ندای لرستان

آخرين مطالب

ظرفیت یک خط مترو معادل بزرگراهی با 33خط عبوری‌ است شهرداری تهران

ظرفیت یک خط مترو معادل بزرگراهی با 33خط عبوری‌ است
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با اشاره به اهمیت توسعه خطوط در کلان‌شهرها گفت: در بخش تجهیزات مترو 65 تا 70 درصد توانسته‌ایم داخلی‌سازی داشته باشیم.

به گزارش شهر و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه؛ مسعود درستی با بیان اینکه در بخش تجهیزات مترو 65 تا 70 درصد توانسته‌ایم داخلی‌سازی داشته باشیم، افزود: مترو تهران به عنوان پاک‌ترین، امن‌ترین و سریع‌ترین وسیله حمل‌ونقل به خوبی جایگاه خود را در میان شهروندان پیدا کرده است؛ اما با توجه به حجم ترافیک سطح شهر و استفاده شهروندان از خودرو شخصی تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.
وی تصریح کرد: اگر ظرفیت یک خط عبوری بزرگراهی در تهران را 1800 وسیله نقلیه شخصی و عموماً تک‌سرنشین در نظر بگیریم و این را مقایسه کنیم با ظرفیت یک خط مترو که 60 هزار نفر در ساعت را تنها در یک‌جهت جابجا می‌کند، می‌توان گفت ظرفیت یک خط مترو معادل بزرگراهی با 33 خط عبوری است و این خود نشان‌دهنده اهمیت و ضرورت توجه برای توسعه و تجهیز خطوط مترو می‌باشد.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه مترو به‌خاطر اینکه در زیر زمین قرار گرفته بهترین گزینه برای فرار از ترافیک محسوب می‌شود گفت: صرفه‌جویی در وقت و کاهش زمان سفر به‌خصوص برای کلان‌شهری مثل تهران یک موهبت است که استفاده از مترو آن را به ارمغان می‌آورد.
درستی خاطرنشان کرد: در تهران سالانه میلیون‌ها ساعت از اوقات شهروندان در ترافیک تلف می‌شود و تنها راه برون‌رفت از این معضل توجه به حمل‌ونقل عمومی به‌خصوص مترو است. امیدواریم این مهم با توجه رویکردهای مدیریت تهران سرعت بگیرد.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه تصریح کرد: استفاده از مترو در کلان‌شهر تهران نیاز به تبلیغ ندارد و به خوبی جای خود را در میان مردم پیدا کرده است و دیگر به عنوان یک مطالبه مردمی است که انتظار دارند در سایر مناطق نیز گسترش یابد.
وی با تأکید بر اینکه یکی از جنبه‌های مثبت توسعه سیستم‌های ریلی به‌ویژه مترو، امکان انجام سفرهای درون‌شهری و ارتباط حومه با شهر تهران با سرعت مناسب و تردد دقیق و ایمن است خاطرنشان کرد: با توجه به مرکزیت سیاسی و اقتصادی تهران، طبیعی است در اطراف این شهر سکونت سال‌به‌سال رونق بیشتری پیدا کند و برای هدایت جمعیت به شهرهای اقماری لازم است خطوط مترو گسترش یابد. اگرچه این اتصال در مورد برخی از شهرهای اقماری از جمله کرج، هشتگرد و پرند برقرار شده است، اما شهرهای اقماری پرجمعیتی همچون پردیس همچنان از این موهبت محروم‌اند. امیدوارم با توجه به برنامه توسعه خطوط مترو شاهد گسترش این امکانات در سایر نقاط پایتخت در آینده نزدیک باشیم.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/937757/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سرمقاله دنیای اقتصاد/ تحمیل ریسک سیستماتیک به بانک‌ها

سرمقاله روزنامه جوان/ انتقال پایتخت؟ شوخی می‌کنید؟!

آخرین سهمیه سوخت پاییز شارژ شد

توضیح سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها درباره پرداخت نشدن یارانه برخی دهک ها: یارانه هیچ‌کس حذف نشده است

سکه امامی از نیمه 52 میلیون تومان عبور کرد؛ تثبیت دلار در کانال 69 هزار تومان

وزیر کار: ما تا می‌خواهیم یک کاری بکنیم می‌گویند برو جلوی دزدی را بگیر!

