان - به گزارش خبرنگار هشتمین رییس جمهور ایران اسلامی و دولت سیزدهم 12 مردادماه سال 1400 مدیریت اجرایی را در شرایطی تحویل گرفت که مشکلات عدیده و تلنبار شده ای از دولت های قبل در کشور وجود داشت که حاصل آن منجر به افزایش نرخ تورم، رکود اقتصادی، تعطیلی واحدهای تولیدی و گرانی مسکن و بسیاری مشکلات دیگر در سایر بخش ها شده بود اما دولت سیزدهم و رییس جمهور خستگی ناپذیر آن با تلاش های مداوم و کار شبانه روزی پای مشکلات کشور ایستاد و حاصل آن گره گشایی در مسایل اقتصادی، پایین آمدن نرخ تورم و فعالیت بسیاری از واحدهای اقتصادی و کارخانجات تعطیل و نیمه تعطیل شد.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
یکی از مهمترین اقداماتی که در بدو فعالیت دولت سیزدهم در دستور کار قرار گرفت تسریع در روند آبرسانی به روستاهای دارای مشکل بی آبی و یا کم آبی و طرح جهاد آبرسانی به روستاهای محروم بود، در این راستا انعقاد تفاهم‌نامه با قرارگاه امام‌حسن‌مجتبی (ع) برای آبرسانی به 10 هزار روستای دارای تنش آبی در کشور و مبادله قرارداد عملیات اجرایی برای آبرسانی به هفت هزار و 138 روستا در فاز نخست طرح "جهادآبرسانی" انجام و مقرر شد تا پایان دولت سیزدهم شاخص برخورداری از آب شرب روستایی در سراسر کشور به بیش از 80 درصد ارتقا یابد.
اما در لرستان به گواه مردم و مسوولان وضعیت به مراتب سخت تر بود چراکه از جمله استان هایی است که در سال های گذشته چندان توجهی در حوزه های مختلف توسعه ای به آن نشده و نسبت به سایر استان های توسعه یافته عمق محرومیت ها در آن چشمگیرتر است.
از مجموع سه هزار روستای این استان از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون یکهزار و 600 روستا تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب قرار گرفته است و سایر روستاها به دلیل مشکلاتی همچون سخت گذر بودن نتوانسته اند از این نعمت برخوردار شوند.
با آغاز طرح جهاد آبرسانی در کشور و حضور رییس جمهور شهید و دولتمردان دولت سیزدهم در لرستان دستورآبرسانی به 300 روستای محروم این دیار در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان و بسیج سازندگی قرار گرفت و پیش بینی شد طی یک بازه زمانی سه ساله به سرانجام مطلوب برسد.
امروز با گذشت سه سال از عمر دولت سیزدهم و پس از شهادت آیت الله رییسی رییس جمهور محبوب و مردمی نه تنها فعالیت خدمت رسانی به مناطق محروم پایان نیافته بلکه با توجه به تاکیدات رییس جمهور شهید همچنان با تلاش شبانه روزی در حال انجام و حاصل آن لبخند رضایت بر لبان روستاییانی است که تا پیش از این از نعمت آب آشامیدنی برخوردار نبودند.
بهره مندی 300 روستا از جهاد آبرسانی
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان در این باره به ایرنا گفت: این استان حدود سه هزار روستا دارد و جزو هشت استان کشور از نظر تعداد جمعیت روستایی است.
یاسر اکبریان افزود: در ابتدای دولت سیزدهم تفاهم نامه ای در سطح وزارت نیرو با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) منعقد شد که مطابق این تفاهم نامه باید ظرف مدت 30 ماه، تعداد 10 هزار روستای محروم کشور از آب سالم و لوله کشی برخوردار شوند که سهم لرستان در مرحله اول این طرح 125 روستا بود.
وی ادامه داد: با تامین چهار هزار و 250 میلیارد ریال اعتبار طی انعقاد قراردادی با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) با حضور نماینده سپاه و مسوول بسیج سازندگی مقرر شده است روستاهای محروم و فاقد آب شرب سالم استان، در یک بازه زمانی سه ساله تحت پوشش خدمات شرکت قرار گیرند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان با اشاره به پیگیری های مستمر مسوولان استانی و وزارتی جهت افزایش سهمیه استان افزود: با پیگیری های صورت گرفته تعداد روستاهای استان برای جهاد آبرسانی به 300 مورد افزایش یافت.
آبرسانی به 161روستای لرستان توسط دولت سیزدهم
اکبریان گفت: 161 روستای محروم با جمعیتی بالغ بر 78 هزار نفر در استان لرستان توسط دولت سیزدهم از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند شده اند.
وی با اشاره به اینکه آبرسانی به روستاهای محروم در قالب جهاد آبرسانی و رفع محرومیت نیز در دست اقدام است، بیان کرد: برنامه‌ریزی شرکت آب و فاضلاب استان تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی به 162 روستا تا پایان سال جاری است.
دولت سیزدهم در کنار آبرسانی به روستاهای لرستان، از وجود 2 هزار و 500 کیلومتر رودخانه دائمی و فصلی در استان و بهره مندی از آب و هوای متنوع، غافل نشد و با سرمایه گذاری های منطقی در بخش شیلات، علاوه بر تکمیل طرح های نیمه تمام و ایجاد ظرفیت های جدید سرمایه گذاری، زیرساخت های این حوزه را نیز تقویت و آماده حضور سرمایه گذاران کرده است.
سالانه بیش از 200 میلیون قطعه بچه ماهی در لرستان تکثیر و بیش از 32 هزار تن انواع ماهی خوراکی از 703 مزرعه تولید می شود در حالیکه به اذعان کارشناسان، این استان توانایی تولید بیش از 50 هزار تن انواع ماهیان سردآبی و گرمابی را دارا است که می توان این توانایی را فرصتی بی نظیر برای ایجاد اشتغال پایدار در این استان غیرساحلی دانست.
ازین رو در دولت سیزدهم ساخت چندین مجتمع پرورش ماهی سردآبی، گرمابی و خاویاری در لرستان در دستور کار قرار گرفت و با همت بخش خصوصی و همکاری خوب مسوولان استان در آینده ای نزدیک اشتغال و تولید بسیار مناسبی را در بخش شیلات شاهد خواهیم بود.
مدیرکل شیلات لرستان در این باره به ایرنا می گوید: تولید آبزیان در این استان طی فعالیت دولت سیزدهم از 16 هزار به 32 هزار تن افزایش یافته است.

