ندای لرستان

آخرين مطالب

توقف چهارخطه‌های کوهدشت در بن‌بست کمبود اعتبار سیاسی

توقف چهارخطه‌های کوهدشت در بن‌بست کمبود اعتبار
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - لرستان در قلب کریدور شمال به جنوب و غرب کشور قرار دارد؛ در ایام اربعین بیش از 50 درصد زائران از جاده‌های این استان تردد می‌کنند و بهسازی و ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی لرستان از اهمیت غیر قابل انکاری برخوردار است.
این در حالی است که پروژه‌های قدیمی نیمه‌کاره راه‌سازی از یک سو و عدم بهسازی و تعریض محورهای پرتردد از سوی دیگر به تصادفات رانندگی در این استان دامن زده است.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
جاده‌های کوهدشت تبدیل به قتلگاه شده است
همچنین رعایت‌نکردن سرعت مطمئنه در هنگام تردد از محورهای آزادراهی و «کیفیت پایین خودروهای ایرانی» از دیگر دلایل رشد تصادفات است به‌طوری‌که مطابق آمارها به همین دلیل اخیر تصادفات منجر به فوت عراق حدود یک‌هفتم ایران است!
کم‌توجهی شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل به بهبود وضعیت راه‌های لرستان طی سال‌های گذشته و به‌جاماندن حجم زیادی پروژه نیمه‌کاره از دیگر مسائلی است که عزم جدی مسئولان لرستان برای پیگیری را می‌طلبد.

ندای لرستان

یکی از شهرستان‌هایی که پروژه‌های راه‌سازی و چهارخطه آن به طول انجامیده، شهرستان کوهدشت است، به‌طوری‌که به گفته «علی امامی راد» نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی، جاده‌های این شهرستان به دلیل چهارخطه نشدن، تبدیل به قتلگاه شده است.
بیشترین جاده نامناسب در لرستان مربوط به شهرستان کوهدشت است که جاده‌ها در انحصار ماشین‌های سنگین بوده و تبدیل به قتلگاه شده‌اند وی با بیان اینکه بخش زیادی از جاده اربعین قرار است که از کوهدشت عبور کند، این در حالی است که بدترین جاده‌های استان متعلق به شهرستان کوهدشت است.
نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی گفت: جاده‌های این شهرستان تبدیل به قتلگاه شده است.
امامی راد تصریح کرد: بیشترین جاده نامناسب در لرستان مربوط به شهرستان کوهدشت است که جاده‌ها در انحصار ماشین‌های سنگین بوده و تبدیل به قتلگاه شده‌اند.
وی تصریح کرد: رفع این چالش نیازمند اعتبارات و توجه ملی است.
وعده چندماه آینده برای راه‌اندازی نهضت راه‌سازی در کوهدشت
بهزاد شاکرمی مدیرکل راه و شهرسازی لرستان دراین‌رابطه در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در حال حاضر پروژه‌های حوزه راه، هزینه‌برترین پروژه‌های کشور هستند.
وی با بیان اینکه برای احداث یک کیلومتر چهارخطه، بین 30 تا 60 میلیارد تومان اعتبار نیاز است، عنوان کرد: اخیراً پنج کیلومتر چهارخطه را در قطعه سوم کوهدشت به «زانوگه» آغاز کرده‌ایم.

ندای لرستان

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان، بیان داشت: این قطعه در قالب پنج کیلومتر بوده که اعتبار پیش‌بینی‌شده برای آن نیز 120 میلیارد تومان است.
شاکرمی با تأکید بر اینکه البته این 120 میلیارد تومان تنها برای عملیات خاکی آن است و حداقل برای آسفالت آن نیز 90 میلیارد تومان اعتبار نیاز است، افزود: طی چند ماه آینده نهضت راه‌سازی در شهرستان کوهدشت به راه خواهیم انداخت.
وی با بیان اینکه در همین راستا سه کیلومتر از قطعه دوم کوهدشت - «زانوگه» را کلنگ‌زنی کردیم که الان سه کیلومتر از آن آسفالت شده است، تصریح کرد: برنامه‌ریزی کرده‌ایم که قطعه چهارم آن را نیز در اردیبهشت‌ماه کلنگی زنی کنیم.
مسیر اربعین هم به لحاظ اقتصادی و هم به لحاظ اجتماعی برای ما بسیار حائز اهمیت است مدیرکل راه و شهرسازی لرستان در ادامه همچنین به مسیر اربعین در استان لرستان اشاره کرد و گفت: این مسیر هم به لحاظ اقتصادی و هم به لحاظ اجتماعی برای ما بسیار حائز اهمیت است.
شاکرمی با بیان اینکه همچنین مسیر «بابازید» - پل سیمره به طول 102 کیلومتر را در دست احداث داریم، گفت: هفت کیلومتر از این میزان را احداث کرده‌ایم.
وی با اشاره به اینکه 95 کیلومتر از این مسیر باقی‌مانده که مناقصه دو قطعه آن را قرار است برگزار کنیم، ادامه داد: یک قطعه 19 کیلومتری را از گردنه «طولکش» به سمت سه‌راهی «کوهنانی» در دست احداث است.