لرستان را جهانی کنیم/ نگرش شرقی الگویی برای نجات زمین

تیم داوری بازی فرد البرز - خیبر اعلام شد+ پوستر لرتباران

پیگیر عضویت خرم‌آباد در اتحادیه شهرهای تاریخی هستیم

نخبگان و مدیران به حل مشکلات اجتماعی توجه بیشتری داشته باشند

میراث 60 هزار سال تمدن بشری در لرستان/ 2600 اثر ملی داریم

حوزه هنری لرستان در «رویداد محله باهنر» درخشید

تعهد لرستان به برنامه‌های جهانی کاهش کربن تا سال 2050

بسیج نیرویی گمنام و استوار در مسیر خدمت و مقاومت است

خرم‌آباد به اتحادیه بین‌المللی شهرها می‌پیوندد

لزوم ورود اداره کل تبلیغات اسلامی استان به اخذ وجه نامتعارف کانون مداحان از صاحبان عزا در خرم ‏آباد

یک رستوران و کارگاه سمنوپزی در بروجرد پلمب شد

بدهی 700 میلیون دلاری وزارت نفت، دلیل عدم واریز یارانه؟

کبیری مدیرعامل کیش: رقبای کیش در ایران نیستند باید نگاهمان بین‌المللی شود

فنی یا سیاسی‌؟

سرمقاله هم میهن/ سرحد عدم

فروش سکه‌های حراجی به مرز 500 هزار سکه رسید

سخنگوی سازمان هدفمندی: منابع یارانه هنوز تامین نشد

تامین 45.5 میلیارد دلار ارز واردات

کارشناس خودرو: 29 نهاد در خودروسازی کشور دخالت می‌کنند

مهرداد قنبری: با حمایت هواداران‌مان ملوان را شکست می‌دهیم/ هدف ما بقا در لیگ است

شهردار خرم‌آباد: ظرفیت‌های گردشگری لرستان در تراز بین‌المللی است

جدول برنامه زمانبندی خاموشی برق خرم آباد امروز و فردا پنجشنبه 1 آذر و جمعه 2 آذر 1403

خرم‌آباد یکی از کهن‌ترین شهرهای دنیا است

استاندار لرستان: ثبت جهانی دره خرم‌آباد یک فرصت بی‌بدیل است

راهپیمایی جمعه های خشم در استان های البرز، خراسان رضوی و لرستان برگزار می شود

سفر سرزده به باغ ملی

پاسخ «کیهان» به «انتخاب»: عصبانیت از واقع‌بینی تحلیلی

سرمقاله وطن امروز/ تداوم حیات خودروسازان با پول مردم

مدیرعامل راه‌آهن ایران: جا به جایی ریلی مسافر در کشور پنج درصد کاهش یافته است

سرانه پایین مطالعه در لرستان

اینفوگرافی/ دانستنی‌های جالب شهر اصفهان

سرمقاله کیهان/ استقامت، دشمنان خارجی و شبهه‌آفرینان داخلی

سرمقاله اعتماد/ وفاق ملی برای حفظ بنیان اخلاقی جامعه

با دورزدن قانون مجلس به اروپا برای تحریم‌ها پاداش ندهید!

اعلام برنامه‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت در زاهدان

مدیر عامل شرکت ملی نفت: تولید روزانه نفت 60 هزار بشکه افزایش یافت

فعالیت 130 کتابدار در 59 کتابخانه عمومی لرستان

سرمقاله شرق/ فلفل و خال مهرویان

سواری دولت به خودروسازان

اظهارات سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس درباره قانون همسان‌سازی بازنشستگان

عبور بیت‌کوین از 97 هزار دلار

تسنیم: یارانه آبان واریز نشد

مناسبت روز/ پنج‌شنبه، 1 آذر

سرمقاله خراسان/ تحول؛ یک مطالبه 40 ساله