ندای لرستان

آخرين مطالب

ترامپ؛ گزینه مسلمانان؟ مقالات

ترامپ؛ گزینه مسلمانان؟
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - دنیای اقتصاد /متن پیش رو در دنیای اقتصاد منتشر شده و بازنشرش در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست
اگر رای‌دهندگان عرب آمریکایی و مسلمان در گذشته زمینه مشترکی با جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها داشتند، برای برخی در انتخابات ریاست‌جمهوری امسال، یکی از این احزاب، از دور خارج شده است. به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، فاطیما کلایت، 25ساله، پرستاری که در دیربورن زندگی می‌کند و در سال2020 از جو بایدن حمایت کرده بود، گفت: «بیشتر افرادی که می‌شناسم یا به نماینده حزب سوم رای می‌دهند یا ترامپ.»
 او که قصد دارد امسال به نماینده حزب سوم رای دهد، افزود: «ترجیح می‌دهم که ما به هیچ وجه درگیر اسرائیل نباشیم. اما من معتقدم که ترامپ در خارج از کشور آسیب کمتری برای کشور خواهد داشت.» سرین حجازی، 28ساله، مانند خانم کلایت، بخشی از جمعیت قابل توجه لبنانی-آمریکایی میشیگان است. خانم حجازی که مدت‌ها خود را دموکرات می‌دانست، گفت که هیچ علاقه‌ای به ترامپ ندارد. او گفت: اما او از هریس نیز حمایت نخواهد کرد و توضیح داد که از این ایده که سلاح‌های آمریکایی که جان اعضای حانواده‌اش را به خطر می‌اندازد اکنون از طریق دولت بایدن به دست اسرائیلی‌ها می‌رسد. حجازی که گفت به سمت جیل استین، نامزد حزب سبز که روز یکشنبه در دیربورن کارزار انتخاباتی برگزار کرد، متمایل شده است، او گفت: «من بسیار احساس گناه می‌کنم. بسیاری از آمریکایی‌های عرب احساس گناه می‌کنند، چرا که ما اینجا در امان هستیم، اما این دلارهای مالیاتی ما هستند که به شکل سلاح سر از اسرائیل درمی‌آورند.»
خانواده وی گفتند که کامل احمد جواد، ساکن دیربورن، در جریان حمله هوایی اسرائیل در لبنان در هفته گذشته جان باخت که خشم جامعه را بیشتر برانگیخت. برای همسر خانم حجازی، یعنی حسین بیدون، 27ساله، پیام ترامپ درباره مداخله نکردن در امور خارجی جذاب بوده است. بیدون که گفت در سال2020 از بایدن حمایت کرد؛ اما اکنون از ترامپ حمایت می‌کند. او افزود: «او بیشتر به آنچه در آمریکا می‌گذرد، اهمیت می‌دهد. به نظر می‌رسد که حزب دموکرات بیشتر به آنچه در کشورهای دیگر می‌گذرد، اهمیت می‌دهد و توجه کمتری به مردم خود دارد.» برای برخی از حامیان هریس، این ایده که رای‌دهندگان مسلمان یا عرب گزینه ترامپ را در نظر بگیرند، غیرقابل درک است.
آنها خاطرنشان می‌کنند که این ترامپ بود که مانع از ورود شهروندان کشورهای عمدتا مسلمان به ایالات متحده شد. به اعتقاد آنها ترامپ سابقه طولانی در اظهارنظرهای نژادپرستانه و تحریک‌آمیز دارد. اخیرا اسرائیل را برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران تشویق کرده است. طرفداران جناح راست در اسرائیل اغلب او را متحد خود می‌دانند. هریس و کمپین او با رای‌دهندگان عرب آمریکایی و مسلمان در میشیگان و فراتر از آن ارتباط برقرار کرده‌اند.
