ندای لرستان
دو روایت از یک روز؛ از دنیای متفاوت دانش آموزان اتیسم تا شنیدن دغدغه های مدارس غیر دولتی
چهارشنبه 20 فروردين 1404 - 14:08:57
ندای لرستان -

دو روایت از یک روز؛ از دنیای متفاوت دانش آموزان اتیسم تا شنیدن دغدغه های مدارس غیر دولتی
مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان امروز با همراهی جمعی از مسئولان این اداره کل، از دو مدرسه در سطح شهر خرم‌آباد بازدید کرد؛ مدرسه اتیسم و دبیرستان غیردولتی باران.
در ابتدای این بازدیدها، سهرابی با حضور در مدرسه اتیسم، با همراهی رقیه معتمدی معاون آموزش ابتدایی، نورالله فرضی‌پور رئیس اداره بازرسی و عملکرد، میلاد رفیعیان رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی، و زهرا پورنجفی رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان، از کلاس‌های این مدرسه بازدید کرد و با معلمان، مدیر و دانش‌آموزان به گفت‌وگو پرداخت.
مدیرکل ضمن حضور در جمع صمیمی دانش‌آموزان، درجریان فعالیت های آموزشی و شیوه های تدریس معلمان قرار گرفت وبا قرار دادن میز جوایز و فراهم آوردن انتخاب آزادانه هدایا توسط خود دانش‌آموزان، فضایی شاد و دلگرم‌کننده ایجاد کرد. همچنین با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از زحمات و تلاش‌های معلمان این مدرسه قدردانی شد. در ادامه، معلمان مسائل و مشکلات آموزشی خود را با سهرابی در میان گذاشتند که وی نیز در پاسخ، ضمن تأکید بر لزوم توجه ویژه به مدارس استثنایی، قول پیگیری و حمایت بیشتر از این مدارس را مطرح کردوعنوان کرد: آموزش و پرورش به دنبال آن است که با نگاه حمایتی و دقیق‌تر به نیازهای این مدارس؛ مسائل موجود را پیگیری کند و در حد توان شرایط بهتری را برای معلمان و دانش‌آموزان فراهم سازد
در بخش دوم این بازدید میدانی، مدیر کل با حضور در دبیرستان غیر دولتی باران پس از گفت‌وگو با معلمان مدرسه، بر ضرورت شنیدن مستقیم نظرات و دیدگاه‌های معلمان تأکید شد. مدیرکل با بیان اینکه برنامه‌ریزی صرفاً تشخیصی یکی از آسیب‌های مدیریتی در آموزش‌وپرورش است، افزود: «بهترین نوع برنامه‌ریزی، مشارکتی است و ما هر جا فرصتی باشد، پای صحبت معلمان و دانش‌آموزان می‌نشینیم.»
در ادامه این دیدار، معلمان مدرسه پیشنهادهایی درباره بهره‌گیری از نتایج پژوهش‌ها و طرح‌های تحقیقاتی انجام‌شده در استان مطرح کردند؛ پیشنهادهایی که به باور آنان می‌تواند راهکارهایی عملی برای حل مشکلات آموزشی ارائه دهد.
سهرابی در پاسخ به این نکته، بر اهمیت پژوهش‌های میدانی و کاربردی در آموزش‌وپرورش تأکید کرد و گفت: «کارهای تحقیقی ارزشمندی در استان انجام شده است و پیگیری خواهیم کرد که از این تحقیقات در مسیر بهبود آموزش و پرورش و ارتقای کیفیت مدارس استفاده شود.»
مدیرکل همچنین با حضور در کلاس درس، جای معلم نشست به صحبت های دانش‌آموزان گوش سپردو گفت‌وگویی صمیمی با آنان داشت. او در پایان، شنیدن صحبت ها را فرصتی برای همدلی و گامی مهم در تقویت مدیریت مدرسه محور دانست 

ندای لرستان

ندای لرستان

ندای لرستان

ندای لرستان

ندای لرستان

ندای لرستان

ندای لرستان

ندای لرستان

ندای لرستان

ندای لرستان

ندای لرستان

ندای لرستان

ندای لرستان

ندای لرستان


http://www.Lor-Online.ir/fa/News/1018793/دو-روایت-از-یک-روز؛-از-دنیای-متفاوت--دانش-آموزان-اتیسم-تا-شنیدن-دغدغه-های-مدارس-غیر-دولتی
بستن   چاپ