ندای لرستان

برنامه ریزی برای افزایش تولیدات بخش شیلات لرستان
کیارش بیرانوند افزود: لرستان از استان های برتر در زمینه شیلات است که برنامه ریزی برای افزایش تولیدات این استان به 48 هزار تن در سال انجام و مقدمات راه اندازی پنج مجتمع آبزی پروری ماهیان سردآبی و خاویاری در این استان توسط دولت سیزدهم فراهم شده که عملیات تکمیل زیرساخت این مجتمع ها در حال انجام است.
وی با اشاره به پروژه های در حال اجرا و انجام شده شیلات لرستان توسط دولت سیزدهم، اظهار کرد: مجتمع پرورش ماهیان خاویاری "سپیددشت" یکی از پروژه هایی است که زیرساخت های آن با هشت هزار میلیارد ریال تکمیل شده است و با ظرفیت اشتغال 500 نفر به بخش خصوصی واگذار می شود.
مدیرکل شیلات لرستان با اشاره به مجتمع پرورش ماهیان خاویاری "درب گنبد" نیز اظهار داشت: این طرح ابتدای سال 1400 کلنگ زنی و امسال زیرساخت های آن تکمیل و آماده واگذاری به متقاضیان بخش خصوصی شده که ظرفیت اسمی آن 500 تن است و اشتغال 100 نفری را به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد خواهد کرد.
بیرانوند تصریح کرد: همچنین ظرفیت اسمی مجتمع پرورش ماهیان سردآبی "شول آباد" 2 هزار تن است و 400 فرصت شغلی را در منطقه ایجاد خواهد کرد که زیرساخت های فاز نخست آن نیز در حال آماده سازی است.
وی در خصوص مجتمع پرورش ماهی "رنگین بان" پلدختر افزود: این مجتمع با ظرفیت 150 شغل توان تولید یک هزار تن ماهی خاویاری را خواهد داشت که امسال کلنگ زنی شده و زیرساخت های آن در حال اجراست و تا پایان سال تکمیل و به بخش خصوصی واگذار می شود.
وی اضافه کرد: مجتمع پرورش ماهی "رومشکان" نیز ظرفیت تولید 2 هزار تن ماهی را داشته و ایجاد اشتغال 400 نفری را به همراه خواهد داشت که امسال کلنگ زنی شده است و پیمانکاران این مجموعه در حال فعالیت هستند.
استان‌ها لرستان 0 نفر برچسب‌ها شهید رییسی توسعه اقتصادی لرستان دولت سیزدهم دولت مردمی

