ندای لرستان

آخرين مطالب

کاهش میلیونی در فروش خودروهای برقی اقتصادي

کاهش میلیونی در فروش خودروهای برقی
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - ایسنا /اگرچه چین همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد اما تقاضا در اروپا و آمریکای شمالی در حال کاهش است.
با توجه به اینکه حمل‌ونقل جاده‌ای حدود 15 درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای را به خود اختصاص می‌دهد، این موضوع آسان نیست که ببینیم چگونه جهان به اهداف آب وهوایی خالص صفر خود می‌رسد مگر اینکه مردم از خودروهای بنزینی و دیزلی خود دست بکشند.
دولت‌ها برای سال‌های متمادی، یارانه‌های سخاوتمندانه‌ای را برای تشویق رانندگان به استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی ارائه می‌کردند. با کاهش قیمت‌ها و بهبود فناوری، خودروهای بدون آلایندگی از موقعیت خوبی که دارند، به جریان اصلی تبدیل شدند.
خودروسازان شروع به بازسازی کارخانه‌ها کردند و انتخاب گسترده‌تری از خودروهای برقی را برای پاسخگویی به تقاضا ارائه کردند. قیمت‌ها به خودروهای با سوخت فسیلی نزدیک‌تر شد و به نظر می‌رسید که دوران موتورهای احتراقی ممکن است زودتر از حد انتظار به پایان برسد.

