ندای لرستان

آخرين مطالب

جزئیاتی تازه از طرح ساماندهی اتباع خارجی اجتماعي

جزئیاتی تازه از طرح ساماندهی اتباع خارجی
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - ایسنا / سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس طرح ساماندهی اتباع خارجی دیگر چیزی به عنوان اقامت دائم اتباع در ایران نداریم بلکه برای اتباع سه نوع اقامت موقت شامل یک ساله، 3 ساله و احتمالاً 7 ساله پیش‌بینی شده است.
ولی‌الله بیاتی، سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی یا تاکید بر لزوم تعیین تکلیف هرچه زودتر طرح ساماندهی اتباع اظهار کرد: امروز نگرانی‌های بسیاری از سوی مردم در خصوص اتباع کشورهای خارجی به نمایندگان مجلس منتقل می‌شود و خلأهای قانونی بسیاری درباره این اتباع وجود دارد.
وی با اشاره به قرار داشتن طرح ساماندهی اتباع خارجی و اساسنامه سازمان ملی مهاجرت در دستور کار کمیسیون امور داخلی مجلس، عنوان کرد: طرح تاسیس سازمان ملی مهاجرت با حضور کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس، دولت، وزارت کشور، اداره اطلاعات و اطلاعات سپاه در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در دست بررسی است و تاکنون نیز بیش از 20 بند آن به تصویب رسیده است. در این طرح ما خلأهای قانونی را پیش‌بینی و برطرف کردیم؛ به عنوان مثال بر اساس مصوبه کمیسیون، قرار است که یک شورای هماهنگی در کشور به ریاست وزیر کشور تشکیل شود که 9 وزیر نیز در آن عضویت دارند. این شورا وظیفه سیاست گذاری و برنامه‌ریزی را بر عهده دارد. همچنین یک مجموعه به عنوان کمیسیون هماهنگی نیز در کنار این شورا تشکیل می‌شود.
این نماینده مجلس با اشاره به برخی جزئیات طرح مذکور گفت: بر اساس این طرح ما به مهاجرینی که وارد کشور می‌شوند، پس از اسکن عنبیه چشم، یک کارت می‌دهیم که همه خدمات مورد نیاز او با این کارت ارائه می‌شود. این کارت به هیچ وجه قابل جعل نیست و فرد مهاجر باید آن را تا زمان خروج از کشور به همراه داشته باشد. همچنین بر اساس تصمیم اعضای کمیسیون، ما مقوله‌ اقامت را بصورت کلی به صورت موقت دیده‌ایم چراکه به دنبال آن نیستیم که اتباعی که در کشور حضور دارند، رسوب کنند و ماندگاری‌شان بالا برود بر اساس طرح مذکور دیگر چیزی به عنوان اقامت دائم اتباع در ایران نداریم بلکه برای اتباع سه نوع اقامت موقت شامل یک ساله، سه ساله و احتمالاً 7 ساله پیش‌بینی شده است و این اتباع برای ماندن در کشور و فعالیت به‌عنوان نیروی کار نیاز دارند تا کارفرما آن‌ها را ضمانت کند. از دیگر مباحث ذکر شده در طرح سامان‌دهی اتباع تقسیم آنها یه سه گروه نیروهای کار، افراد سرمایه‌گذار یا محصلین است.
بیاتی تاکید کرد: پس از انجام رسیدگی‌های لازم به طرح مذکور، گزارش کمیسیون در سامانه مربوط به نمایندگان مجلس بارگذاری می‌شود تا پس از ثبت نقطه‌نظرات نمایندگان محترم، طرح طی هفته‌های آتی در دستور کار صحن مجلس قرار بگیرد.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا طرح مذکور منحصر به اتباع کشور افغانستان است؟ گفت: طرح شامل اتباع همه کشورهای خارجی می‌شود و همه اتباع را تعیین تکلیف می‌کند چراکه ما نباید اجازه بدهیم فردی به صورت غیر مجاز به کشور ما بیاید؛ چنانکه که فردی به صورت غیرمجاز وارد کشور شد، باید تحت مجازات شدیدی قرار بگیرد.
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس همچنین اظهار کرد: سامان‌دهی اتباع خارجی با مقداری سختی نیز همراه است چراکه الان یکسری از مهاجرانی که در کشور هستند، بصورت غیر مجاز آمده‌اند؛ بر همین اساس لازم است که با کمک همه دستگاه‌ها، اطلاعات آنها بروزرسانی شود و در صورت دارا بودن شرایط قانونی، این افراد نیز مجوز اقامت دریافت کنند.
بیاتی در پاسخ به این پرسش که آیا بر اساس طرح مورد بررسی، ممنوعیت اقامت اتباع خارجی در برخی از استان‌ها و شهرهای کشور همچنان وجود خواهد داشت؟ اظهار کرد: این موضوع تحت عنوان آمایش سرزمینی در طرح مذکور آمده است؛ با توجه به اینکه ممکن است گروهی از اتباع برای تحصیل و گروهی دیگر برای کار به کشور ما بیایند، ما باید تعیین کنیم که دانشجویان اتباع در کدام شهرها امکان حضور دارند و نیروهای کار در کدام شهرها؛ این آمایش سرزمین در قانون دیده شده و بر عهده شورای هماهنگی استان‌ها گذاشته شده است.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/982538/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اکونومیست: عملیات انتقامی علیه ایران بسیار مخاطره‌آمیز است