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/965504/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

محدودیت اعتباری مانع بزرگ توسعه سطح گلخانه‌های لرستان

محدودیت اعتباری مانع بزرگ توسعه گلخانه‌های لرستان

شهدای 17 شهریور آگاهانه راه ایستادگی و شهادت‌طلبی را انتخاب کردند

17 شهریور نقطه ی عطف تاریخ انقلاب اسلامی

ضرورت به تقریب مذاهب در کنگره آیت‌الله بروجردی

بزرگ‌ترین شگفتی سال خاورمیانه

استاندار لرستان: 17 شهریور نقطه عطف تاریخ انقلاب اسلامی است

رقابت با همسایه طماع

رانت مومنانه

پزشکیان خاتمی نیست

عصرایران نوشت: از بازرگان تا عشقی!

علم موتور محرکه برای پیشرفت جامعه است

همه مسائل و مشکلات جامعه باید در دانشگاه حل و فصل شود

کشف آتشکده ی دوره ساسانی در رشید آباد کوهدشت

رکوردزنی تهران در آمار شاغلان فقیر

تصورتان از تایلند چیست؟

نفی دوقطبی‌سازی

قحطی بنزین در شهرهای شمالی

اولین اظهارنظر مدیرعامل تلگرام پس از آزادی

اعلام خط قرمز ایران

سد بلند بازدارندگی حزب‌الله لبنان

تحلیل مسعود نیلی از ترس مواجهه با ناترازی‌های اقتصاد ایران

بی‌تفاوتی بازار به استعفای عشقی

تشکیل پرونده قضائی برای برخی مدیران ازنا

روایت تجارت نیوز از رکوردشکنی تعداد و مبلغ تراکنش های بانکی

وزیر تعاون: یارانه 13 هزار معلول به‌زودی پرداخت می‌شود

تحلیل احمد میدری از خطای بزرگ ایران در مسیر توسعه

سخنگوی مرکز مبادله: بیش از 25 هزار قطعه سکه فروخته شد

معرفی رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی لرستان

هفدهم شهریور از نقاط عطف مبارزات مردم علیه رژیم ستمشاهی است

اولویت مسکنی خانم وزیر با چرتکه مرکز آمار

استاندار لرستان:‌اتحاد جامعه اسلامی از اهداف کنگره آیت الله بروجردی است

مخاطب محوری باعث تاثیرگذاری برگزاری کنگره‌ها می‌شود

خنجر روس‌ها را کُند کنید

شمال؛ مسافران گرفتار کمبود بنزین، ترافیک و اقلام اساسی

تدبیر برنامه هفتم برای پرداخت یکجای مالیات و بیمه

بحران اقتصادی در آلمان: اخراج‌های گسترده در راه است!

صحبت های رئیس سازمان برنامه و بودجه از تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی

تحلیل سفیر اسبق ایران از سیاست دلارزدایی اقتصاد ایران

عقب‌نشینی متقاضیان از خرید خانه‌ های نوساز

«همتی» با استعفای «عشقی» رییس بورس موافقت کرد

25شهریور، آخرین مهلت بخشودگی جرائم مالیاتی در لرستان

با توجه به عملکرد «عشقی» فارغ‌التحصیلان «دانشگاه امام صادق»، نام این دانشگاه را تغییر دهید

هم اشتراک بخرید، هم تبلیغ تماشا کنید

ادامه روند کاهش قیمت طلا و ارز؛ ساز مخالف سکه بهار آزادی با رنگ سرخ بازار

ثبت یک اتفاق خاص در خودپردازها: اثر پولی قطعی اینترنت در 1401

ثبت معاملات غیرمنقول در دفاتر رسمی لرستان

بهربرداری از ایستگاه‌ه پمپاژ کلین شهرستان کوهدشت طی 20 روز آینده

محسن بهاروند رییس هیات انجمن های ورزشی لرستان شد

امام جمعه ازنا منصوب شد