امسال، انتقال خودروهای الکتریکی در حال تزلزل است. دولت‌ها مشوق های مالی برای خریداران خودروهای برقی را کاهش داده‌اند، رشد فروش متوقف شده است و صنعت خودروسازی در مورد برخی از برنامه‌های سرمایه گذاری که برای تغییر سریع به سمت الکتریکی‌شدن پیش‌بینی شده بود، اندکی تامل می‌کند.
چه اتفاقی برای تقاضای خودروهای الکتریکی افتاده است؟
اگرچه چین همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد، تقاضا در اروپا و آمریکای شمالی کاهشی است. بر اساس گزارش بلومبرگ، فروش خودروهای تمام الکتریکی به علاوه پلاگین هیبریدی‌هایی که می‌توانند با بنزین یا دیزل نیز حرکت کنند در سال 2021 بیش از دو برابر شد و در سال 2022 رشد 62 درصدی داشت. اما رشد سال گذشته به 31 درصد کاهش یافت. چین محرک اصلی بود و 59 درصد از فروش جهانی را بدون در نظر گرفتن خودروهای تجاری به خود اختصاص داد.
تغییر به سمت خودروهای الکتریکی در اروپا و ایالات‌متحده، عملاً معکوس شد، زیرا خودروهای اگزوزدار، سهم فزاینده ای از فروش کلی را به خود اختصاص دادند. سهم بازار خودروهای باطری در اروپا در ماه اگوست از 15 درصد در سال گذشته به 14 درصد کاهش یافت. در آلمان، بزرگترین بازار قاره، فروش خودروهای برقی 69 درصد کاهش یافت. کارشناسان پیش‌بینی کردند که مدل‌های باتری‌دار امسال 9 درصد از فروش را در ایالات‌متحده به خود اختصاص خواهند داد که از تخمین قبلی 12.4 درصد کمتر است.
برخی از خودروسازان در اروپا اکنون هشدار می‌دهند که اگر به دلیل کاهش فروش خودروهای الکتریکی نتوانند به اهداف اتحادیه اروپا برسند، ممکن است میلیاردها یورو جریمه شوند.
چه چیزی باعث کاهش سرعت می‌شود؟
خودروسازان برای موج اول خودروهای برقی، توانستند به رانندگان جذابیت را ارائه دهند که برای استفاده آن را ترجیح دهند اما رانندگان در مرحله بعد، بیشتر به هزینه‌ها توجه داشتند. آنها همچنین به احتمال زیاد نسبت به این فناوری بدبین بودند و وقتی مطمئن نبودند جایی برای شارژ مجدد آن در مسیر پیدا کنند، نسبت به خرید یک خودروی الکتریکی محتاط بودند. این امر به ویژه در ایالات‌متحده صادق است، که مکان‌های شارژ نزدیک نیستند.
در اروپا، کاهش فروش همزمان با حذف یارانه‌های دولتی بوده است. بدون آن‌ها، خودروهای برقی در مقایسه با خودروهای موتور احتراقی معادل بسیار گران هستند. به طور متوسط، خودروهای تمام الکتریکی به ترتیب در اروپا و آمریکا 30 درصد و 27 درصد گران‌تر هستند. خودروهای برقی ارزان‌تری هم در چین وجود دارد. اما دولت‌ها در اروپا و ایالات‌متحده از تولیدکنندگان خودروهای داخلی خود با تعرفه‌ها و سایر موانع محافظت می‌کنند تا سازندگان خودروهای برقی چینی مانند بی‌وای‌دی را از خود دور نگه دارند.
کاهش رشد چه معنایی برای صنعت دارد؟
در حال حاضر، چندین تولیدکننده از جمله جنرال موتورز، فورد، مرسدس بنز، ولوو و تویوتا جاه‌طلبی‌های خودروهای برقی خود را کاهش داده‌اند. بر اساس گزارش بلومبرگ، خودروسازان قدیمی و آنهایی که سابقه طولانی در ساخت وسایل نقلیه موتور احتراقی دارند، با هم فروش 23.7 میلیون خودروی برقی را در سال 2030 هدف قرار داده اند که بیش از سه میلیون دستگاه کمتر از پیش‌بینی آنها در سال گذشته است.
کدام خودروسازان عقب نشینی کردند؟
تسلا، سازنده خودروهای برقی که کارهای زیادی برای محبوب‌کردن خودروهای برقی در بین رانندگان انجام داده است، از اشاره به هدف خود برای ارائه 20 میلیون دستگاه در سال تا سال 2030 اجتناب کرده است. در ایالات متحده، فورد یک شاسی بلند سه ردیفه تمام الکتریکی را کنار می‌گذارد و یک پیکاپ را به تعویق می‌اندازد و هزینه‌های خود را برای خودروهای برقی از حدود 40 درصد قبلی به 30 درصد از هزینه سرمایه سالانه خود کاهش می‌دهد.
تولیدکنندگان چینی در فناوری خودروهای الکتریکی موفق بوده‌اند و در چین، بزرگترین بازار خودروهای برقی جهان، از برندهای اروپایی پیشی گرفته‌اند. آنها همچنین در حال هجوم به اروپا بوده‌اند و این در حالی است که تا همین اواخر حضور کمی داشتند.
گذار به خودروهای برقی ستونی از جاه طلبی‌های جهانی برای مهار تغییرات آب‌وهوایی است. همچنین یک چالش بزرگ برای صنعت خودروسازی است که برای بسیاری از اقتصادها حیاتی است.
خودروسازان صدها هزار نفر را استخدام می‌کنند و همچنین تامین‌کنندگانی مانند باتری‌سازان که تحت تأثیر کاهش سرعت قرار گرفته‌اند. نورث ولت، تولیدکننده باتری در اروپا، 20 درصد از نیروی کار جهانی خود را کاهش می‌دهد و برنامه‌های توسعه خود را به دلیل کاهش تقاضا متوقف کرده است.
تلاش جهانی برای برقی‌کردن حمل‌ونقل جاده‌ای، خودروسازان اروپایی و آمریکایی را با یک تهدید رقابتی بزرگ از سوی چین مواجه کرده است که در فناوری خودروهای الکتریکی پیشرو بود. بلومبرگ گزارش کرد که برخی از دولت‌ها که از کاهش اخیر تقاضای خودروهای برقی نگران شده‌اند، در حال بررسی این هستند که آیا انگیزه های مالی خود را برای خریداران بازگردانند یا خیر.
لازم است بدانیم که تمام کارهایی که خودروسازان در پیکربندی مجدد کارخانه‌های خود برای ساخت خودروهای برقی انجام داده‌اند به این معنی است که آنها به ارائه طیف گسترده‌تری از مدل‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر برای جذب خریداران متزلزل نزدیک‌تر می‌شوند. طبق گزارش، هفت مدل الکتریکی جدید در اروپا، با قیمت کمتر از 25 هزار یورو امسال و سال آینده به بازار می‌آیند.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/981603/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سرمقاله دنیای اقتصاد/ مسیر پیشنهادی اصلاح انرژی

