ندای لرستان

آخرين مطالب

عدالت آموزشی در لرستان با احداث مدارس ایمن و هوشمند اجتماعي

  بزرگنمايي:

ندای لرستان - به گزارش ایرنا نهضت مدرسه سازی طی چهار دهه پس از تابش نور پربرکت انقلاب اسلامی یکی از اهداف اصلی در راستای محرومیت زدایی و ایجاد عدالت آموزشی برای تمامی فرزندان این کشور برشمرده شده است و طی این سالیان در این راستا اقدامات قابل توجهی انجام شده به نحوی که امروزه در دورافتاده ترین نقاط این سرزمین چتر عدالت آموزشی گسترده شده است.
امر مهم و تاثیرگذار مدرسه سازی جهت فراهم شدن بسترهای آموزشی همواره مورد توجه مسوولان قرار داشته و قدم های محکم و استواری در این زمینه برداشته شده است که ثمرات این تلاش ها تربیت نسلی انقلابی و توانمند برای حضور در عرصه های ملی و بین المللی می باشد.
توجه به تعلیم و تربیت در دین مقدس اسلام نیز همواره مورد تاکید و اهتمام بزرگان است و به همین دلیل ایجاد عدالت آموزشی در نظام جمهوری اسلامی یکی از اصول غیرقابل انکار و به عنوان یکی از شاخص های رفاه در جوامع بشری نیز همواره مورد توجه بوده تا حدی که در هر جامعه ای توجه به این امر و ایجاد زیرساخت های آموزشی بیشتر شده توانمندی سرمایه اجتماعی و نیروی انسانی در آن جامعه به وضوح قابل رویت است.
امروز حتی در دورافتاده ترین مناطق، به برکت اقدامات و تلاش های بی وقفه در امر مدرسه سازی پرچم افتخار ایران اسلامی بر فراز مدارس و فضاهای آموزشی برافراشته شده است و فرزندان و آینده سازان این مرز و بوم در سایه انقلاب به تعلیم و تربیت می پردازند.
اکنون علاوه بر بهره مندی تمام دانش آموزان از معلمانی توانمند و متعهد، فضاهای آموزشی در روستاها و مناطق دورافتاده نیز مورد توجه قرار گرفته و به همت مسوولان و خیران تلاش شده است تا جدیدترین تجهیزات و امکانات آموزشی در این مدارس ایجاد شود.
لرستان نیز به دلیل شرایط خاص جغرافیایی و پراکندگی مناطق یکی از استان هایی است که طی سال های اخیر اقدامات باارزشی در راستای ایجاد فضاهای استاندارد تعیلم و تربیت داشته است.
این استان به دلیل پراکندگی مناطق روستایی و عشایری، نیازمند مدرسه سازی و توجه ویژه مسوولان به حوزه تعلیم و تربیت است که سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی در این زمینه خدمات ارزنده ای شکل گرفته است اما همچنان مناطقی در این استان نیازمند مدرسه سازی و یا بازسازی و نوسازی مدارس هستند.
به برکت خدمات جمهوری اسلامی، نرخ باسوادی جمعیت 10 تا 49 ساله در مرکز استان و شهرستان بروجرد بالاتر از میانگین کشوری است اما با توجه به محرومیت و همچنین ضعف عملکرد در برخی از مناطق، نرخ باسوادی 10 تا 49 سال استان از 94.72 درصد در سال 1400 به 96.76 درصد رسیده است.
اکنون ساخت مدارس در این استان رشد 14 درصدی داشته است، اما همچنان به گفته مسوولان بیش از یک هزار مدرسه نیازمند تخریب و بازسازی در لرستان وجود دارد که شتاب مدرسه‌سازی و حضور پررنگ تر خیران را در این میان ضروری تر می کند.
احداث 200 مدرسه جایگزین مدارس کانکسی
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان گفت: از مجموع 200 مدرسه جایگزین مدارس کانکسی این استان 70 مدرسه تحویل داده شد و مابقی در حال اجرا هستند.
یونس بهاروند ایرانیا با بیان اینکه 168 مدرسه در قالب طرح شهید پناهی برای لرستان در نظر گرفته شد اظهار داشت: اکنون این تعداد به 200 مورد رسیده است که حدود 100 طرح اجرا و حدود 70 طرح از این مجموع تحویل دانش آموزان شده است.
وی ادامه داد: حدود 30 طرح نیز با آغاز سال تحصیلی جدید بهره برداری خواهد شد و مابقی هم تا پایان سال جاری تکمیل و بهره برداری می شود.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش تلاش می کند با کمترین هزینه بیشترین خدمات به دانش آموزان ارائه شود اظهار داشت: تمام مدارس کانکسی روستاهای استان در حال جایگزینی هستند که این اقدامات در حوزه ساخت مدارس مناطق محروم سطح استان بی سابقه بوده است.
بهاروند ایرانیا با بیان اینکه هدف از این اقدامات ایجاد عدالت آموزشی برای دانش آموزان استان است عنوان کرد: تلاش کرده ایم ایمنی و استحکام فضای آموزشی در دورترین نقاط استان تفاوتی با شهرها نداشته باشد.

