ندای لرستان

آخرين مطالب

◄ معرفی راه آهن دورود؛ کوتاه ترین خط آهن کشور و جاذبه های گردشگری آن اجتماعي

◄ معرفی راه آهن دورود؛ کوتاه ترین خط آهن کشور و جاذبه های گردشگری آن
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - تین نیوز |
شهرستان دورود دارای دو بخش «سیلاخور» و «مرکزی»، دو شهر «درود» و «چالانچولان» و پنج دهستان است.
دورود قدمت تاریخی کمی دارد. علت اصلی شهرت این شهر به سبب دارا بودن جاذبه های طبیعی فراوان است که به دلیل وجود آن ها درود را پایتخت طبیعت ایران می نامند، جاذبه هایی مانند زیباترین دریاچه آب شیرین ایران، زیباترین آبشارهای ایران، رشته کوه اشترانکوه با لقب «آلپ» ایران، جنگل، رود و رودخانه ها، چشمه، سراب، غار، دره و حیات وحش.
به گزارش تین نیوز، درود به سبب قرارگیری در مسیر محور اصلی خرم آباد - اصفهان و راه آهن تهران- خرمشهر، دارا بودن کارخانجات متعدد از جمله کارخانه فارسیت و سیمان، دارا بودن منابع زیاد سنگ و کارخانجات سنگ بری، صنایع نظامی، امور جانبی صنایع، خدمات شهری و کشاورزی قطب صنعتی استان لرستان نیز محسوب می شود.
این شهر جدا کننده دو تیره بختیاری و لرستانی است و مردم آن به زبان لری سخن می گویند. گویش های رایج در این شهر شامل لری سیلاخوری و لری بختیاری است.
زیبایی این شهر ازآنجایی که در جوار تلاقی دو رودخانه ماربره و تیره قرار گرفته، چندین برابر می شود. در این مطلب، می خواهیم در مورد آدرس ایستگاه راه آهن دورود لرستان و امکانات و جاذبه های گردشگری اطراف آن صحبت کنیم.

ندای لرستان

اگر برای سفر به دورود انتخاب شما سفر زمینی باشد یک مرحله دیگر نیز پیش رو دارید انتخاب از بین چند گزینه یعنی خودرو شخصی، اتوبوس یا قطار. برای سفر با قطار اول اینکه باید بدانید برای سفر با قطار مقصد شما باید در مسیر خطوط راه آهن قرار گرفته باشد. موضوع دوم در این انتخاب طول مدت مسافرت است که مطمئنا هنگام استفاده از قطار مدت زمان شما زیاد می شود زیرا زمانی که می خواهید به مقصد برسید با استفاده از قطار بالا می رود.
ولی با تمام این اوصاف می توان گفت قطار یکی از لذت بخش ترین وسایل سفر می تواند باشد و به نوعی شما را با طبیعت هایی نا شناخته آشنا می کند. مسیرهائی که جزء هنگام سفر با قطار ممکن نیست آنها را بتوانید با چشم خود ببینید. در این مطلب می خواهیم شما را با جاذبه های گردشگری دورود آشنا کرده و اطلاعات مورد نیاز درمورد ایستگاه راه آهن دورود در اختیار شما قرار دهیم.
درباره ایستگاه راه آهن دورود ایستگاه راه آهن دورود یک ایستگاه راه آهن در شهر دورود، و ایستگاه اصلی راه آهن لرستان شناخته می شود. این ایستگاه با اینکه از لحاظ اندازه کوچک می باشد ولی دارای قدمت بسیار است و در سال 1317 احداث شده است و خط آهن لرستان را به خط سراسری ایران متصل کرده است. از این ایستگاه برای شهرهای زیادی مسیر ایجاد نشده است. و تنها چند شهر بزرگ را ساپورت می کند.

