ندای لرستان

آخرين مطالب

298 تبعه غیرمجاز از واحدهای تولیدی لرستان اخراج شدند اجتماعي

  بزرگنمايي:

ندای لرستان - روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس بخشنامه شورای عالی امنیت ملی در سال 85، لرستان جزو استان های ممنوعه در خصوص بکارگیری اتباع افغان (حتی مجاز) است و بکارگیری اتباع مجاز سایر کشورها با شرط داشتن تخصص خاص، آموزش و انتقال تجربیات و دانش به نیروی بومی مجاز است.
وی با تاکید بر اینکه بکارگیری اتباع غیرمجاز در هر واحد و تخصصی ممنوع و خلاف است تصریح کرد: بسیاری از کارفرمایان به قوانین واقف نیستند از طرفی به دلیل نبود آسیب شناسی و کار کارشناسی، به دنبال چرایی نیستیم و همچنان اتباع غیرمجاز را بکار می گیرند.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
رییس اداره توسعه کارآفرینی تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان یادآور شد: کارفرمایان به دلیل فرار از قانون کار و امتیازاتی مانند پرداخت حقوق مصوب، سنوات، بیمه، اضافه کار و بن کارگری، قانون را دور می زنند که متاسفاته تبعات منفی اقتصادی، اشتغال و فرهنگی دارد.
اسکندری اضافه کرد: هر ساله در این راستا طی نامه ای به همه دستگاه های اجرایی استان، ممنوعیت بکارگیری اتباع خارجی اعلام می شود تا به واحدهای زیرمجموعه اطلاع رسانی کنند.
187 نیروی کار بومی جایگزین اتباع غیرمجاز
وی تصریح کرد: پس از شناسایی و اخراج 298 تبعه غیرمجاز از واحدهای تولیدی، 187 نیروی کار ایرانی جایگزین این افراد شده اند.
رییس اداره توسعه کارآفرینی تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان ادامه داد: در مجموع امسال 453 فقره بازرسی با همکاری 49 تیم گشت مشترک انجام و 89 فقره برگ جریمه برای کارفرمایان متخلف صادر و در مواردی بجر جرائم نقدی، حتی حکم حبس نیز برای کارفرمای متخلف صادر شده است.
اسکندری گفت: بیشترین اتباع غیرمجاز شناسایی شده در بروجرد و دورود هستند و بخش اعظمی از آنها در حوزه های کشاورزی، دامپروری و مرغداری مشغول می شوند.
وی با تاکید بر اینکه در برخورد با بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز با هیچ کارفرمایی مماشات نمی شود بیان کرد: نباید شناسه فراگیر به راحتی برای این افراد صادر شود چراکه جوانان بومی و تحصیل کرده بیکار در استان وجود دارد.

ندای لرستان

جریمه کارفرمایان متخلف چقدر است؟
رییس اداره توسعه کارآفرینی تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان اظهار کرد: به موجب ماده 181 قانون کار نیز بکارگیری اتباع بیگانه فاقد مجوز کار در واحدهای کارگاهی ممنوع و به صراحت اعلام شده است کارفرمایانی که اتباع خارجی غیر مجاز و فاقد پروانه کار یا اتباعی که پروانه کار آنها منقضی شده است را در کاری غیر از آنچه در پروانه کارشان ذکر شده بپذیرند یا در مواردی که رابطه استخدامی تبعه بیگانه با کارفرما قطع می‌شود، مراتب را به وزارت کار اعلام نکنند برابر قانون به مجازات حبس از 91 تا 180 روز محکوم می شوند.
اسکندری گفت: همچنین بر اساس مصوبه اخیر شورای عالی کار مبنی بر تعیین حداقل حقوق و دستمزد روزانه در سال 1403 میزان جریمه کارفرمایانی که از خدمات اتباع خارجی غیرمجاز و فاقد پروانه کار استفاده کنند، بابت هر روز اشتغال غیرمجاز مبلغ 11،943،640 ریال تعیین گردیده که در صورت تکرار تخلف، این میزان 2 برابر خواهد شد.
وی یادآور شد: ممکن است در برخی از مشاغل تخصصی استان نیروی متخصص وجود نداشته باشند که در این صورت با همکاری دفاتر مشاوره های شغلی و کاریابی‌های غیر دولتی و سایر نهادهای اجرایی استان به ویژه مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای آمادگی لازم برای آموزش و مهارت افزایی مشاغل تخصصی وجود دارد.
رییس اداره توسعه کارآفرینی تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان ادامه داد: کارفرمایان بخش خصوصی، موسسات دولتی و پیمانکاران فعال در بخش‌های مختلف می‌توانند با مراجعه به ادارات کار و یا مراکز کاریابی ، نیروی کار خود را درخواست یا در صورت ضرورت و موارد خاص از نیروی کار خارجی قانونی و دارنده کارت کار معتبر استفاده کنند.
اسکندری تاکید کرد: بکارگیری اتباع خارجی در صورت انتقال دانش و تخصص به نیروهای بومی بلامانع است که این امر نیز باید با هماهنگی صورت بگیرد.
برخورد با اشتغال اتباع غیرمجاز، رسالت همگانی
وی افزود: نیازمند همدلی و تعامل بین دستگاه های امنیتی، اجرایی و انتظامی در برخورد با اتباع غیرمجاز و حضور آنها در واحدهای تولیدی هستیم چراکه این امر مهم تنها وظیفه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیست.
رییس اداره توسعه کارآفرینی تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان بیان کرد: نظارت جهاد کشاورزی بر واحدهای زیرمجموعه از جمله مزارع، گلخانه ها، دامپروری و مرغداری ها برای جلوگیری از بکارگیری اتباع غیرمجاز در استان ضروری است چراکه علاوه بر تبعات اجتماعی، فرصت های شغلی موجود در این واحدها نیز به صورت غیرقانونی اشغال می شود.
اسکندری تاکید کرد: مماشاتی در برخورد با اتباع غیرمجاز و کارفرمایان متخلف نخواهد شد و مطابق قانون برخورد می کنیم بنابراین بر اساس مصوبه شورای تامین استان، فرمانداران موظف هستند در این راستا همکاری جدی داشته باشند و دستگاه های اجرایی را در این حوزه موظف کنند اما در بسیاری از موارد همکاری چندانی برای گشت مشترک صورت نمی گیرد و با این وجود برخوردها با جدیت توسط اداره کار تداوم دارد.
وی اظهار داشت: بکارگیری اتباع مجاز افغان در کرانه باختری کشور به دلیل شرایط بیکاری این استان ها ممنوع است و لرستان به دلیل اقدامات مطلوب، پارسال جزو سه استان نخست کشور در شناسایی و طرد اتباع غیرمجاز معرفی شد.
رییس اداره توسعه کارآفرینی تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان تاکید کرد: ورود غیرقانونی نیروهای کار فاقد مجوز به کشور، موجب تحمیل هزینه‌های بسیار و کاهش ظرفیت اشتغال کشور می شود و در شرایطی که با آمار بالای بیکاری فارغ التحصیلان و افراد جویای کار مواجه هستیم، شایسته نیست کارفرمایان تنها برای فرار از پرداخت حق بیمه و دادن دستمزد پایین، نیروی کار خارجی غیر مجاز را به خدمت بگیرند.
استان‌ها لرستان 0 نفر برچسب‌ها اتباع غیر مجاز کارگر اتباع خارجی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/965523/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ساحل عاج هم در فوتبال ایران ستاره دارد!

