ندای لرستان

آخرين مطالب

سازمان حفاظت محیط زیست چه الزاماتی برای نصب کاتالیست بر موتورسیکلت ها اعمال کرده است؟ سازمان حفاظت محیط زیست

سازمان حفاظت محیط زیست چه الزاماتی برای نصب کاتالیست بر موتورسیکلت ها اعمال کرده است؟
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - رییس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت از محیط زیست عدم نصب کاتالیست بر موتورسیکلت ها و بی اعتنایی تولید کنندگان موتورسیکلت به این موضوع را قویا تکذیب کرد.

به گزارش خبرخودرو، رییس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت از محیط زیست عدم نصب کاتالیست بر موتورسیکلت ها و بی اعتنایی تولید کنندگان موتورسیکلت به این موضوع را قویا تکذیب کرد.
سید محمد مهدی میرزایی قمی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو ضمن تکذیب بی توجهی موتورسیکلت سازان به نصب کاتالیست بیان کرد: همه محصولات تولیدی موتورسیکلت سازان دارای تأیید نوع آلایندگی یورو4 از جانب سازمان حفاظت محیط زیست هستند و برای اخذ این تأییدیه نیز آزمون های آلایندگی مربوطه به طور کامل برروی این محصولات انجام شده است. همچنین از تمامی محصولات تولیدی موتورسیکلت سازان جهت ارزیابی انطباق تولید نمونه هایی از خط تولید اخذ شده و مورد آزمون قرار می گیرد.
وی با اشاره به الزامات سازمان محیط زیست برای نصب کاتالیست در موتورسیکلت های تولید شده ادامه داد: با توجه به حدود مجاز سختگیرانه استاندارد آلایندگی یورو4 موتورسیکلت، در صورت عدم نصب کاتالیست باکیفیت امکان قبولی در آزمون آلایندگی یورو4 برای این محصولات وجود ندارد. بنابراین باتوجه به اینکه درحال حاضر حداقل حد مجاز آلایندگی برای موتورسیکلت های تولیدی برابر یورو4 است، به خودی خود تولیدکنندگان ملزم به نصب کاتالیست برروی محصولات خود هستند. همچنین این سازمان در طول سال چندین مرتبه نسبت به بازرسی از خطوط تولید موتورسیکلت سازان و اخذ نمونه جهت انجام آزمون آلایندگی اقدام می نماید. اگر بنا به هردلیلی در حین بازرسی مشکلی از جمله عدم نصب کاتالیست در خط تولید مشاهده شود، در نتایج آزمون های آلایندگی مردود شده و این سازمان نسبت به توقف تولید و شماره گذاری آن محصول اقدام خواهد نمود.
رییس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت از محیط زیست درباره نقش کاتالیست در کنترل آلاینده های ناشی از موتورسیکلت ها خاطرنشان کرد:نقش اصلی کنترل آلایندگی در موتورسیکلت ها مانند خودروهای بنزینی برعهده کاتالیست است و این قطعه بیش از 90 درصد از انتشار گازهای سمی خروجی از موتور جلوگیری می کند. بنابراین وجود این قطعه در موتورسیکلت ها ضروری است.
میرزایی قمی مهمترین راهکار برای الزام موتورسیکلت سازان به نصب کاتالیست را ارتقاء استاندارد آلایندگی موتورسیکلت های تولیدی دانست و گفت: ارتقاء استاندارد آلایندگی موتورسیکلت های تولیدی در طی سال های اخیر به خوبی انجام شده است. در سال 95 تولید و شماره گذاری موتورسیکلت های کاربراتوری ممنوع شد و پس از آن استاندارد آلایندگی این وسایل نقلیه به یورو3 ارتقاء یافت. از ابتدای سال 98 نیز حداقل سطح مجاز آلایندگی موتورسیکلت های تولید داخلی برابر یورو4 است. در کنار ارتقاء الزامات آلایندگی، پایش و نظارت مستمر از خطوط تولید نیز مهم است که این امر در طی 2 سال اخیر از جانب سازمان حفاظت محیط زیست با جدیت بیشتری پیگیری شده و دستورالعمل های مربوطه تهیه و ابلاغ گردیده است که بر اساس دستورالعمل های جدید تعداد بازرسی ها و نمونه برداری ها از خطوط تولید بیشتر شده است.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/178050/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فنی یا سیاسی‌؟