ندای لرستان

63 فضای آموزشی در لرستان آماده بهره برداری است
مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس لرستان گفت: 63 فضای آموزشی با ظرفیت 160 کلاس درس در این استان آماده بهره برداری در سال تحصیلی جدید است و 48 فضای آموزشی نیز تا پایان مهر ماه در سطح استان بهره برداری خواهد شد.
بهاروند ایرانیا بیان کرد: با آغاز سال تحصیلی جدید 63 فضای آموزشی با ظرفیت 160 کلاس درس و مساحت 20 هزار متر مربع در استان بهره برداری می شود که حدود 67 درصد این فضاهای آموزشی یعنی 38 طرح در مناطق روستایی و کمتر برخوردار احداث شده است.
وی با اشاره به تامین تجهیزات آموزشی و ورزشی مدارس در سطح استان اظهار داشت: سال گذشته 220 میلیارد ریال تجهیزات در سطح مدارس استان توزیع شد و امسال نیز بیش از 850 میلیارد ریال اعتبار تجهیزات ورزشی و آموزشی به استان تخصیص یافت.
بهاروند ایرانیا عنوان کرد: از مجموع این اعتبارات تاکنون بیش از 760 میلیارد ریال جذب و تجهیزات آزمایشگاهی، هنرستانی، گرمایشی و سرمایشی در نظر گرفته شده به نحوی که در خرید تجهیزات و رفع نیازمندی های استان جهش ایجاد شده است.
وی افزود: تجهیزات مدارس براساس نیازمندی های مناطق 24 گانه توزیع می شود و امسال خرید تجهیزات کمک آموزشی حدود 2.8 برابر نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
یک هزار کلاس درس در لرستان شاداب سازی شد
سرپرست آموزش و پرورش لرستان با تاکید بر لزوم شاداب سازی فضاهای آموزشی در سطح استان گفت: یکی از شاخص های ایجاد عدالت آموزشی فراهم نمودن امکانات و فضای آموزشی همانند شهرها در روستاها و مناطق دورافتاده است.
بهاروند ایرانیا با بیان اینکه زیبایی و آراستگی فضای مدارس در روحیات دانش آموزان بسیار تاثیرگذار است اظهار داشت: این شاخص ها در تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بسیار تاثیرگذار است و تابستان امسال در طرح شهید عجمیان بیش از 100 مدرسه در قالب یک هزار کلاس درس بهسازی، شاداب سازی و رنگ آمیزی شده است.
وی با تقدیر از مدیران مدارسی که فضا و محیط مدرسه را برای حضور دانش آموزان شاداب سازی و زیباسازی می کنند اظهار داشت: این اداره کل در کنار اقدامات عمرانی برای مدارس، همواره از ظرفیت خیران و اولیا برای بهبود فضای مدرسه و رفع مشکلات احتمالی بهره می گیرد.
سرپرست آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه جشنواره "نگاره برتر" با هدف ترغیب و تشویق مدیران مدارس برای زیبا سازی فضای مدرسه برگزار می شود گفت: بیش از 300 مدیر مدرسه در این جشنواره شرکت کردند که در آیین اختتامیه 20 اثر برگزیده شد.
بهاروند ایرانیا افزود: طرح های هنرستان ولایت فقیه بروجرد با مدیریت حمیرا روزبهانی، مجتمع پارس اندیش خرم آباد با مدیریت حمید رشیدی و مدرسه پسرانه شاهد الیگودرز با مدیریت جعفر حبیبی به ترتیب به عنوان سه اثر برتر معرفی شدند.
وی اضافه کرد: چهار هزار و 539 مدرسه دولتی و غیردولتی در قالب بیش از 17 هزار کلاس درس سال تحصیلی جدید میزبان دانش آموزان استان هستند.