محدودیت اعتباری مانع بزرگ توسعه سطح گلخانه‌های لرستان

محدودیت اعتباری مانع بزرگ توسعه گلخانه‌های لرستان

شهدای 17 شهریور آگاهانه راه ایستادگی و شهادت‌طلبی را انتخاب کردند

17 شهریور نقطه ی عطف تاریخ انقلاب اسلامی

ضرورت به تقریب مذاهب در کنگره آیت‌الله بروجردی

بزرگ‌ترین شگفتی سال خاورمیانه

استاندار لرستان: 17 شهریور نقطه عطف تاریخ انقلاب اسلامی است

رقابت با همسایه طماع

رانت مومنانه

پزشکیان خاتمی نیست

عصرایران نوشت: از بازرگان تا عشقی!

علم موتور محرکه برای پیشرفت جامعه است

همه مسائل و مشکلات جامعه باید در دانشگاه حل و فصل شود

کشف آتشکده ی دوره ساسانی در رشید آباد کوهدشت

رکوردزنی تهران در آمار شاغلان فقیر

تصورتان از تایلند چیست؟

نفی دوقطبی‌سازی

قحطی بنزین در شهرهای شمالی

اولین اظهارنظر مدیرعامل تلگرام پس از آزادی

اعلام خط قرمز ایران

سد بلند بازدارندگی حزب‌الله لبنان

تحلیل مسعود نیلی از ترس مواجهه با ناترازی‌های اقتصاد ایران

بی‌تفاوتی بازار به استعفای عشقی

تشکیل پرونده قضائی برای برخی مدیران ازنا

روایت تجارت نیوز از رکوردشکنی تعداد و مبلغ تراکنش های بانکی

وزیر تعاون: یارانه 13 هزار معلول به‌زودی پرداخت می‌شود

تحلیل احمد میدری از خطای بزرگ ایران در مسیر توسعه

سخنگوی مرکز مبادله: بیش از 25 هزار قطعه سکه فروخته شد

معرفی رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی لرستان

هفدهم شهریور از نقاط عطف مبارزات مردم علیه رژیم ستمشاهی است

اولویت مسکنی خانم وزیر با چرتکه مرکز آمار

استاندار لرستان:‌اتحاد جامعه اسلامی از اهداف کنگره آیت الله بروجردی است

مخاطب محوری باعث تاثیرگذاری برگزاری کنگره‌ها می‌شود

خنجر روس‌ها را کُند کنید

شمال؛ مسافران گرفتار کمبود بنزین، ترافیک و اقلام اساسی

تدبیر برنامه هفتم برای پرداخت یکجای مالیات و بیمه

بحران اقتصادی در آلمان: اخراج‌های گسترده در راه است!

صحبت های رئیس سازمان برنامه و بودجه از تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی

تحلیل سفیر اسبق ایران از سیاست دلارزدایی اقتصاد ایران

عقب‌نشینی متقاضیان از خرید خانه‌ های نوساز

«همتی» با استعفای «عشقی» رییس بورس موافقت کرد

25شهریور، آخرین مهلت بخشودگی جرائم مالیاتی در لرستان

با توجه به عملکرد «عشقی» فارغ‌التحصیلان «دانشگاه امام صادق»، نام این دانشگاه را تغییر دهید

هم اشتراک بخرید، هم تبلیغ تماشا کنید

ادامه روند کاهش قیمت طلا و ارز؛ ساز مخالف سکه بهار آزادی با رنگ سرخ بازار

ثبت یک اتفاق خاص در خودپردازها: اثر پولی قطعی اینترنت در 1401

ثبت معاملات غیرمنقول در دفاتر رسمی لرستان

بهربرداری از ایستگاه‌ه پمپاژ کلین شهرستان کوهدشت طی 20 روز آینده

محسن بهاروند رییس هیات انجمن های ورزشی لرستان شد