ندای لرستان

آخرين مطالب

350 نفر در مرحله کشوری طرح اعتلای اساتید دانشگاه آزاد شرکت کردند اجتماعي

  بزرگنمايي:

ندای لرستان - به گزارش خبرنگار ایرنا، روز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد اظهار کرد: این طرح 17 شهریور به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد برگزار شده و طرحی در راستای روشنگری و تحقق جهاد تبیین است تا بتوان مشکلات و چالش های جامعه را برمبنای علمی مورد بررسی قرار داد.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
وی با تاکید بر اینکه تصمیم سازی ها باید علم بنیان باشد، بیان کرد: اگر دانشگاه محصور در خود باشد نمی تواند رسالت اجتماعی خود را انجام دهد
مدیرکل ارتباطات اجتماعی و فراسازمانی دانشگاه آزاد اسلامی کشور افزود: در این طرح به دنبال ارتباط دانشگاه با جامعه و مردم هستیم و به گونه ای هدف این است که نقش دانشگاه را در تعلیم و تربیت می خواهیم باز تعریف کند.
یدالهی با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از یک میلیون و 300 هزار دانشجو در دانشگاه آزاد مشغول به تحصیل هستند، اضافه کرد: دانشگاه، کلاس، استاد محور و رابط ارتباط دانشجویان با جامعه و جریان های سیاسی و اجتماعی در جامعه است.
وی با تاکید بر اینکه طرح اعتلای اساتید دانشگاه در آستانه سال تحصیلی جدید در راستای اثرگذاری و روشنگری است، ادامه داد: در نیمه دوم سال 1401 که فضای دانشگاه مورد هجمه و تحرکاتی که بیشتر به اغتشاش شباهت داشت، نقش محوری دانشگاه بیشتر مورد توجه قرار داشت و اینکه با درایت و روشنگری اساتید دانشگاه بتوانند فضای احساسی ملتهب را به گونه ای هدایت کنند.
مدیرکل ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی کشور افزود: در دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل جهت گیری فکری حاکم بر دانشگاه فضا کمتر به سمت بی نظمی و اغتشاش پیش رفت و از این نظر دانشگاه آزاد متولی جهاد تبیین در سایر دانشگاهها و مراکز آموزشی شد و طرح ملی اعتلا پیگیری شد که پس از طی کردن مراحل استانی و منطقه ای هم اکنون سطح ملی آن در واحد بروجرد برگزار شده است.
یدالهی یادآور شد: در سطح استانی تیرماه 1402 مرحله استانی انجام شد که چهار هزار نفر از اساتید و اعضای هیات علمی در این مقطع استانی شرکت کردند و در مقطع کشوری کشور را به 10 منطقه تقسیم کردیم و در مرحله منطقه ای سه هزار نفر در این طرح شرکت کردند که به هفت هزار نفر دوره رسید.
وی گفت: اکنون 2 هزار نفر از دانشجویان دکتری ما در این طرح ملی اعتلای ویژه دانشجویان شرکت کردند و هشت هزار نفر در طرح مقدماتی دوره ای شرکت کردند، در مقطع کشوری نیز 350 نفر از اساتید دانشگاه آزاد شهر بروجرد را انتخاب کردند تا در طرح ملی اعتلای اساتید شرکت کنند.
شرکت هشت هزار نفر در دوره های مقدماتی و تکمیلی طرح اعتلای اساتید
رییس دانشگاه آزاد اسلامی لرستان گفت: طرح اعتلا اساتید دانشگاه از سال گذشته در سطوح مختلف استانی و منطقه ای برگزار شد و تعداد حدود هشت هزار نفر در دوره های مقدماتی و تکمیلی آن شرکت داشته اند در طرح نهایی و ملی آن برنامه ریزی برای شرکت یک هزار و 800 نفر از اعضای هیات علمی انجام شده است.
محمدرضا جابر انصاری با اشاره به اینکه در این طرح اعضای هیات علمی در قالب های مختلفی اعم از سخنرانی و گفت و گو به بحث های معرفتی می پردازند، بیان کرد: اگر دانشگاه بخواهد نقش اصلی خودش در تعلیم و تربیت اجتماعی را داشته باشد باید به شناخت از مسایل روز بپردازد.
