ندای لرستان

آخرين مطالب

عصبانیت اصولگرایان از پزشکیان مقالات

عصبانیت اصولگرایان از پزشکیان
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - روزنامه سازندگی /متن پیش رو در سازندگی منتشر شده و بازنشرش در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست
ناراحتی اصولگرایان از رئیس‌جمهور
نشست مطبوعاتی مسعود پزشکیان با واکنش اصولگرایان روبرو شد. هم در مجلس هم در رسانه‌های اصولگرا خصوصا کیهان. پزشکیان دائماً از وحدت و کنار گذاشتن اختلافات سخن می‌گوید و تندروها مدام بر طبل تفرقه و انتقادات تکراری می‌کوبند. حتی صداوسیما همان شب پس از اتمام نشست خبری در اقدامی عجیب، نظرسنجی را علیه دولت منتشر کرد. در این نظرسنجی آمده بود: «آیا وفاق ملی با افراد و گروه‌هایی که سابقه مجرمیت و اقدام علیه منافع ملی دارند، امکان‌پذیر است؟» روزنامه کیهان هم از پاسخ رئیس‌جمهور به خبرنگارش عصبانی شده است و در تیتر سرمقاله خود که فردای نشست منتشر شد با عنوان «رئیس‌جمهور از پاسخ به سوال کیهان طفره رفت» به پزشکیان انتقاد کرد و مدعی شد که رئیس‌جمهور از پاسخ دادن به سوال کیهان طفره رفته است. در بخش‌هایی از این یادداشت آمده است: «آنها که فتنه 88 را انکار می‌کنند، بدانند میان سران فتنه و اوباما نامه‌نگاری شده بود و آنها کشور را تحت «حکومت استبدادی»، «رژیمی خشن» و «دیکتاتوری» توصیف کرده بودند. نمایندگان جنبش سبز به آمریکایی‌ها گفته بودند، تحریم ایران باید به ‌صورت شوک وارد شود!»