سرمقاله هم میهن/ سرحد عدم

فروش سکه‌های حراجی به مرز 500 هزار سکه رسید

سخنگوی سازمان هدفمندی: منابع یارانه هنوز تامین نشد

تامین 45.5 میلیارد دلار ارز واردات

کارشناس خودرو: 29 نهاد در خودروسازی کشور دخالت می‌کنند

مهرداد قنبری: با حمایت هواداران‌مان ملوان را شکست می‌دهیم/ هدف ما بقا در لیگ است

شهردار خرم‌آباد: ظرفیت‌های گردشگری لرستان در تراز بین‌المللی است

جدول برنامه زمانبندی خاموشی برق خرم آباد امروز و فردا پنجشنبه 1 آذر و جمعه 2 آذر 1403

خرم‌آباد یکی از کهن‌ترین شهرهای دنیا است

استاندار لرستان: ثبت جهانی دره خرم‌آباد یک فرصت بی‌بدیل است

راهپیمایی جمعه های خشم در استان های البرز، خراسان رضوی و لرستان برگزار می شود

سفر سرزده به باغ ملی

پاسخ «کیهان» به «انتخاب»: عصبانیت از واقع‌بینی تحلیلی

سرمقاله وطن امروز/ تداوم حیات خودروسازان با پول مردم

مدیرعامل راه‌آهن ایران: جا به جایی ریلی مسافر در کشور پنج درصد کاهش یافته است

سرانه پایین مطالعه در لرستان

اینفوگرافی/ دانستنی‌های جالب شهر اصفهان

سرمقاله کیهان/ استقامت، دشمنان خارجی و شبهه‌آفرینان داخلی

سرمقاله اعتماد/ وفاق ملی برای حفظ بنیان اخلاقی جامعه

با دورزدن قانون مجلس به اروپا برای تحریم‌ها پاداش ندهید!

اعلام برنامه‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت در زاهدان

مدیر عامل شرکت ملی نفت: تولید روزانه نفت 60 هزار بشکه افزایش یافت

فعالیت 130 کتابدار در 59 کتابخانه عمومی لرستان

سرمقاله شرق/ فلفل و خال مهرویان

سواری دولت به خودروسازان

اظهارات سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس درباره قانون همسان‌سازی بازنشستگان

عبور بیت‌کوین از 97 هزار دلار

تسنیم: یارانه آبان واریز نشد

مناسبت روز/ پنج‌شنبه، 1 آذر

سرمقاله خراسان/ تحول؛ یک مطالبه 40 ساله

بازدید وزیر راه از پروژه‌های مسکن ملی زاهدان

مسئول امور بریکس در ایران: کشورمان به دنبال عضویت در بانک بریکس است

قطعی برق خسارت زیادی به واحدهای تولیدی لرستان وارد کرد

بهترین شاخصه بسیجیان دفاع از ولایت است

تحقیقات جدید درباره اثرات اینترنت بر افراد بالای 50 سال

آئین رونمایی از 3 عنوان کتاب مدافعان حرم و امنیت در خرم‌آباد برگزار شد

بسیج یک نهاد الهی و مردمی پایدار است

تهدید اتمی پوتین کاملا جدی شد

در دوران ترامپ همه تصمیمات لحظه‌ای خواهد بود

دعوای زاکانی با سازمان بازرسی کل کشور

اپیزود دوم ترامپ و اهمیت توافق با عربستان

ماجرای رفع فیلترینگ

جراح مشهور فلسطینی که پس از شکنجه‌ شدید در اسارت به شهادت رسید

ویدئوی حزب الله از حمله موشکی-پهپادی به تل‌آویو

نارضایتی اطرافیان ترامپ از نقش فزاینده ماسک در دولت جدید

پیش‌بینی دولت از کسری بودجه؛ 1805هزار میلیارد تومان/ سخنگوی کمیسیون تلفیق واکنش نشان داد

مشکل رفع سوء اثر چک‌های برگشتی

هدف‌گذاری تولید 70 هزار تن‌ماهی سردآبی و گرمابی در لرستان

ضرورت تبیین سبک زندگی شهدا در میان نسل جدید