وی با تاکید براینکه دشمن امروز هویت ایرانی اسلامی ما را هدف قرار داده است، اضافه کرد: هر گونه تزلزل و بحران هویت را باید به عنوان یک مسئله و چالش با بنیان های علمی به آن پاسخ داد و در همین راستا طرح ملی اعتلا اساتید نیز تاکنون در سطوح مختلف استانی و منطقه ای برگزار شده و اکنون نیز در 6 واحد دانشگاه آزاد مرحله ملی برگزار شده که در غرب کشور 2 استان لرستان و همدان انتخاب شدند.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی لرستان افزود: در طرح ملی اعتلای اساتید دانشگاه آزاد در بروجرد تعداد که 350 اعضای هیات علمی حضور دارند که بخشی از برنامه ها صورت سخنرانی و بخشی در قالب خانه گفت وگو مسایل طرح و بحث می شوند.
تحولات اخیر منطقه، شبکه سازی و جنگ شناختی در طرح ملی اعتلا بررسی می شود
رییس دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد با اشاره به اینکه تاکنون هشت هزار نفر از اساتید دانشگاه در مرحله منطقه‌ای شرکت کردند، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی برای تعالی معرفتی، مهارتی و حرفه‌ای اساتید سلسله دوره‌هایی با عنوان طرح اعتلا برگزار می‌کند، تاکنون دوره‌ها به‌صورت منطقه‌ای و استانی برگزار شد.
محمدرضا معظمی گودرزی بیان کرد: در مرحله کشوری طرح اعتلا اساتید و سخنرانان کشوری در زمینه علمی و سیاسی و اجتماعی سخنرانی می کنند، در طرح اعتلا سخنرانان مطرح کشور در جمع اساتید مباحث روز ایران و جهان، شاخصه‌های اقتصادی و مبانی حکمرانی حکومت اسلامی بررسی می‌شود.
وی اضافه کرد: همچنین تحولات اخیر غرب آسیا توسط اساتید و مسوولان ارشد کشوری، استانی و شهرستانی بررسی می‌شود، از دیگر مباحث، سواد رسانه، شبکه‌سازی و جنگ شناختی و آشنایی با اندیشه‌های امامین انقلاب و غرب‌شناسی و بنیان فکری استکبار جهانی ‌موضوعات روز ایران و جهان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد ادامه داد: طرح اعتلا اساتید دانشگاه آزاد اسلامی کشور روز شنبه 17 شهریور ساعت 16 مراسم افتتاحیه و روز سه‌شنبه 20 شهریور ساعت 16 مراسم اختتامیه در مجتمع دانشگاهی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود که در مجموع در این طرح تبادل اندیشه بین اساتید دانشگاه صورت می گیرد.
طرح اعتلا به دنبال معرفت افزایی و توانمند سازی اساتید است
دبیر طرح ملی اعتلا گفت: اداره کل ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی همانگونه که از عنوانش پیدا است هدفش ارتباطات است و ما در طرح ملی اعتلا دنبال معرفت افزایی و توانمندسازی اساتید هستیم.
حجت الاسلام محمد علی کریمی با بیان اینکه در عین حال دنبال شبکه سازی و انسجام نیروهای دلسوز دانشگاه و نظام هستیم، افزود: این طرح ایجاد فضایی ارتباطی در بستری فراتر از دانشگاه آزاد است که در آن موضوعات روز اجتماعی و سیاسی و در عین حال معضلات و چالش های جامعه انتخاب می شود تا با تبادل نظر اساتید و اعضای هیات علمی به راهکارها و حل مسایل پرداخته شود.
وی یادآور شد: بعد از اتمام محله استانی و منطقه ای در پنج منطقه طرح ملی را داریم هدف این بود که خود استاد انتخاب کند که اولویت با غرب کشور و در قدم اول در طرح ملی اعتلای اساتید بروجرد انتخاب شد و هفته آینده در همدان برگزار می شود.
استان‌ها لرستان 0 نفر برچسب‌ها بروجرد دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه لرستان

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/975862/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مسئله بچه‌های مسئولین

حمله «جوان» به «فراستی»: مسعود جان! سفره امریکا چرب‌تر بود؟!