ندای لرستان

این راه آهن از نوع راه آهن گار می باشد. ایستگاه گار در راه آهن ایران به تشکیلاتی درجه یک اطلاق می شود که فعالیت های وسیعی در آن انجام می شود و خطوط متعددی به آن وصل است. به عبارتی در این ایستگاه ها عملیات مربوط به اعزام، تنظیم و تشکیل قطارها، فعالیت های تخلیه و بارگیری به صورت مضاعف صورت می گیرد؛ همچنین، امکاناتی جهت امدادرسانی در زمان بروز حوادث فراهم شده است. به عنوان ایستگاه اصلی راه آهن لرستان شناخته می شود.
ایستگاه های خط راه آهن دورود این خط آهن را می توان کوتاه ترین خط آهن کشور دانست که دارای 11 ایستگاه در سرتاسر آن است. این خط آهن، سابق بر این متشکل از خط آهن لرستان کنونی و خط آهن زاگرس بوده است که بنابر دلایلی زاگرس در سال 1390 از این خط آهن جدا شد و به صورت مستقل با مرکزیت اندیمشک شروع به کار کرده است. زمانی که زاگرس از این خط آهن جدا شد سه ایستگاه از اراک به این خط آهن اضافه شد. این راه آهن در حال حاضر طولی برابر با 155 کیلومتر دارد که بیش از 28 کیلومتر آن خط تجاری – صنعتی می باشد. مومن آباد، ازنا، دربند، رودک، دورود، قارون، بیشه، سپیددشت، چمسنگر، کشور و تنگ هفت ایستگاه های این خط آهن می باشند.
مسیرهای ایستگاه راه آهن هر ایستگاه بنابر مقتضیات و شرایطش مسیرهای مسافرتی را ایجاد می کند. این مسیرها توسط شرکت ریلی مسافربری طراحی و اجرا می شود و مسئولیت کلیه این سفرها بر عهده این شرکت ها خواهد بود. مسیرهای این ایستگاه شامل دورود – مشهد و دورود – اهواز می باشد.
مسیر دورود به مشهد
از شهر مشهد، تقریبا امکان سفر به تمامی شهرهایی که در مسیر راه آهن قرار دارند و از ایستگاه قطار برخوردارند، میسر است. یکی از مسیرهای ایستگاه قطار دورود نیز به این شهر متصل می شود.
سفر از مشهد به دورود با قطار 19 ساعت و 40 دقیقه به طول می انجامد؛ اگرچه این مدت زمان نسبتا طولانی است؛ اما واگن های باکیفیتی در مسیر دورود به مشهد فعالیت دارند که با امکانات رفاهی و تفریحی متنوع خود، این ساعات طولانی را برای مسافران لذت بخش می کنند.
در مسیر قطار دورود و مشهد شهرهای ازنا، شازند، سمنگان، اراک، مشک آباد، سواریان، قم، تهران، سمنان، شاهرود و نیشابور قرار گرفته اند؛ بنابراین، درصورت خرید بلیط قطار دورود می توانید در هرکدام از شهرهای نامبرده سوار قطار شوید یا از آن پیاده شوید. با خرید بلیط در زمان پیش فروش بلیط قطار، با مشکل تکمیل ظرفیت قطارها مواجه نخواهید شد.
با خرید بلیط قطار مشهد-دورود، با قطارهای باکیفیتی سفر خواهید کرد. واگن های این قطارها با ویژگی هایی همچون کوپه های راحت و صندلی های تخت شوی استاندارد و همچنین امکانات رفاهی و سرگرمی متنوع، تجربه ای بی نظیر از حرکت روی ریل ها را برای مسافران فراهم می کنند.
مسیر دورود به اهواز
یکی دیگر از مسیرهای ایستگاه راه آهن دورود به اهواز منتهی می شود. پیمودن مسیر قطار دورود-اهواز، 9 ساعت طول می کشد. قطارهای موجود در مسیر دورود-اهواز عبارت اند از:
قطار سه ستاره و 6تخته پارسی متعلق به شرکت مهتاب سیرجم قطار سه ستاره و 4تخته البرز متعلق به شرکت رجا قطار چهارستاره و 4تخته امید متعلق به شرکت مسافربری ریلی رجا قطار چهارستاره و 4تخته کرخه یا پرستو متعلق به شرکت پارس لاریم امکانات قطارهای مسیر دورود به اهواز مواردی همچون توزیع بسته های پذیرایی، فروش غذا در رستوران قطار، سرویس خواب، پریز برق، کتابخانه، سیستم تهویه هوای مطبوع و سرویس بهداشتی ایرانی و ... را شامل می شود که مدت زمان پیمودن مسافت این دو شهر را به لذت بخش ترین بخش سفر تبدیل می کنند. قطار دورود-اهواز در مسیر رفت وبرگشت خود در ایستگاه های سپیددشت، اندیمشک، شوش و هفت تپه توقف دارد. گفتنی است که مبدا قطارهای موجود در مسیر دورود و اهواز، شهر دورود نیست، بلکه این قطارها از مبدا تهران به مقصد اهواز حرکت می کنند و پس از طی کردن چند ایستگاه به دورود می رسند.

