ندای لرستان

آخرين مطالب

پلیس برای امنیت جامعه، جان خود را فدا می‌کند اجتماعي

  بزرگنمايي:

ندای لرستان - ایسنا/لرستان فرمانده انتظامی لرستان گفت: کارکنان انتظامی برای امنیت جامعه، جان خود را فدا می‌کنند و شهدای ناجا مصداقی بر این گفته است.
سردار یحیی الهی امروز (16 مهرماه) در دیدار با نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه خرم‌آباد، با اشاره به اینکه انتظامی، نوک پیکان برقرارکننده نظم و امنیت داخلی کشور است، ادامه داد: پلیس با وجود گستردگی مأموریت‌ها با صلابت در جهت برقراری نظم و امنیت مطلوب در جامعه و فراهم کردن بستر آن برای شهروندان از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند بلکه برای امنیت جامعه، جان خود را فدا می‌کنند که شهدای ناجا مصداقی بر این گفته است.
وی با بیان اینکه اقدامات سایر سازمان‌ها به‌نوعی وابسته به همراهی و همکاری پلیس است، گفت: امنیت پایدار به‌واسطه تعامل و مشارکت سازنده سازمان‌ها و گروه‌های اجتماعی حاصل می‌شود که پلیس توانسته این مهم را محقق سازد.
سردار الهی با اشاره به حجم تماس‌های پلیس 110 که حداقل باید 80 درصد آن عملیاتی شود که با تلاش همکاران مأموریت‌های فوریتی پلیس 110 میانگین حضور کارکنان زیر 10 دقیقه بوده است، تصریح کرد: این حجم از تماس‌های مردم لرستان با پلیس، نشان از اعتماد مردم به خدمتگزاران خود در مجموعه انتظامی بوده که همین اعتماد مردم موجب افزایش انگیزه خدمت مضاعف و جهادی به شهروندان را خواهد داشت و این اعتماد مردم به پلیس بالاترین سرمایه برای پلیس است.
فرمانده انتظامی لرستان بیان کرد: امنیت یک محصول اجتماعی و از بزرگ‌ترین نعمت‌های الهی در جامعه است و بخش زیادی از پیشرفت‌های صورت گرفته را باید برآمده از همیاری و همدلی سازمان‌ها و شهروندان جامعه دانست که با قانون مداری خود، نهادهای مختلف اجتماعی را در راستای ایفا وظیفه اجتماعی و حقوقی خود پلیس را همراهی می‌کنند.
وی ارتقاء مهارتی، تخصصی و تاکتیکی، عملیاتی را از عوامل مؤثر در ارتقاء سطح عملی و توان عملیاتی دانست و افزود: ارتقاء توان عملیاتی، آمادگی جسمانی با بهره‌مندی برگزاری دوره‌های ویژه، ورزش‌های تخصصی و همچنین اشراف اطلاعاتی سه اصل مهم موفقیت در مأموریت‌ها است که در این راه با ارتقاء سطح آموزش‌ها و برگزاری دوره‌های آموزشی سطح توان عملیاتی پلیس استان بیشتر شده است.
سردار الهی با اشاره به بالا بودن توان عملیاتی کارکنان تصریح کرد: در تلاش هستیم تا با مجموعه نیروها، امکانات و تجهیزات موجود با ارائه بهترین عملکرد در راستای حفظ امنیت و رضایتمندی مردم گام برداریم.
فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به مقوله مسکن به‌ویژه مسکن سازمانی که از مهم‌ترین فرمان‌ها و اولویت‌ها برای حوزه پشتیبانی و معیشتی کارکنان در نظر گرفته شده و سهم لرستان 1300 دستگاه است، گفت: در استان استارت ساخت 500 دستگاه مسکن سازمانی زده شده و 180 دستگاه مسکن مهر برای کارکنان خریداری و تعدادی تحویل آنان شده که امیدواریم با همکاری مسئولین بخصوص در حوزه تأمین زمین آن بتوانیم ابزار و امکانات لازم برای رفاه و معیشت کارکنان فراهم گردد تا دغدغه‌ای برای خدمت نداشته باشند.
وی تأمین مسکن برای 11 خانواده شهید در سال جاری از اقدامات انتظامی دانست و ادامه داد: الحمدالله همه خانواده شهدای انتظامی استان دارای مسکن ملکی هستند.
سردار الهی از اجرای 10 هزار و 839 طرح عملیاتی ترافیکی و انتظامی در سطح استان خبر داد و یادآور شد: کشف 12 تن انواع مواد مخدر و دستگیری بیش از 8 هزار نفر در این رابطه که از این 12 تن یک و 500 کیلو آن از خرده‌فروشان بوده و کسب رتبه چهارم در حوزه کشف سلاح در کشور از توفیقات اجرای این طرح‌ها در شش‌ماهه اول سال جاری بوده است.
فرمانده انتظامی لرستان به اقدامات تأثیرگذار فراجا در برخورد با اراذل‌واوباش و ارتقاء احساس امنیت در جامعه اشاره و گفت: پلیس با اقتدار و بدون اغماض با اراذل‌واوباش مقابله می‌کند و اجازه هیچ‌گونه تعدی و برهم زدن نظم و امنیت و آرامش مردم را به آن‌ها نخواهد داد چراکه امنیت مردم خط قرمز پلیس است و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد و در صحنه با آن‌ها برخورد می‌کنیم.
وی اظهار کرد: کاهش سرقت یکی از دغدغه‌های جدی مردم است که این خواسته به‌حق مردم در دستور کار اصلی پلیس قرار گرفت. از ابتدای سال تاکنون، 15 درصد کاهش سرقت و افزایش 35 درصدی کشف سرقت داشته‌ایم.
سردار الهی با اشاره به این‌که 60 درصد سرقت‌های استان سرقت‌های خرد است و 70 درصد از سرقت‌های خرد نیز توسط معتادان متجاهر انجام می‌شود لذا باید در حوزه بازپروری و درمان معتادان متجاهر و ایجاد شغل برای آنان دستگاه‌های متولی بیشتر تلاش کنند.
فرمانده انتظامی لرستان از کشف 581 میلیارد تومان کالای قاچاق و توقیف 530 دستگاه خودرو کاهش 24 درصدی تصادفات به‌طورکلی و کاهش 13 درصدی فوتی‌ها خبر داد و گفت: متولیان امر بخصوص در حوزه راه در شهرستان کوهدشت و سلسله باید نسبت به تعریض و ایمن جاده‌ها اقدام تا شاهد حوادث تلخ در استان نباشیم.
وی به نقش فرهنگ‌سازی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله تیراندازی، قتل و سرقت پرداخت و افزود: هرچه در حوزه فرهنگ کار شود در حوزه امنیت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وضعیت بهتری را در جامعه خواهیم داشت و در این خصوص رسانه‌ها و ائمه جمعه می‌توانند با فرهنگ‌سازی خود کنترلی را در جامعه گسترش دهند و نقش آنان در توسعه جامعه، نقشی کلیدی و مؤثر است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/982961/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قول رئیس صندوق توسعه ملی برای حمایت از بازار سرمایه