فایننشال تایمز: غرور شکسته اسرائیل در لبنان احیا نمی‌شود

سرمقاله همشهری/ آغاز نصرالله یعنی چی؟

سرمقاله قدس/ استحکام سازه هویتی حزب‌الله

دوقطبی‌های تحلیلی در تهران

سرمقاله جوان/  خدای «سید» که هست!

راه نصر

عملیات روانی کوشنر علیه حزب الله لبنان

تشدیدحملات تندروها به رئیس جمهور

ترور تکنولوژی؛ ‌اسراییل خالق حوزه‌های جدید تروریسم

کم‌محلی کمیسیون اجتماعی به کارگران؛ اصلاح مزد در اولویت نیست

ابطال یک مصوبه وزارت صنعت درباره ممنوعیت واردات خودرو

کاهش میلیونی در فروش خودروهای برقی

چگونه یک کیس اسمبل شده مناسب انتخاب کنم؟

برق مشترکان پرمصرف قطع می‌شود

سفره مردم منهای لبنیات!

حراج سکه مرکز مبادله امروز برگزار می‌شود

توانیر: در گاز صرفه‌جویی کنید تا برق قطع نشود

خواننده و بازیگر افسانه‌ای درگذشت

16 هزار مترمربع از اراضی دولتی لرستان رفع تصرف شد

مذاکره با وزیر نیرو برای مدیریت منابع آبی لرستان

افتتاح مدرسه 12 کلاسه در نورآباد

دادگاه‌های «صلح» در 6 شهر لرستان ایجاد شد

پیام نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری در پی شهادت سید حسن نصرالله

تأکید برای مقابله با جنایات اسرائیل/ سکوت نکنیم+ فیلم

پس از نام تو، ایمان داریم به «فتحی قریب» | مرور چند سروده از شاعران خراسانی در واکنش به شهادت سیدحسن نصرالله

انقلاب بزرگ در پزشکی؛ دیابت نوع یک درمان شد

خدمت نخبگان شاهد و ایثارگر به میهن در مسیر پرپیچ و خم انقلاب

مناسبت روز/ دوشنبه، 9 مهرماه

کشت پاییزه گندم در لرستان آغاز شد

اجرای طرح کنترل و نظارت ویژه بر ناوگان حمل و نقل عمومی مسافربری در لرستان

سرمقاله خراسان/ ما برای خنک شدن دل، نمی‌ جنگیم!

سرمقاله کیهان/ ترس بایدن و نتانیاهو از وحدت میادین!

سرمقاله وطن امروز/ در رثای نصرالله

فرزین به استانبول رفت

رسوب 100 هزارتن برنج خارجی در گمرکات کشور

طلای جهانی از قله، پایین بیا نیست!

سلب امتیاز تاکسی‌های غیرفعال در پایتخت

انباشت 40 هزار خودروی فرسوده در مراکز اسقاط

رفع تصرف 16 هزار مترمربع از اراضی دولتی لرستان

جریمه 918 میلیون و 836 هزار ریالی قاچاقچی لوازم آشپزخانه در لرستان

اقامه نماز و فعالیت ستادامربه معروف در ادارات بنیاد شهید جدی گرفته شود

خدمت در بنیاد شهید از افتخارات است

معافیت 12 درصد مشترکان لرستانی از پرداخت آب بها

چاه‌های غیر مجاز یکی از چالش‌های منابع آبی لرستان

اراضی ملی / به نام دولت، برای ملت

توزیع 200 بسته نوشت افزار بین دانش آموزان نیازمند لرستان

انقلاب بزرگ در پزشکی؛ دیابت نوع 1 درمان شد

دکتر پزشکیان در پیامی درگذشت مادر شهید خرازی را تسلیت گفت

"رضا مسرور" دبیر جدید شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی شد