ندای لرستان

امکانات رفاهی ایستگاه راه آهن دورود در این ایستگاه همانند دیگر ایستگاه های راه آهن کشور از امکانات گوناگونی استفاده شده است تا مسافران در زمانی که در این ایستگاه در انتظار قطار هستند و یا افرادی که به استقبال یا بدرقه مسافرشان آمده اند بتوانند زمانی را در آرامش و آسایش سپری کنند. از این امکانات می توان به غرفه فروش تنقلات، تلفن عمومی، گیشه فروش بلیط، سکو سوار و پیاده شدن مسافر، بهداری، آمبولانس، امکانات حمل خودرو از ایستگاه، سرویس بهداشتی و مسجد اشاره کرد.
راه های دسترسی به ایستگاه راه آهن دورود ایستگاه تقریبا در قسمت جنوبی شهر درود واقع شده است. قرار گرفتن این ایستگاه در این محل باعث شده است که رفت و آمد از یا به آن به آسانی انجام پذیر باشد. علاوه بر این وسایل حمل و نقل عمومی در حد قابل قبول و مناسبی در این مکان قرار داده شده است.
راههای ارتباطی ایستگاه راه آهن دورود
آدرس
استان لرستان، شهرستان دورود، انتهای خیابان راه آهن، ایستگاه راه آهن دورود
کد پستی
6881837357
تلفن
066-43213001-5
اطلاعات داخل سالن
06643294333
جاذبه های گردشگری دورود لرستان دورود یکی از زیباترین شهرهای سرزمین آبشارها یعنی لرستان است؛ برهمین اساس، وجود مکان های دیدنی متعددی به ویژه مکان های طبیعی دل انگیز در این شهر مورد انتظار است و درواقع همین طور هم است. جاذبه های گردشگری متعددی در دورود وجود دارد که دیدن و حضور در آن ها، تجربیات منحصربه فردی را برای مسافران فراهم می کنند. در فهرست زیر به نام برخی از آن ها اشاره کرده ایم.
چاه ساز و دهل یکی از عجایب دورود

ندای لرستان

یکی از جاذبه های گردشگری شهر دورود با نام چاه ساز و دهل شناخته می شود.افرادی که از این چاه بازدید کرده اند، تصور می کنند که می توان از درون چاه صدایی شبیه به صدای ساز و دهل را شنید.
البته تا امروز اکتشافات کاملی درباره چاه ساز و دهل نشده است، اما برخی از افراد معتقدند یک رودخانه خروشان در انتهای چاه وجود دارد.کی دیگر از دلایل اصلی تولید صدا در این چاه، فشار هوای وارد و خارج شده در آن است به نحوی که زمانی فردی در نزدیکی دهانه این چاه قرار می گیرد، فشار هوا باعث می شود تا فرد به درون چاه کشیده شود.
برای دسترسی به بزرگترین چاه کوه پریز باید از روستای چشمه سرنجه که در جنوب شهرستان دورود واقع شده حرکت را آغاز کرد و بعد از عبور از کناره کوه پله ای پریز و رفتن به بالای پله های کوه به چشمه ساز دهل دسترسی پیدا کرد .که برای این کوهپیمایی شما به بیش از 10 ساعت کوهپیمایی باید آمادگی داشته باشید.
تنگه لی لی بهشتی در میان صخره های کوه زاگرس