ندای لرستان

60 میلیارد ریال تجهیزات ورزشی برای مدارس لرستان تامین شد
بهاروند ایرانیا با بیان اینکه 60 میلیارد ریال برای خرید تجهیزات ورزشی در راستای برنامه هفتم توسعه هزینه شده است بیان کرد: توجه به ورزش دانش آموزی و استعدادیابی از اولویت های آموزش و پرورش بوده که در سند تحول بنیادین به این موضوع هم اشاره شده است.
وی اظهار داشت: مرحله دوم تجهیزات شامل 200 میز تنیس به همراه راکت و توپ و در مرحله اول هم انواع توپ ، تور، حلقه های بسکتبال ، شطرنج و دیگر لوازم ورزشی مورد نیاز دانش آموزان پایه پنج و ششم ابتدایی است که به همه شهرستان ها و مناطق استان ارسال شد.
وی اظهار داشت: این تجهیزات ورزشی بین تمامی شهرستان ها و مناطق استان توزیع شده است و سه هزار و 679 مدرسه دولتی و عادی مشمول، آنها را دریافت خواهند کرد.
17 هزار کلاس درس در لرستان آماده آغاز سال تحصیلی شد
سرپرست آموزش و پرورش لرستان گفت: چهار هزار و 539 مدرسه دولتی و غیردولتی در قالب بیش از 17 هزار کلاس درس سال تحصیلی جدید میزبان دانش آموزان استان هستند.
بهاروند ایرانیا اظهار داشت: تاکنون 83 درصد دانش آموزان معادل 301 هزار نفر ثبت نام خود را در مدارس استان نهایی کرده اند و پیش بینی برای سال تحصیلی 1404-1403 نام نویسی بیش از 360 هزار دانش آموز است.
وی با بیان اینکه پروژه مهر نماد مدیریت و برنامه‌ریزی در فرآیند تعلیم و تربیت است عنوان کرد: وضعیت پروژه مهر در استان مطلوب بوده و در مدارس دولتی 13 هزار و 800 کلاس درس معادل 78 درصد تشکیل شده است.
وی گفت: پروژه مهر، یک طرح ملی و سرآغاز تحولی نوین در نگرش به نظام تعلیم و تربیت با هدف آمادگی کامل مدارس و شناسایی نقاط ضعف و برطرف کردن مشکلات می باشد.

ندای لرستان

یک هزار مدرسه در لرستان نیازمند بازسازی است
رییس مجمع خیرین مدرسه ساز لرستان نیز گفت: تاکنون یکهزار و 560 مدرسه در استان توسط خیرین احداث شده است اما یک هزار مدرسه در استان نیاز به تخریب و بازسازی دارد.
علی محمد رضوی افزود:‌ یک هزار و 57 خیر مدرسه ساز در لرستان فعالیت دارند که علاوه بر ساخت در تهیه نوشت افزار دانش آموزان نیازمند، تجهیز و رفع مشکلات مدارس نیز پیش قدم هستند.
وی ادامه داد: امید می رود با تداوم اقدامات خیرخواهانه و افزایش خیران مدرسه ساز گام های استوار در راستای ایجاد فضاهای آموزشی استاندارد و ایمن برداشته شود.
67 فضای آموزشی تحویل آموزش و پرورش شد
معاون اجرایی نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان گفت: هیچ مدرسه کانکسی بیش از 10 نفر در لرستان وجود ندارد.
سجاد بهرامی با اشاره به احداث و نوسازی فضای آموزشی در راستای ایجاد عدالت آموزشی در سطح استان بیان کرد: برای اول مهر ماه 67 پروژه تحویل آموزش و پروش استان شده است و 200 مدرسه تا دهه فجر تحویل دستگاه تعلیم و تربیت استان خواهد شد.
وی ادامه داد: سبک تغییر دکوراسیون مدارس، هوشمند سازی و تجهیز به سیستم صوتی و دوربین های مداربسته برای رصد دانش آموزان توسط والدین در مدارس استان در دستور کار قرار گرفته است.
وی تصریح کرد:این مهم در 10 مدرسه استان سبک اجرایی و کتابخانه و نگارخانه در نظر گرفته شده است و امید می رود خیران در راستای ایجاد این مدارس همراهی داشته باشند.
استان‌ها لرستان 0 نفر برچسب‌ها مدارس بازگشایی مدارس سال تحصیلی وزارت آموزش و پرورش لرستان تجهیزات ورزشی دانش‌آموزان

