ندای لرستان

آخرين مطالب

نامعادله بنزین مقالات

نامعادله بنزین
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - هم میهن /متن پیش رو در هم میهن منتشر شده و بازنشرش در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست
مسعود پزشکیان طی نطقی که در صحن مجلس داشت، یکی از چالش‌های موجود کشور را اصلاح در یارانه‌های انرژی دانست و با اشاره به افزایش 40 درصدی مصرف بنزین نسبت به 5 سال گذشته، تصریح کرد: «میزان مصرف بنزین در سال جاری، نسبت به سال 98 حدود 40 درصد افزایش پیدا کرده است، این در حالی است که میزان جمعیت و درآمد ملی بسیار کمتر از این است. امروز هزینه تمام‌شده بنزین بدون لحاظ قیمت نفت، که شامل هزینه پالایش، هزینه حمل فرآورده و هزینه جایگاه‌دار است حدود 8 هزار تومان می‌شود.»
رئیس‌جمهور کشورمان صبح روز گذشته با حضور در مجلس شورای اسلامی، لایحه بودجه سال 1404 را تقدیم پارلمان کرد.
مسعود پزشکیان طی نطقی که در صحن مجلس داشت، یکی از چالش‌های موجود کشور را اصلاح در یارانه‌های انرژی دانست و با اشاره به افزایش 40 درصدی مصرف بنزین نسبت به 5 سال گذشته، تصریح کرد: «میزان مصرف بنزین در سال جاری، نسبت به سال 98 حدود 40 درصد افزایش پیدا کرده است، این در حالی است که میزان جمعیت و درآمد ملی بسیار کمتر از این است. امروز هزینه تمام‌شده بنزین بدون لحاظ قیمت نفت، که شامل هزینه پالایش، هزینه حمل فرآورده و هزینه جایگاه‌دار است حدود 8 هزار تومان می‌شود.» 
در صحن خانه ملت
رئیس‌جمهور طی سخنانی در صحن علنی مجلس، ضمن تشریح و توضیح ابعاد و ویژگی‌های این لایحه گفت‌: امروز لایحه بودجه 1404 را که دسترنج دو ماه کار مستمر همکاران من در دولت بوده است جهت بررسی تقدیم شما بزرگواران می‌کنم.
رئیس‌جمهور در ادامه، دقت در اجرای قانون برنامه هفتم توسعه،‌ عدالت‌محوری، توجه به شرایط موجود منطقه و توجه به رشد اقتصادی و کاهش تورم را 4 اصل اولویت‌دار دولت در تدوین لایحه بودجه سال آینده برشمرد و افزود: «از زمان تدوین لایحه همکاران بنده به دقت تکالیف برنامه هفتم را تبیین و بنده در احکام وزرای دولت بر رعایت تکالیف برنامه هفتم تاکید داشته‌ام. انطباق احکام بودجه با تکالیف برنامه هفتم همواره مدنظر بوده است و در گزارش یک فصل این را ترسیم نموده است.»
پزشکیان با اشاره به شرایط منطقه، توجه به تهدیداتی که متوجه ملت ایران است را از جمله موضوعات اولویت‌دار در تدوین لایحه بودجه عنوان کرد و گفت‌: «در ارقام بودجه اطمینان حاصل شده است که تقویت بنیه دفاعی یکی از اولویت‌های اصلی دولت باشد و همچنین توجه جدی به رشد اقتصادی و کاهش تورم به عنوان هدف عالی برنامه هفتم سرلوحه احکام بودجه بوده است.»