مضمون و‌ پیام نمازجمعه

از رفع فیلترینگ چه خبر؟

اصابت موشک به اقتصاد تل‌آویو

مشارکت اسنپ در تامین بخشی از هزینه‌های خرید دستگاه ماموگرافی سه‌بعدی به عنوان طرح نیکوکاری‌ اسنپ‌کلاب/ آغاز کمپین گسترده اسنپ برای «آگاهی‌بخشی سرطان پستان»

نکاتی برای خرید و فروش کالا در سایت‌های آگهی محور

اظهارات وزیر ارتباطات از آخرین وضعیت فیلترینگ

بی اعتنایی بیش از100هزار لوکس سوار به پیامک پرداخت مالیات

گشت یک روزه با تاکسی برقی در تهران

بورس بر مدار کاهش

بازگشت دوباره تالار مجازی بورس

اینفلوئنسرهای ایرانی از تبلیغات 6 همت درآمد کسب کردند

کاهش نرخ بیکاری در تابستان امسال به 7.5 درصد

تقویت نظم عمومی با توسعۀ فعالیت‌های فرهنگی

محفل شعر سیدالشهدای مقاومت در لرستان

شکایت از جابجایی بار و مسافر در صدر تماس های سامانه 141 لرستان

برگزاری بیش از 330 ویژه برنامه به مناسبت هفته ملی کودک در لرستان

اقتدار امروز ایران مرهون فداکاری نیروهای مسلح و امنیتی است

دستگیری 5 گروه متخلف محیط زیستی در لرستان

افزایش 16 درصدی تماس با سامانه 141 لرستان

خط کشی 430 کیلومتر از محورهای مواصلاتی شهرستان خرم‌آباد

حضور مردم در نماز جمعه به امامت رهبری، بار دیگر همراهی مردم با نظام را به نمایش گذاشت

شهدا گنجینه‌ای عظیم برای جریان فرهنگی و هنری هستند

برنامه فشرده اورلیو برای جهش خیبر در فیفادی

برگزیدگان هشتمین جشنواره استانی فانوس در لرستان معرفی شدند

عامل تیراندازی در خرم‌آباد دستگیر شد

پروژه‌های چهارخطه فعال لرستان تا پایان سال مالی افتتاح می‌شوند

دستگیری عامل تیراندازی در خرم آباد

ارزش دلاری صادرات از گمرک لرستان 2 برابر شد

نیروی انتظامی لرستان تکیه گاه امنیت مردم

تشکیل یازده شرکت تعاونی جدید در استان لرستان

تقدیر از تلاش های فراجا با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش

مردم این 16 استان منتظر باران شدید پاییزی باشند

دستگیری 13 نفر در یک پرونده اخلال نظام بانکی

جزئیات طرح جدید ترخیص خودروهای توقیفی

پیشنهاد عجیب به دولت برای گران کردن بنزین

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 14 مهر 1403

لاریجانی درباره وضعیت پیچیده منطقه هشدار داد

کشف 3600 دستگاه ماینر در لرستان

آغاز کوچ پاییزه 11 هزار خانوار عشایری لرستان

شکایت از جابه‌جایی بار و مسافر در صدر تماس های سامانه 141 لرستان

خرید بیش از 500 هزار تن گندم در لرستان

2 ضربت راهبردی که در 3 روز به عمق اتاق عملیات دشمن نواخته شد

تحقیر اسرائیل با 32 موشک در محافظت‌شده‌ترین پایگاه نظامی جهان

امروز آخرین فرصت ثبت درخواست خرید شمش طلا

دستور رئیس‌جمهور به وزیر ارتباطات برای بررسی وضعیت اینترنت

ریزش قیمت‌ها در بازار طلا، سکه و ارز

پیش‌بینی ناترازی 25هزار مگاواتی برق در سال آینده

وکیل ملکی تهران

کاهش بیش از 8 هزار واحدی شاخص کل بورس