ندای لرستان

آخرين مطالب

انتقاد روزنامه اصولگرا از دیدار «ناطق نوری» با اعضای جبهه اصلاحات مقالات

انتقاد روزنامه اصولگرا از دیدار «ناطق نوری» با اعضای جبهه اصلاحات
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - صبح نو /متن پیش رو در صبح نو منتشر شده و بازنشرش در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست
روز گذشته خبری درباره دیدار اعضای هیأت رئیسه جبهه اصلاحات با حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق نوری منتشر و گفته شد که اعضای جبهه اصلاحات در این جلسه گزارشی از اقدامات این جبهه در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری ارائه کرده و برنامه‌ها و راهبردهای پیش روی جبهه اصلاحات در تحقق وفاق ملی و همراهی با دولت پزشکیان را مطرح کرده‌اند.
نزدیکی ناطق نوری به اصلاح‌طلبان رادیکال
یکی از شخصیت‌هایی که در چند سال گذشته از یک جریان سیاسی دور و به جریان دیگری نزدیک شده، حجت‌الاسلام ناطق نوری است. او سال‌ها جزو اعضای فعال و شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز بود و جزو نیروهای اصلی جناح راست محسوب می‌شد؛ اما طی اتفاقاتی از این جریان دور شد.
ناطق نوری یکی از افراد شاخص و اثرگذار جامعه روحانیت مبارز و جناح موسوم به راست در دهه شصت و هفتاد بوده است. او در انتخابات‌های مجالس مختلف از سوی این جناح مورد حمایت قرار می‌گرفت و با رأی بالا در مجلس حضور داشت و در مجلس چهارم و پنجم که اکثریت در اختیار جناح راست بود نیز ریاست مجلس را برعهده داشت.
با پایان یافتن عمر مجلس پنجم در سال 1379 سمت‌های رسمی و مهم ناطق نوری به پایان رسید و دوره سکوت و فعالیت‌های پشت پرده او آغاز شد. او طی سال‌های 79 تا 84 برای وحدت بین اصول‌گرایان تلاش‌های زیادی کرد و پیروزی اصول‌گرایان در شورای شهر دوم و مجلس هفتم را می‌توان مدیون شورای هماهنگی نیروهای انقلاب دانست که ناطق یکی از افراد اصلی این شورا بود. در انتخابات ریاست‌جمهوری نهم بود که شکاف بین نیروهای اصول‌گرا شروع شد و شورای هماهنگی نیروهای انقلاب دچار اختلاف شد. برخی از اعضا مثل باهنر و ناطق از لاریجانی حمایت کردند و عده‌ای دیگر نیز با تمسک به مقبولیت پایین لاریجانی قائل به نظرسنجی برای یافتن محبوب‌ترین کاندیدای اصول‌گرا شدند که در نهایت هیچ‌یک از این روش‌ها نتیجه نداد و سه کاندیدای اصول‌گرا؛ یعنی لاریجانی، احمدی‌نژاد و قالیباف در انتخابات شرکت کردند و احمدی‌نژاد که حامیان کمتری در بدنه احزاب و گروه‌های اصول‌گرا داشت به پیروزی رسید. این اتفاق منشأ جدایی ناطق از جریان اصول‌گرایی شد و این جدایی در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم و با حمایت ناطق نوری از روحانی به اوج خود رسید.
ناطق نوری یکی از فعالین در انقلاب بوده که سمت‌های مهمی چون وزارت کشور و ریاست مجلس شورای اسلامی را تاکنون عهده‌دار بوده است. علایق انقلابی، روحیه پهلوانی و ورزشکاری او در بین سیاستمداران زبانزد خاص و عام است. هر چند ناطق نوری به جزیی از گعده اعتدال و اصلاحات تبدیل شده اما دیدار با تندترین طیف اصلاحات را باید یک علامت بسیار جدی در فضای سیاست داخلی دانست. 
انتقاد از دیدار ناطق نوری با رادیکال‌ها
درباره دیدار ناطق نوری و اعضای جبهه اصلاحات انتقادات و سوالاتی مطرح شده و بسیاری معتقدند که ناطق نوری نباید با دیدار با اصلاح‌طلبانی که به دنبال تحریم انتخابات بوده و حواشی بسیاری پیرامون آنهاست، به این جبهه مشروعیت ببخشد.