رئیس‌جمهور یکی از مهمترین اصلاحات در ساختار بودجه را تاکید بر پرداخت به ذینفع نهایی از طریق هوشمندسازی بودجه دولت و اجرای تخصیص اعتباری مطابق بند (ب) ماده (13) قانون برنامه هفتم عنوان کرد و گفت: ‌«در بخش دوم لایحه نیز کلیات اعتبار، در قالب برنامه اجرایی تقدیم مجلس خواهد شد. به منظور تحقق بسیاری از احکام برنامه هفتم در خلال تبصره‌های بودجه، احکام اجرایی بودجه تدوین و پیشنهاد شده است. به‌طور خاص برنامه افزایش ظرفیت تولید نفت، ایجاد ذخایر دارویی از طریق مشارکت با بخش خصوصی و تقویت منابع بنیه دفاعی، مدیریت کنترل تعهدات و تضامین دولت، ‌مدیریت توزیع عادلانه آب، ‌مدیریت بافت فرسوده و حمایت از مسکن محرومین، در لایحه بودجه دیده شده است.»
رئیس‌جمهور در ادامه اظهار داشت: «دولت در راستای اجرای کامل برنامه قانون جوانی جمعیت، با افزایش مستمری خانواده‌های پرجمعیت در پی اجرای عدالت است؛ بدیهی است هزینه خانواده‌های پرجمعیت بیشتر از خانواده‌های کم‌جمعیت می‌باشد، لذا لازم است پرداختی بابت فرزند، افزایش پیدا کند. در لایحه بودجه، تامین نظام سلامت و کاهش پرداختی از جیب و منابع لازم برای بخش سلامت، متناسب با توزیع منصفانه هزینه دیده شده است.»
رئیس‌جمهور به افزایش اعتبارات در حوزه آب، توسعه ریلی، محیط زیست و مسکن محرومین در لایحه بودجه سال آینده اشاره کرد و گفت: «احکام لازم جهت هزینه هدفمند منابع نیز در این بخش‌ها پیشنهاد شده است.» 
پزشکیان واقع‌بینی در اعداد و ارقام را از نکات برجسته بودجه تقدیمی به مجلس عنوان کرد و افزود: «پرداخت مطالبات گندم‌کاران و سهم نظام هدفمندی در بخش سلامت، پاداش بازنشستگان و مصارف لازم برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مطابق قانون دائمی دیده شده و سعی برآن است که در منابع درآمدی دقت لازم صورت گیرد.»
پزشکیان با اشاره به الزام دولت در قانون برنامه هفتم به بهادارسازی بدهی‌ها افزود: «بدهی دولت به تامین اجتماعی باید بازپرداخت گردد. در بخش اول برای بهادارسازی بدهی حدود 200 هزار میلیارد تومان منابع درنظر گرفته شده و در بخش دوم نیز واگذاری اموال به میزان 200 هزار میلیارد تومان دیگر محاسبه شده است.»
پزشکیان یکی از چالش‌های موجود کشور را اصلاح در یارانه‌های انرژی دانست و با اشاره به افزایش 40 درصدی مصرف بنزین نسبت به 5 سال گذشته، تصریح کرد: «میزان مصرف بنزین در سال جاری، نسبت به سال 98 حدود 40 درصد افزایش پیدا کرده است، این در حالی است که میزان جمعیت و درآمد ملی بسیار کمتر از این است. امروز هزینه تمام‌شده بنزین بدون لحاظ قیمت نفت، که شامل هزینه پالایش، هزینه حمل فرآورده و هزینه جایگاه‌دار است حدود 8 هزار تومان می‌شود. امسال حدود 90 هزار میلیارد تومان و در صورت ادامه وضع موجود برای سال آینده باید 130 هزار میلیارد تومان بنزین وارد شود که قیمت هر لیتر بنزین وارداتی، بین 30 تا 40 هزار تومان هزینه‌بردار است.»