ندای لرستان

در 20 کیلومتری شرق شهرستان درود و در استان لرستان، تنگه ای رویایی و زیبا به اسم تنگه لی لی واقع شده است. این تنگه به اسم تنگه سورپیلو نیز مشهور است و در مجاورت روستای چمنار و نرسیده به روستای سیرم قرار گرفته است.
برای رفتن به دورود و دیدن این مکان تماشایی باید خود را به روستای چمنار برسانید. این روستا در 14 کیلومتری دورود، در غرب دریاچه گهر و قله اشترانکوه واقع شده است. این تنگ بین این روستا و روستای «سیره» یا «لاسوره» قرار دارد. از چمنار حدود 45 دقیقه و از سیره یک ساعت پیاده روی لازم است تا به لی لی برسید.
اگر از خرم آباد به این مکان سفر می کنید، باید ابتدا مسیری را به سمت دو روستای «سیرم» و چمنار رانندگی کنید. این مسیر زمانی حدود دو ساعت طول می کشد. اما اگر در دورود هستید، پس از حدود 20 دقیقه رانندگی به روستای چمنار خواهید رسید. در طول راه نیز از مناظر دل نواز اطراف جاده لذت خواهید برد.

ندای لرستان

لی لی نامی است که محلی های به این تنگ داده اند. در این منطقه درختان گیلاس وجود دارد و آن ها به گیلاس هایی که اندازه کوچک داشته باشد، لی لی می گویند. همچنین به دلیل آن که پلی به نام «سورپیلو» در نزدیکی تنگه قرار دارد، با این نام نیز شناخته می شود.
قایق سواری و گذر از تنگه با جریان خروشان آب و شنا و آب تنی کردن در حوضچه های آب و جریان رود زیبای ماربره یکی از اصلی ترین تفریح لی لی است. پس قایق بادی خود را فراموش نکنید.
اگر شناگر حرفه ای نیستید یا قایق تان را با خود نبردید، پیشنهاد می دهیم تماشاگر زیبایی های لی لی باشید؛ چراکه عبور از تنگ نیاز به قایق دارد و شنا در آن نیز به دلیل جریان آب و عمق آن ممکن است خطر داشته باشد. پس از دیدن چشم انداز های زیبا، شنیدن صدای پرندگان و موسیقی زیبای طبیعت تنگ لذت ببرید.
دره اسپر از زیباترین جاذبه های طبیعی دورود

ندای لرستان

روستای دره اسپر با آب و هوایی کوهستانی و خنک و داشتن طبیعتی زیبا میزبان گردشگران زیادی است که به این منطقه زیبا سفر می کنند. از جمله جاذبه های دیدنی نزدیک به این منطقه می توان به دریاچه گهر، تنگ لی لی، آبشار گرمه، تالاب ازگن، دره نی گاه، آبشار ازنادر، دشت لاله های واژگون رزستان دورود، تفرجگاه بابا هور، کوه قارون، چشمه وقت و ساعت دورود و غار مردگان اشاره کرد.

ندای لرستان

آبشار ازنادر: این آبشار یکی از دیدنی ترین و بکرترین آبشارهای دورود است که در روستای دره اسپر قرار دارد. این آبشار در بین درختان زیبا قرار گرفته است. در طول مسیر رسیدن به آبشار، شاهد طبیعتی سرسبز، لاله هایی واژگون و چشمه هایی زلال خواهید بود. در دامنه های این کوهستان علاوه بر آبشار، چشمه های فصلی هم جریان دارد. آبشار ازنادر در منطقه ای خوش آب و هوا قرار دارد و گردشگران بسیاری برای گشت و گذار به این منطقه سفر می کنند.