خبرگزاری تسنیم هم بعد از نشست در گزارشی به تیم مسعود پزشکیان حمله کرد و مدعی شد که نوبت سوال از رئیس‌جمهور جابه‌جا شده بود و این شکل اجرا و نمایش‌های عجیب‌وغریب در نشست خبری رئیس‌جمهور جدید شاید به این دلیل است که افرادی در داخل تیم آقای پزشکیان بیش از آنکه به دنبال طرح سوال خبرنگاران و پاسخ رئیس‌جمهور باشند به دنبال پیشبرد اهداف خودشان و طرح مسائلی هستند که می‌خواهند دیده یا گفته شود.
روزنامه اصولگرای فرهیختگان نیز در گزارشی، مشاوران مسعود پزشکیان و طراحان جلسه را متهم به این کرد که تلاش داشتند با پاسخ به سوالاتی درخصوص گشت ارشاد و… حامیان ایدئولوژیک رئیس‌جمهور را راضی کنند یا با دادن پاسخی متفاوت به سوالات درخصوص حوادث 88 برخی انتصابات اخیر را سفید کنند اما احتمالاً این استراتژی در آینده نزدیک نیاز به توضیحات بیشتر از سوی پزشکیان خواهد داشت. این شاید اشکال ذاتی پروژه وفاقی باشد که مسعود پزشکیان تعریف کرده است.
البته روزنامه وطن امروز نزدیک به مهرداد بذرپاش، وزیر راه دولت سیزدهم در تحلیل نشست خبری و سخنان و مواضع پزشکیان ضمن استقبال از مواضع رئیس‌جمهور در حوزه سیاست خارجی نسبت به ادبیات و نحوه پاسخگویی او ابراز نگرانی کرده است. این روزنامه همچنین در بخشی از گزارش خود نوشته است:«آقای پزشکیان یک بار دیگر نشان داد که ایده او مبنی بر وفاق ملی صرفاً یک توصیه اخلاقی است. یعنی وفاق ملی را نمی‌توان به‌عنوان گفتمان دولت چهاردهم در نظر گرفت. واقعیت وقتی بیشتر آشکار شد که آقای پزشکیان و اطرافیان وی، فعلاً جز اندرزهای اخلاقی، تعریفی برای ایده وفاق ملی سراغ ندارند».
اما مدح و انتقاد روزنامه جمهوری اسلامی، درست فردای نشست خبری از رئیس‌جمهور هم قابل توجه بود بود. در بخش‌هایی از گزارش این روزنامه آمده است:«آقای رئیس‌‌جمهور! شما در مصاحبه‌تان بر وفاق ملی مثل همیشه تکیه کردید، چیزی که فی‌نفسه مطلوب و به ‌نفع کشور است اما تحقق چنین آرمانی با حضور عناصر افراطی در بدنه مدیریتی دولت و باز بودن دست آنها در دستگاه‌های تصمیم‌ساز و موثر در چرخش امور کشور امکان‌پذیر نیست. با حضور این افراد، وفاق ملی فقط یک سراب و سخن گفتن از آن فقط یک شعار خواهد بود».
حملات هماهنگی هم اما از سمت بهارستانی‌ها اتفاق افتاد و اظهارات رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه «برای رفع تحریم‌ها و FAFT به مجمع تشخیص مصلحت نظام نامه خواهم زد‌ تا بتوانیم پرونده آن را بار دیگر باز کنیم» با انتقاد تند طیف حامیان سعید جلیلی و عضو جبهه پایداری در مجلس روبه‌رو شد. محمود نبویان، نماینده پایداری مجلس که یکی از مخالفان سرسخت رئیس‌جمهور است، پشت تریبون صحن حاضر شد و خطاب به پزشکیان گفت: «سعی کنید اولاً متن برجام و FATF را برای یک بار بخوانید و صرفاً به وسوسه‌های کسانی که خانواده و بچه‌هایشان در خارج از کشور هستند، اعتماد نکنید. ثانیاً از تلاش‌های باطل و چشم امید بستن به دشمنان ملت به جای اعتماد به ملت بزرگ ایران در دولت آقای روحانی عبرت بگیرید.
نبویان البته طبق روال تندروها، نهیبی هم به حسن روحانی زد و ادامه داد:«ظاهراً قرار است همان مسیر کاملاً غلط دولت آقای روحانی طی شود و حل مشکلات مربوط به تایید و رضایت دشمنان ملت شود. ما فراموش نمی‌کنیم، روزی 700 تا کشته می‌دادیم و دولت روحانی به بهانه FATF واکسن وارد نمی‌کرد».او در گزندهایش ظریف را هم بی‌نصیب نگذاشت و تاکید کرد:«نکته بعدی اینکه با برجام تحریم‌ها رفع نمی‌شود. چون آقای ظریف در برجام تعهد داده که تمام تحریم‌های اولیه آمریکا و تمام تحریم‌های موشکی و تمام تحریم‌های حقوق بشری و تمام تحریم‌های منطقه‌ای سایبری و همه موارد باقی بماند. طبیعی است که دوباره اگر بخواهد برجام بیاید، معنی‌اش این است که صنعت هسته‌ای محدود و نابود شود و تحریم برداشته نشود. شاهدش این است که 8 سال برجام را اجرا کردیم و تحریم‌ها از 800 عدد به 1500 عدد رسید».
امیرحسین ثابتی، مجری سابق و نماینده فعلی مجلس دوازدهم که از افراد نزدیک به سعید جلیلی و محفل او به ‌شمار می‌رود هم در تذکری با اشاره به اولین نشست خبری مسعود پزشکیان گفت:«رئیس‌جمهور گفته که با آمریکا برادر هستیم، حال اینکه آمریکایی‌ها ثابت کردند که نمی‌خواهند با ما برادر باشند و می‌خواهند با ما دشمنی کنند. در همان دوره قبل هم تحریم‌ها را بیشتر کرده و ما عقب‌نشینی کردیم؛ آقا این عشق یک‌طرفه است، شما می‌خواهید با آنها برادر باشید اما آنها نمی‌خواهند و می‌خواهند با تو دشمنی کنند ما تا کی می‌خواهیم مسیر غلطی که بارها غلط بودن آن اثبات شده است را تکرار کنیم».
همچنین گویا سخنان پزشکیان درخصوص برخورد گشت ارشاد هم به مذاق تندروها خوش نیامد و برخی مانند عباس گودرزی، نماینده اصولگرای مجلس دوازدهم به رئیس‌جمهور خرده گرفتند که چرا به خبرنگاران گفته است به گشت ارشاد مجدداً تذکر خواهد داد که کاری با مردم نداشته باشد. این نماینده در صحن علنی گفت:«امروز بحث از بی‌حجابی فراتر رفته و به سمت برهنگی رفته است. ما نباید حجاب را قربانی بازی‌های سیاسی کنیم چراکه حجاب یک اصل لایتغیر دینی است». او با اشاره به اظهارات یک خبرنگار در نشست خبری رئیس‌جمهور در انتقاد از عملکرد گشت ارشاد، افزود:«نیروی انتظامی کجا یقه این و آن را گرفته که آن خبرنگار گستاخانه این حرف را می‌زند و در عین ناباوری رئیس‌جمهور هم در جواب می‌گوید که تذکر می‌دهد؟»
نماینده‌های پایداری درحالی در مجلس علیه رئیس‌جمهور تریبون را در دست گرفته بودند که پس از سخنان‌شان، مسعود پزشکیان سرزده وارد صحن علنی شد. مصطفی پوردهقان، نماینده مجلس از ایجاد تنش بین برخی مجلسی‌ها خبر داد و به انتخاب گفت:«متاسفانه برخی دوستان کم‌لطفی کردند و وارد حاشیه شدند اما نهایتاً به خیر‌وخوشی تمام شد».
در عین حال، این گزارش را با متن احمدزیدآبادی که در کانال تلگرامی‌اش و در انتقاد به هجمه تندروها به اولین نشست خبری نوشته است به پایان می‌رسانیم: «در همه جای دنیا سیاست، امری حاشیه‌دار است اما در کشور ما بیشتر همان حاشیه است! حاشیه‌های مربوط به کنفرانس خبری دکتر پزشکیان کم نبود. عده‌ای اشاره او به مهندس میرحسین موسوی را تحت الفاظ «اون یکی» حمل بر خیلی چیزها کرده‌اند که به نظرم موجه نیست. گمان نمی‌کنم آقای پزشکیان از نام بردن از میرحسین بیمی داشته باشد. اگر اینقدر ترسو بود، خود را وسط میدان مین پرتاب نمی‌کرد! در شجاعت او تردیدی نیست. همین‌طور گمان نمی‌کنم، مهندس موسوی در چشم آقای پزشکیان فردی بی‌قدر‌وارج باشد. قاعدتاً با استراتژی سیاسی او مخالف است اما اینقدر بی‌انصاف نیست که بخواهد کل زحمات و کارنامه و شخصیت او را نادیده بگیرد. اگر قرار بود بی‌انصاف باشد در همان جریانات سال 88 آن را نشان می‌داد. با این حساب، برای چه به جای نام بردن از او از لفظ «اون یکی» استفاده کرد؟ این را قاعدتاً باید خودش توضیح دهد اما در عالم بشری گاهی حتی اسامی بسیار مشهور نیز برای یک لحظه از ذهن آدمی می‌پرند».