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/984578/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سرمقاله فرهیختگان/ 11 نکته دربارهٔ بودجه

سرمقاله قدس/ چرایی و چگونگی رویکرد اخیر انصارالله علیه صهیونیست‌ها

سرمقاله وطن امروز/ بازدارندگی فراهسته‌ای

فارن پالیسی: این ترور ورق را بر نمی‌گرداند

سرمقاله آرمان امروز/ طلسم انتخابات اقلیم کردستان

53 تن شمش طلا وارد کشور شد

10 درصد تخفیف برای کاربرهای آخرین خبر

1.5 میلیارد دلار گوشی تلفن همراه وارد کشور شد

تاریخ حراج بعدی سکه طلا اعلام شد

هنوز 15 همت دیگر از مطالبات گندمکاران باقی مانده است

مجمع تشخیص مصلحت نظام: اظهارات رئیس صندوق توسعه ملی قابل پیگرد قانونی است

قیمت گوشت انواع پرندگان در بازار

انتشار گزارش 6 ماهه بیمه تجارت‌نو / روند افزایشی سود «بنو» ادامه دارد

ماجرای رسوب کالاهای اساسی روی کشتی و سهمیه بندی واردات

تشکیل پرونده برای 5500 خانه خالی در تهران

مشارکت ویژه بانک رفاه کارگران در مراسم گرامیداشت سی امین آیین نکوداشت بیمه سلامت در لرستان

400 دانشجوی خارجی نیم‌سال دوم در دانشگاه لرستان پذیرش می‌شوند

2 تیم به دنبال جواد نکونام

اختصاص 450 میلیارد ریال از اعتبارات ملی و استانی برای تجهیز ورزشگاه تختی خرم آباد

فعالیت 23 درصد لرستانی‌ها در بخش کشاورزی

افزایش 39 درصدی عوارض ارزش افزوده شهرداری‌ ها و دهیاری‌ های لرستان

رضا مهاجری سرمربی شمس آذر می‌شود

مجوز 149 هزار تن صنایع تبدیلی و فرآوری کشاورزی در لرستان صادر شد

افزون بر 79 هزار میلیارد ریال مطالبات گندم کاران لرستان پرداخت شد

ضرورت استفاده از فناوری‌های نوین در انجام امور و ارتقای دادرسی الکترونیک

مهاجری جانشین دقیقی در شمس آذر شد

معدوم سازی میزان 2000 کیلو گرم خوراک آبزیان آلوده در لرستان

46 واحد تولیدی زیر پوشش آزمایشگاه صنعتی ساختمانی و معدنی بروجرد

تأکید بر برگزاری یادواره شهدای هنرمند لرستان

حریف پرسپولیس بالاخره صاحب سرمربی شد

بیمه سلامت در زندگی مردم و سلامت آن‌ها تأثیرگذار است

خیبر خرم آباد و شمس آذر قزوین با هم تعویض مربی کردند

ماجرای دستگیری کلاهبردار میلیاردی در لرستان

نخستین همایش استانی «دختران حاج‌قاسم» در پلدختر برگزار شد

بیش از 188 هزار نفر در بروجرد تحت پوشش بیمه سلامت هستند

آسمان لرستان فانوس باران شد

ادای احترام مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان به مقام شامخ شهدا

سامانه بارشی سرد در راه لرستان

مهاجری سرمربی شمس آذر شد

زنگ‌مقاومت در مدارس پلدختر نواخته شد

برداشت 22 هزار تن انگور در بروجرد

ایجاد 2600 فرصت شغلی با اجرای طرح‌های کشاورزی در لرستان

پیش بینی بارش برف در ارتفاعات لرستان

فرماندار بروجرد: سرشماری کشاورزی نقش کلیدی در توسعه پایدار دارد

کود حیوانی بهتر است یا کود شیمیایی؟

ترمیم روده انسان با کمک مارهای بوآ و پیتون!

ملاقات عمومی سرپرست بنیاد شهید تهران بزرگ با جانبازان و خانواده‌های جامعه هدف

نشست توسعه اندیشکده ها در جامعه نخبگانی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد

انتصاب مجید خوبیاری به عنوان رئیس فدراسیون ووشو و مینا نظری به عنوان دبیر کمیته آموزش و پژوهش

ابقای منصوریان در هیئت ووشوی کیش