آدم‌کشی با اسلحه

گزارش «سازندگی» درباره حضور مهاجران افغانستانی‌ در تهران

تفنگ‌های حقیقی و خواهرهای دلتنگ

قیمت خرید تضمینی دانه‌های روغنی مشخص شد

تقسیط بدهی‌های کارخانه نساجی بروجرد

بدهی‌های نساجی بروجرد قسطی شد

ادعایی درباره یک فرد جدید در ماجرای وام‌های نجومی

انتقاد وزیر اقتصاد از بدقولی روسیه برای سرمایه‌گذاری در ایران

بازدید نماینده مردم بروجرد از سردخانه محصولات باغی

13 سارقان تجهیزات مخابراتی در بروجرد دستگیر شدند

13 سارق تجهیزات مخابراتی در بروجرد دستگیر شدند

ثبت نام 883 لرستانی در طرح 40 هزار شهید قرآنی کشور

13 سارق تجهیزات مخابراتی در بروجرد دستگیر شدند

انتقاد روزنامه اصولگرا از انتصابات دولت پزشکیان

نگران برای وفاق

شرط وفاق باور به «حق برابر شهروندان» است

آخرین فرصت خرید اینترنت تابستانی ارزان با تعرفه ویژه

نظرات جدید کارشناسان درباره قیمت اتریوم

رییس اتاق تهران: همه کشورهای دنیا غیر از جیبوتی که جمعه تعطیل است، شنبه و یکشنبه تعطیل هستند

صادرات کارخانه کربنات کلسیم الیگودرز به خارج از کشور

بازگشت ایران به راهبرد صبر استراتژیک

تخم لق زنگزور؛ پهلوی‌ها با واگذاری آرارات ضربه تاریخی به ایران زدند

مجلس ختم طبقه متوسط

سخنگوی صنعت آب: با سال آبی خشک و نسبتا گرم مواجه هستیم

حجت اشراف‌زاده در کنار اهالی سرود/ سرود فجر برگزیدگان خود را شناخت

امید به آینده و امیدآفرینی سرلوحه کار معلم در تراز گام دوم انقلاب باشد

بوی ماه مهر در بازار نوشت افزار سلسله لرستان

آغاز مرمت دو برج تاریخی شهرستان بردسکن

جوی آرام در لرستان

اجرای 14 برنامه شاخص توسط اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام طی هفته دفاع مقدس

شورای اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران برگزار شد

سمی به نام افراط و تفریط

روسیه به ایران فناوری هسته‏‏‏‌ای می‌دهد؟

رخنه چپ در انقلاب

شلیک راهبردی

فرزین: در حال توزیع منابع بین بانک‌ها برای تخصیص وام ازدواج و فرزندآوری هستیم

رئیس‌ کل بانک مرکزی: 100 همت وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت شد

ممنوعیت خرید نان با کارت بانکی واقعیت دارد؟

آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه در کوهدشت

96میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان مصرف شد

برگزاری محفل انس و الفت خانواده های سپاه خرم آباد

«ال نینو» چگونه باعث بزرگ‌ترین رویداد انقراضی زمین شد؟

طرح های ویژه پلیس،بخشش جرایم و ترخیص در کیش

حضور 26 هزار نوآموز در مدارس لرستان

جاذبه‌های اعجاب‌انگیز خرم‌آباد از «فلک‌الافلاک» تا «گرداب سنگی»!

تقویت فضای کسب و کار می‌تواند در ایجاد اشتغال راهگشا باشد

راه اندازی دادگاه های صلح در حوزه‌های قضایی لرستان

جشن دانش آموختگی دانشجو معلمان در لرستان