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/977957/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیدحسن نصرالله درباره مجازات اسرائیل چه گفت

10 نمایش میدانی در لرستان به مناسبت هفته دفاع مقدس اجرا می‌شود

آئین شکرگزاری برداشت گندم و آغاز سال زراعی جدید برگزار شد

شهرداری خرم‌آباد مشکل کمبود اتوبوس در شهر را رفع کند

سیاست و ناسیاست؛ درباره کتاب جدید سیدمصطفی تاج زاده

وزارت با چشمان بسته؛ خودداری وزارت بهداشت دولت سیزدهم از اجرای سند پیشگیری و درمان اعتیاد الکل

‌چرا بنزین در ایران همیشه یک ماجرای پیچیده بوده است

واکنش جالب نصرالله به تهدید حمله زمینیِ اسرائیل

توهم معصومیت خودروسازان

آخرین‌خبرها برای سهامداران عدالت

گشایش نمایشگاه دست سازه‌های چرم در کوهدشت

معاون مدیریت ستاد سوخت کشور: ما هم نمی‌‏دانیم سوخت گران می‌‏شود یا خیر

نصرالله به اسرائیل: با جنگ هم نخواهید توانست شهرک‌نشینان شمال را به خانه‌ بازگردانید

تزریق امید در مرز

همتی: مشکلات رفع تعهدات ارزی واردکنندگان با ایجاد تبصره حل شود

فغان و فریاد از گارانتی‌های شعاری!

زنگ بی‌پولی در مدارس

گرد و خاک دنا در بازار خودرو

تخفیف 200 هزار تومانی در اولین حراج پوشاک پاییزه مدیسه

محدودیت‌های ترافیکی در خرم آباد به مناسبت برگزاری مراسم رژه 31 شهریور اعلام شد

جوی آرام و پایدار در لرستان

ضرورت جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی در لرستان

526 ویژه برنامه هفته دفاع مقدس در لرستان برگزار می‌شود

پیگیری استاندار لرستان برای رفع مشکلات باغداران معمولان

اتکا به استکبار و ایادی این کشور‌ها اشتباه است

«تراکتور» مدعی قهرمانی است/ بازی بدون تماشاگر جذابیتی ندارد

عجیب اما واقعی؛ این موجودات سرطان نمی‌گیرند

گردشگری کیش در مسیر شفافیت

سفر قریب الوقوع گروسی به ایران

صدا، دوربین، بی‌حرکت!

شیب منفی رشد اقتصادی

پیش‌بینی رشد 30 درصدی تولید زعفران برای امسال

یارانه دهک‌های چهارم تا نهم واریز شد

برگزاری بیش از 2500 برنامه گرامیداشت هفته دفاع مقدس در لرستان

برگزاری بیش از 2500 برنامه هفته دفاع مقدس در لرستان

اساتید دانشگاه مشاور مردم باشند

اجرای 526 برنامه در هفته دفاع مقدس در لرستان

فیلم|تشریح آخرین وضعیت تیم خیبر خرم‌آباد

استاندار لرستان: دانشگاه باید پاسخگوی مشکلات جامعه باشد

کشاورزان پایه ی استقلال اقتصادی هستند

ورزشگاه 15هزار نفری خرم‌‌آباد به نام شهدای لرستان نام‌گذاری شد

فراخوان ثبت نام المپیاد ورزشی لرستان

بازسازی نمایش میدانی عملیات نصر 4 گردان کمیل در لرستان

از مرصاد تا شورش دراوین

جنایت سایبری از موضع انفعال

سنت‌شکنیِ دولت پزشکیان

سیمپسون‌ها این را پیش‌بینی نکرده بودند!

کشف 29 همت فرار مالیاتی از 60 دانه درشت

نماینده مجلس: مسئول کنترل تورم فقط بانک مرکزی نیست

ایران، سلطان چاپ پول جهان است؟