ندای لرستان

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با تأکید بر اینکه یک قطعه از سمت دوراهی «زانوگه» به روستای «بلوران»، به طول 16 کیلومتر در دست‌ساخت است، بیان داشت: مبلغ قرارداد این دو قطعه به طول 35 کیلومتر، حدود 400 میلیارد تومان است.
شاکرمی، افزود: در مجموع امیدواریم در شهرستان کوهدشت تا پایان سال، هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های راه‌سازی عقد قرارداد کنیم.
منابع دولتی پاسخگو نیست
وی بیان داشت: دلیل طول‌کشیدن پروژه‌های راه‌سازی همین اعداد و ارقام بالا است، عملیات راه‌سازی بسیار هزینه بر است، ما ناچاریم برای تأمین اعتبارات موردنیاز این پروژه‌های راه‌سازی به سمت منابعی غیر از منابع دولتی برویم.
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان افزود: با کمک مدیریت ارشد استان به این سمت پیش می‌رویم و امیدواریم بتوانیم بحث مالی پروژه‌های راه‌سازی استان را برطرف کنیم. یکی از دلایلی که پروژه‌های راه‌سازی مشمول زمان می‌شوند همین گران‌بودن آنها و منابع کم در این زمینه است.
کد خبر 6382310

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/1011585/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سرمقاله جام جم/ شرط اول شکل‌‌گیری مذاکرات ایران و آمریکا

سرمقاله همشهری/ مهمل و پوچ

موافقت مجلس با اصلاح جداول بودجه 1404 کل کشور

ناراستار، روایتی از خلاقیت و امید به آینده بازی‌سازی ایران در گفت‌وگو با علی نظری

نرخ طلا و سکه گارد صعود به خود گرفتند

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: تلاش می کنیم دستمزد کارگران متناسب با نرخ تورم باشد

گودرزی: افزایش حقوق به میزان تورم تحقق یافتنی نیست

رشد 6 هزار واحدی شاخص بورس

بیش از بانک سود کنید، با اطمینان بیشتر!

سخنگوی هیات رئیسه مجلس: احتمال افزایش حقوق کارگران بالای 30درصد زیاد است

تقویت فرهنگ اسلامی با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

بی‌اخلاقی با میراث رئیسی

سرمقاله ایران/ جنجال بر سر زبان مادری

«معاویه»ی لامنس!

سرمقاله کیهان/ رئیسی چرا خار چشمِ جریان تحریم و تحریف شد؟

وزیر نفت: فعلا برنامه‌ای برای سهمیه بنزین نوروزی نداریم

آغاز حراج سکه‌های 86 از ساعت 12 امروز

اظهارات پورمحمدی از زمان واریز مرحله دوم کالابرگ الکترونیکی

نوری قزلجه: کالاهای مورد نیاز مردم برای عید تأمین است

توضیحات وزیر کار از قطع یارانه 100 هزار نفر در پایان اسفند ماه

پیام سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان به مناسبت سالروز 22 اسفند

لینک نظرسنجی برنامه‌های هفته بزرگداشت شهدا منتشر شد

12 هزار لرستانی در دولت چهاردهم از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شدند

برپایی یادواره شهدای محله پاچنار در خرم‌آباد

سرمقاله هم میهن/ چه کسانی ترور کردند؟

گاردین: دولت آمریکا دیگر متحد ما نیست، مافیاست

دورخیز برای استیضاح دوم؟

سرمقاله آرمان ملی/ سناریوی جدید علیه ایران

کلاه آمریکایی بر سر اوکراین

سرمقاله اعتماد/ چگونه بنزین سیاستمدار شد؟

سه سناریوی دلار در سال آینده

سقف صدور کارت هدیه پنج میلیون تومان شد

فاکتور هزینه‌های شب عید؛ قیمت شیرینی و آجیل در بازار چقدر است؟

زی‌تازی با هویت جدید؛ تجربه خرید محصولات کودک و نوجوان را متحول کرده‌ایم

سال سخت آبی!

مرگ مشکوک خواننده معروف کره‌‌ جنوبی

سخنرانی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد: همگان در برابر خون شهدا مسئولیت دارند

انتصاب مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران

اینفوگرافی/ پیرترین و جوان‌ترین استان‌های کشور

سرمقاله دنیای اقتصاد/ تورم در اقتصاد ایران پدیده‏‏‌ای پولی است یا ارزی؟

سرمقاله سازندگی/ اصل بازدارندگی

توهم «سوریه آزاد» فروریخت

سرمقاله اطلاعات/ برای نیک فرجامی...

آمریکا باید امتیازی بالاتر از برجام بدهد تا ایران پای توافق بیاید

چانه زنی دستمزد زیر خط معیشت

تداوم عرضه بنزین و نفت‌گاز از طریق سامانه هوشمند سوخت

تفاوت‌های بنیادی نرخ بهره در ایران با دیگر کشورها

توصیه رئیس مجلس به رئیس جمهور در خصوص بازار شب عید

برندگان ناترازی بانک‌ها در ایران

دنده عقب طلا در بازار جهانی