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/977971/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیدحسن نصرالله درباره مجازات اسرائیل چه گفت

10 نمایش میدانی در لرستان به مناسبت هفته دفاع مقدس اجرا می‌شود

آئین شکرگزاری برداشت گندم و آغاز سال زراعی جدید برگزار شد

شهرداری خرم‌آباد مشکل کمبود اتوبوس در شهر را رفع کند

سیاست و ناسیاست؛ درباره کتاب جدید سیدمصطفی تاج زاده

وزارت با چشمان بسته؛ خودداری وزارت بهداشت دولت سیزدهم از اجرای سند پیشگیری و درمان اعتیاد الکل

‌چرا بنزین در ایران همیشه یک ماجرای پیچیده بوده است

واکنش جالب نصرالله به تهدید حمله زمینیِ اسرائیل

توهم معصومیت خودروسازان

آخرین‌خبرها برای سهامداران عدالت

گشایش نمایشگاه دست سازه‌های چرم در کوهدشت

معاون مدیریت ستاد سوخت کشور: ما هم نمی‌‏دانیم سوخت گران می‌‏شود یا خیر

نصرالله به اسرائیل: با جنگ هم نخواهید توانست شهرک‌نشینان شمال را به خانه‌ بازگردانید

تزریق امید در مرز

همتی: مشکلات رفع تعهدات ارزی واردکنندگان با ایجاد تبصره حل شود

فغان و فریاد از گارانتی‌های شعاری!

زنگ بی‌پولی در مدارس

گرد و خاک دنا در بازار خودرو

تخفیف 200 هزار تومانی در اولین حراج پوشاک پاییزه مدیسه

محدودیت‌های ترافیکی در خرم آباد به مناسبت برگزاری مراسم رژه 31 شهریور اعلام شد

جوی آرام و پایدار در لرستان

ضرورت جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی در لرستان

526 ویژه برنامه هفته دفاع مقدس در لرستان برگزار می‌شود

پیگیری استاندار لرستان برای رفع مشکلات باغداران معمولان

اتکا به استکبار و ایادی این کشور‌ها اشتباه است

«تراکتور» مدعی قهرمانی است/ بازی بدون تماشاگر جذابیتی ندارد

عجیب اما واقعی؛ این موجودات سرطان نمی‌گیرند

گردشگری کیش در مسیر شفافیت

سفر قریب الوقوع گروسی به ایران

صدا، دوربین، بی‌حرکت!

شیب منفی رشد اقتصادی

پیش‌بینی رشد 30 درصدی تولید زعفران برای امسال

یارانه دهک‌های چهارم تا نهم واریز شد

برگزاری بیش از 2500 برنامه گرامیداشت هفته دفاع مقدس در لرستان

برگزاری بیش از 2500 برنامه هفته دفاع مقدس در لرستان

اساتید دانشگاه مشاور مردم باشند

اجرای 526 برنامه در هفته دفاع مقدس در لرستان

فیلم|تشریح آخرین وضعیت تیم خیبر خرم‌آباد

استاندار لرستان: دانشگاه باید پاسخگوی مشکلات جامعه باشد

کشاورزان پایه ی استقلال اقتصادی هستند

ورزشگاه 15هزار نفری خرم‌‌آباد به نام شهدای لرستان نام‌گذاری شد

فراخوان ثبت نام المپیاد ورزشی لرستان

بازسازی نمایش میدانی عملیات نصر 4 گردان کمیل در لرستان

از مرصاد تا شورش دراوین

جنایت سایبری از موضع انفعال

سنت‌شکنیِ دولت پزشکیان

سیمپسون‌ها این را پیش‌بینی نکرده بودند!

کشف 29 همت فرار مالیاتی از 60 دانه درشت

نماینده مجلس: مسئول کنترل تورم فقط بانک مرکزی نیست

ایران، سلطان چاپ پول جهان است؟