بهترین کاغذ برای چاپ کتاب

اختلاف طبقاتی در شهرها افزایش و در روستاها کاهش یافت

علت کندی اینترنت در کشور از زبان وزیر ارتباطات

اتحادیه خشکبار: حال صنعت خشکبار ایران خوب نیست

35 هزار خودرو معطل شماره‌گذاری

عضو کشتارگاه‌های صنعتی طیور: بسیاری از اقشار جامعه امعاء و احشاء مرغ را مصرف می‌کنند!

عزل و نصب در سازمان نظام مهندسی ساختمان ممنوع شد

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس: اقتصاد رژیم صهیونیستی در آستانه ورشکستگی است

تسنیم: شکاف درآمدی بیشتر شد

کامران تفتی خواننده شد/ ویدئو

خواننده زن آمریکایی یا محمد رضا عارف؟

چرا در بابل اجرای کنسرت ممنوع است؟

ثبت نام هزار نفر قرآن ‎آموز لرستانی در طرح 40 هزار شهید قرآنی در کشور

مشارکت 370 فعال فرهنگی لرستان در طرح طوبی

ممنوعیت به‌کارگیری اتباع بیگانه در واحدهای اقتصادی شهرستان بروجرد

ممنوعیت به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در واحدهای اقتصادی شهرستان بروجرد

پلیس عمود و ستون امنیت کشور است

پلیس، ستون امنیت کشور است

ثبت نام 370 فعال فرهنگی لرستان در طرح ملی طوبی

بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنعتی بروجرد ممنوع است

مردم ایران در آغوش رهبر انقلاب/جمعه نصر یوم‌الله است

برپایی محفل انس با قرآن در لرستان

پلیس برای امنیت جامعه، جان خود را فدا می‌کند

هیچ جایگاهی بهتر از آموزش‌وپرورش برای خدمتگزاری نیست

عضویت بیش از 3000 کودک و نوجوان در کتابخانه‌های بروجرد

جریمه یک میلیارد و 863 میلیون ریالی قاچاقچی در لرستان

روایت فتح با شعر/ جهاد واژه‌ها در سالگرد طوفان‌الاقصی

30 هزار کلاس در کشور شاداب‌سازی شد

لزوم توجه باشگاه خیبر به پدیدهای بومی با آتیه

معلمان امروز باید به سلاح جهاد تبیین مسلح شوند

آرای دادگاه صلح تا میزان 500 میلیون ریال، تک‌مرحله‌ای و قطعی است

ایران با کسری 196 میلیارد مترمکعبی منابع آبی مواجه است

مردی که دوست دارد فوتبال برزیل را به ایران بیاورد

تلاش قابل‌تقدیر فرماندهی انتظامی لرستان در برخورد با اراذل‌واوباش

رئیس جدید اداره راه و شهرسازی دورود معرفی شد

اوقات فراغت فرصت ویژه‌ای برای پرورش مهارت است

کشف 581 میلیارد تومان کالای قاچاق/ 60 درصد سرقت‌ها خُرد است

نوبل پزشکی 2024 به کاشفان میکرو آران‌ای رسید

فوت 15 نفر بر اثر مسمومیت با الکل تقلبی در مازندران

پیش بینی وضعیت هوای تهران طی 5 روز آینده

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 16 مهر 1403

تعطیلی پنجشنبه صدای مجلس را هم درآورد

محل دفن پیکر حسن نصرالله مشخص شد

قیمت آب برای بدمصرف‌ها 55 درصد گران شد

رفع تصرف 40 هکتار از اراضی کشاورزی خرم‌‍آباد

کاهش 4.5 درصدی آمار سرقت در لرستان

به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنعتی بروجرد ممنوع است

بازرس کل لرستان: ورودی شهر خرم‌آباد وضعیت مناسبی ندارد

تعداد دادگاه‌های صلح لرستان به 15 شعبه افزایش یافت