او روز جمعه درحالی‌که در ایالت بود با رهبران جامعه مسلمانان دیدار کرد. او همچنین از مقامات و رهبران منتخب کنونی و سابق عرب و مسلمان و از گروهی به نام «Emgage Action» که بر ایجاد قدرت سیاسی مسلمان آمریکایی متمرکز است، تاییداتی دریافت کرده است. دکتر الطافت حمزوی، رئیس هیات‌مدیره بنیاد «Emgage Action» -بازوی مشارکت غیرحزبی رای‌دهندگان- گفت که دیدگاه‌های مختلف درباره انتخابات منعکس‌کننده تنوع مسلمانان آمریکایی است، گروهی که شامل آمریکایی‌های عرب‌تبار، سیاه‌پوستان و آمریکایی‌های آسیای جنوبی است. به گفته حمزوی گروه بزرگ‌تری وجود دارند که می‌گویند: «من دیگر به این سیستم اعتقادی ندارم.» در بیانیه‌ای، نسرینه برگزی، مدیر تبلیغات مسلمانان و عرب آمریکایی برای کمپین هریس گفت که کامالا هریس برای به‌دست آوردن هر رای، متحد کردن کشورمان و رئیس‌جمهور شدن همه آمریکایی‌ها تلاش می‌کند.»
برگزی گفت: «معاون رئیس‌جمهور هریس در حمایت خود از جامعه متنوع مسلمان کشورمان ثابت‌قدم بوده است.» «جنبش ملی غیر متعهد» که تلاش‌های اعتراضی علیه بایدن را در جریان رقابت‌های مقدماتی امسال سازمان‌دهی کرد، گفته است که از کامالا هریس حمایت نخواهد کرد. اما به حامیانش نیز هشدار داده است که از ترامپ یا نامزدهای حزب ثالث حمایت نکنند. این جنبش شک دارد که مسلمانان از ترامپ حمایت کنند و تعداد انگشت‌شماری از او حمایت می‌کنند از جمله شهردار همترامک در میشیگان. او گفت: «به‌عنوان یک جامعه، ما نادان نیستیم.» اگر درد رای‌دهندگان مسلمان و عرب آمریکایی در دیربورن ملموس بود، اضطراب و ناراحتی رای‌دهندگان یهودی در برخی از حومه‌های دیترویت نیز مشهود بود. بیرون از معبد «شیر شالوم» در شهرک بلومفیلد غربی، نمایشگاهی از صندلی‌های خالی برپا شده بود که اشاره‌ای به 250تنی دارد که از سرزمین‌های اشغالی به غزه به‌عنوان اسیر برده شدند.
نوح آربیت، نماینده ایالتی، یک دموکرات که نماینده منطقه است، پیش از نمایش قدم می‌زد، درباره پیامدهایی که 7اکتبر روی حزب دموکرات گذشته بود، فکر می‌کرد. او گفت: «این ائتلاف بایدن که در سال2020 شکل گرفت، از هم پاشید. او در مصاحبه‌ای بر تفاوت‌های میان حزب دموکرات و چپ فعال آن تاکید کرد و گفت که برخی از مترقی‌ها، به‌ویژه در دانشگاه‌ها، مخالفت خود را با اسرائیل به‌گونه‌ای ابراز کردند که به یهودستیزی و انحراف تعبیر شد. او گفت که خطر این است که برخی از رای‌دهندگان امسال ممکن است این دو را با هم ترکیب کنند. او گفت: «کامالا هریس به عکس گفته‌های این معترضان کالج عمل کرده است، اما افراد زیادی هستند که می‌گویند، به آنچه در محوطه دانشگاه می‌گذرد نگاه کنید، این چیزی است که کامالا می‌خواهد بیاورد. این دروغ است. اما آنها این‌گونه رای خود را می‌دهند.» 