حجت‌الاسلام ناطق نوری با اعضای جبهه‌ای دیدار کرده که ریاست آن برعهده آذر منصوری است، کسی که انتخاب وی به ریاست جبهه اصلاحات به دلیل سوابق محکومیتی همچنان مورد سوال است.
انتخاب آذر منصوری از سوی اصلاح‌طلبان به‌عنوان رئیس جبهه اصلاحات به قدری غیرمنتظره بود که حتی رسانه اصلاح‌طلبان از آن با عنوان «کودتای اتحاد ملتی‌ها» یاد کرد. در روزهایی که آذر منصوری انتخاب شد، صحبت از رد صلاحیت او به میان بود. مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفته بود: «کمیسیون فراقوه‌ای احزاب پیرامون مسأله انتخاب آذر منصوری به‌ سمت رئیس جبهه اصلاحات با توجه به عضویت مؤثر منصوری در حزب اتحاد ملت، بررسی‌هایی داشته و با توجه به سوابق محکومیت و تداوم محرومیت اجتماعی در آن بازه زمانی، ایشان امکان عضویت مؤثر در حزب را نداشتند.» در نهایت علی حدادی، عضو کمیسیون ماده 10 احزاب اعلام کرد: «موضوع صلاحیت خانم منصوری در آخرین جلسه کمیسیون ماده 10 احزاب بررسی شد و به جهت محکومیت قضایی وی، صلاحیت ایشان مردود اعلام شد و بنابراین انتخاب وی به‌عنوان رئیس جبهه اصلاحات خلاف قانون است. همچنین خانم منصوری به جهت سابقه محکومیت قضایی، حتی صلاحیت عضویت در شورای مرکزی حزب اتحاد ملت را نیز دارا نیست.»
آیا ناطق از سوابق اعضای جبهه اصلاحات خبر دارد؟
اکنون این سوال از آقای ناطق نوری مطرح است که آیا از محکومیت پیشین خانم منصوری اطلاع دارد؟ از نزدیکی مواضع او با تاجزاده با خبر است؟ 
یکی دیگر از حواشی پیرامون جبهه اصلاحات، تحریم انتخابات مجلس یازدهم از سوی این جریان است.
امروز بسیاری معتقدند ناطق نوری با پذیرش تندروهای اصلاحات در دفترش عملا به عملکرد این افراد مشروعیت داده است، گروهی که برخی از آنها تندترین مواضع را نسبت به اصول و آرمان‌های نظام داشته‌اند، در اغتشاش سال 1401 مواضع نامناسب گرفته‌اند، مرز خود را با تجدیدنظرطلبانی چون تاجزاده معین نکرده‌اند و به تحریم انتخابات مجلس دوازدهم پرداخته‌اند.
کسانی که آقای ناطق نوری با آنها دیدار کرده، همان‌هایی هستند که یا انتخابات را تحریم می‌کنند یا برای حضور در انتخابات شرط می‌گذارند، آنها امروز به دنبال سهم‌خواهی از دولت پزشکیان هستند و از ابتدای تشکیل دولت چهاردهم دولت تاکنون برای گرفتن سهم بیشتر از دولت، پزشکیان را رها نکرده‌اند و به صورت سازمان یافته به طرح وفاق پزشکیان حمله می‌کنند و گاهی در پوشش وفاق، کسانی را وارد دولت می‌کنند که کارنامه آنها در مخالفت با نظام شفاف است.
نکته‌ مهمی که اکنون به نظر می‌رسد این است که آقای ناطق نوری با توجه به سابقه و مواضع خوبی که در حمایت از انقلاب داشته باید مرزبندی و خط‌کشی خود با اصلاح‌طلبان رادیکال و تند را مشخص کند، آنهایی که تلاش دارند دولت پزشکیان را هم به انجام و اتخاذ اقدامات و تصمیمات رادیکال مجبور کنند.
آقای ناطق نوری باید به این نکته هم توجه کند که مهم‌ترین عاملی که منجر به انفعال جریان اصلاحات شده، کنش افراطی و رادیکال و انفعال چهره‌های شاخص اصلاحات در بزنگاه‌های مهم و همچنین رفتارهای آشوب‌طلبانه اصلاح‌طلبان رادیکال بوده است، لذا این طیف از اصلاح‌طلبان نه‌تنها نمی‌توانند موجب محبوبیت برای کسی شوند، بلکه می‌توانند به سرعت افراد را گرفتار کنند.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/977912/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیدحسن نصرالله درباره مجازات اسرائیل چه گفت