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/983487/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کاروان «مهر» به مناطق محروم لرستان اعزام شد

تعداد پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی لرستان کاهش پیدا کرد

تعداد پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا لرستان کاهش یافت

از کشف زنجیر‌های 30 میلیارد ریالی قاچاق تا توقیف کاروان خودرو‌های شوتی در فارس

جانباز 70 درصد «میرآقا جودکی» آسمانی شد

ترامپ؛ گزینه مسلمانان؟

این رفتار نظام حکمرانی قابل قبول نیست

محدودیت‌های قدرت آمریکا در خاورمیانه

رضا پهلوی، پیاده نظام رسانه‌ای اسرائیل

نگران جان؛ کمبود تجهیزات حیاتی پزشکی و مرگ بیماران

ماجرای تهدید رسانه عبری به ترور آیت‌الله سیستانی

هدهد 3؛ ویدئوی مهم حزب الله از مناطق استراتژیک اسرائیل (زیرنویس فارسی)

آسوشییتدپرس: گزینه های اسرائیل برای پاسخ دادن به ایران چیست؟

فشار تندروها برای قانون شدن مصوبه حجاب

روز هشدار در بازار دلار و طلا

جلسه شورای اداری شهرستان خرم‌آباد برگذار شد

لزوم ارائه برنامه آراسته برای توسعه ورزش همگانی لرستان

محفل انس با قرآن کریم با حضور «اساتید و نخبگان قرآنی شاهد و ایثارگر» برگزار می‌شود

چند راهکار طبیعی برای پیشگیری از خشکی پوست در فصل سرما

طلسم افزایش نماینده باطل می‌شود؟

شکست تل‌آویو در جنگ نرم

مناظره‌های خارجی درباره غزه؛ همه هستند جز ایرانی‌ها

تونس نتونست!

عادی‌سازی «FATF» در شرایط «غیرعادی»

روند افزایشی قیمت سکه امامی؛ تثبیت دلار در کانال 63 هزار تومان

بانک‌های ناتراز زیر ذره‌بین بانک مرکزی

6211 قطعه سکه طلا در حراج مرکز مبادله فروخته شد

رئیس سازمان بورس: 3 شرکت ما جمعا 500 هزار میلیارد تومان زیان دارند

وزیر کار: سازمان تامین اجتماعی همواره باید نگران وضعیت اقتصادی باشد

تولید سالانه 250 میلیون نهال در کشور

روز جهانی تخم مرغ و جشنواره صبحانه سالم در خرم آباد

دانشگاه علوم پزشکی لرستان در جمع 9 دانشگاه برتر کشور قرار گرفت

برپایی 15 پایگاه برای جمع‌آوری کمک‌ به مردم لبنان در لرستان

واکسیناسیون 3 میلیون و 670 هزار رأس دام لرستان علیه طاعون

جشنواره «طعم امید» در لرستان برگزار می‌شود

جو آرام و پایدار تا اوایل هفته آینده در لرستان

80 درصد از املاک وزارت بهداشت در سراسر کشور سند مالکیت دارند

لرستان، رتبه دوم ثبت‌نام کنندگان مسابقات قرآن صنعت آب و برق کشور

میکروب‌های باستانی در دل سنگ دو میلیارد ساله‌

دخالت نابجا در تعیین استانداران

این روزهای جامعه؛ بازگشت مردم از حاشیه به متن

استراتژی حلقه آتش

هدفگذاری تحقق تجارت الکترونیکی 9 همتی برای کشور

میزان صادرات ایران به ترکمنستان 440 میلیون دلار است

نرخ جدید کارشناسی رنگ خودرو اعلام شد

ترخیص خودرو‌های خارجی از بندر شهید رجایی

حضور همراه اول در جیتکس 2024 با محوریت هوش مصنوعی

1400 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد

رئیس کمیسیون انرژی مجلس: چالش بزرگ انرژی، ناترازی اقتصادی و عدم سرمایه‌گذاری در این حوزه است

عضو اتاق بازرگانی تهران: مرکز مبادله ارز، مانعی برای تجارت خواهد شد