10 نمایش میدانی در لرستان به مناسبت هفته دفاع مقدس اجرا می‌شود

آئین شکرگزاری برداشت گندم و آغاز سال زراعی جدید برگزار شد

شهرداری خرم‌آباد مشکل کمبود اتوبوس در شهر را رفع کند

سیاست و ناسیاست؛ درباره کتاب جدید سیدمصطفی تاج زاده

وزارت با چشمان بسته؛ خودداری وزارت بهداشت دولت سیزدهم از اجرای سند پیشگیری و درمان اعتیاد الکل

‌چرا بنزین در ایران همیشه یک ماجرای پیچیده بوده است

واکنش جالب نصرالله به تهدید حمله زمینیِ اسرائیل

توهم معصومیت خودروسازان

آخرین‌خبرها برای سهامداران عدالت

گشایش نمایشگاه دست سازه‌های چرم در کوهدشت

معاون مدیریت ستاد سوخت کشور: ما هم نمی‌‏دانیم سوخت گران می‌‏شود یا خیر

نصرالله به اسرائیل: با جنگ هم نخواهید توانست شهرک‌نشینان شمال را به خانه‌ بازگردانید

تزریق امید در مرز

همتی: مشکلات رفع تعهدات ارزی واردکنندگان با ایجاد تبصره حل شود

فغان و فریاد از گارانتی‌های شعاری!

زنگ بی‌پولی در مدارس

گرد و خاک دنا در بازار خودرو

تخفیف 200 هزار تومانی در اولین حراج پوشاک پاییزه مدیسه

محدودیت‌های ترافیکی در خرم آباد به مناسبت برگزاری مراسم رژه 31 شهریور اعلام شد

جوی آرام و پایدار در لرستان

ضرورت جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی در لرستان

526 ویژه برنامه هفته دفاع مقدس در لرستان برگزار می‌شود

پیگیری استاندار لرستان برای رفع مشکلات باغداران معمولان

اتکا به استکبار و ایادی این کشور‌ها اشتباه است

«تراکتور» مدعی قهرمانی است/ بازی بدون تماشاگر جذابیتی ندارد

عجیب اما واقعی؛ این موجودات سرطان نمی‌گیرند

گردشگری کیش در مسیر شفافیت

سفر قریب الوقوع گروسی به ایران

صدا، دوربین، بی‌حرکت!

شیب منفی رشد اقتصادی

پیش‌بینی رشد 30 درصدی تولید زعفران برای امسال

یارانه دهک‌های چهارم تا نهم واریز شد

برگزاری بیش از 2500 برنامه گرامیداشت هفته دفاع مقدس در لرستان

برگزاری بیش از 2500 برنامه هفته دفاع مقدس در لرستان

اساتید دانشگاه مشاور مردم باشند

اجرای 526 برنامه در هفته دفاع مقدس در لرستان

فیلم|تشریح آخرین وضعیت تیم خیبر خرم‌آباد

استاندار لرستان: دانشگاه باید پاسخگوی مشکلات جامعه باشد

کشاورزان پایه ی استقلال اقتصادی هستند

ورزشگاه 15هزار نفری خرم‌‌آباد به نام شهدای لرستان نام‌گذاری شد

فراخوان ثبت نام المپیاد ورزشی لرستان

بازسازی نمایش میدانی عملیات نصر 4 گردان کمیل در لرستان

از مرصاد تا شورش دراوین

جنایت سایبری از موضع انفعال

سنت‌شکنیِ دولت پزشکیان

سیمپسون‌ها این را پیش‌بینی نکرده بودند!

کشف 29 همت فرار مالیاتی از 60 دانه درشت

نماینده مجلس: مسئول کنترل تورم فقط بانک مرکزی نیست

ایران، سلطان چاپ پول جهان است؟