ندای لرستان

دره نی گاه: این دره در فاصله 16 کیلومتری روستای دره اسپر واقع شده است. دره نی گاه یکی از جاذبه های دلنشین و آرامش بخش منطقه می باشد. آب و هوای خنک و با طراوت این منطقه و سرسبزی درختان و کوه های تماشایی، این طبیعت را جذاب و دیدنی کرده است.
با توجه به مسیر کوهستانی این آبشار، در اطرف آن امکانات رفاهی خاصی وجود ندارد. اما با توجه به فاصله نزدیک این آبشار تا روستای دره اسپر بهتر است برای اقتصاد روستا، تمام اقلام و خوراکی هایی را که نیاز دارید از این روستا تهیه کنید. در ادامه به برخی نکات که باید پیش از بازدید از آبشار از آن آگاه باشید اشاره می کنیم:
بهتر است سفری نصفه روزه برای بازدید از این آبشار در نظر بگیرید زیرا نزدیک آبشار برای کمپ زدن مناسب نیست . خود را برای یک پیاده روی آماده کنید زیرا این آبشار در منطقه ای کوهستانی واقع شده است. در طی مسیر پیاده روی آب، کلاه، کفش پیاده روی، کرم ضد آفتاب، عینک و خوراکی جعبه کمک های اولیه و داروهای ضروری همراه داشته باشید. اگر اهل شنا و تفریح در حوضچه آب آبشار هستید، بهتر است لباس و کفش اضافی همراه داشته باشید. آبشار بیشه، گوشه ای از بهشت ایران زمین

ندای لرستان

آبشار بیشه یا آبشار پوران در 30کیلومتری شهر دورود در دهستان سپیددشت و در روستایی به همین نام قرار دارد واقع شده است که سرچشمه آن چشمه های ارتفاعات زاگرس است. جالب است بدانید آبشار بیشه در فهرست میراث طبیعی ایران ثبت شده است.در شرق بیشه تپه های کلاه کوه و در شمال آن کوه «ازگن» وجود دارد. راه آهن تهران–خوزستان نیز از نزدیکی این مکان عبور می کند.
از دو طریق می توانید به آبشار بیشه برسید:
اگر تصمیم دارید با اتومبیل به بیشه بروید بهتر است که بدانید فاصله خرم آباد تا آبشار بیشه حدود 66 کیلومتر فاصله است و از شهر دورود حدود 87 کیلومتر را باید طی کنید. در مسیر دورود به بیشه در کنار رودخانه سزار مناطق دیدنی، آبشارهای فصلی و دائمی و درختان سرسبز و زیبایی وجود دارد که از تماشای آن ها حتما لذت خواهید برد. مسیر دورود، پیچ وخم های بسیار تندی دارد؛ ضمن اینکه، به خاطر جاده کم عرض و نامناسب، دید بسیار محدود و ناکافی به خصوص در شب، عبور از لبه پرتگاه های خطرناک بدون حفاظ، احتمال برخورد و تصادف وجود دارد؛ پس با احتیاط رانندگی کنید. مسیر خرم آباد مناسب تر اما طولانی تر از دورود است. روش دیگر، راه ریلی قطار تهران- اهواز و پیاده شدن در ایستگاه بیشه است. این مسیر ریلی به دلیل عبور از میان کوه های زاگرس یکی از زیباترین خطوط ریلی کشور است. از ایستگاه بیشه تا آبشار فاصله چندانی نیست و تابلو های راهنما شما را هدایت می کنند. رود سزار، رودی که از دو رودخانه ماربرده و تیره تشکیل شده

ندای لرستان

رودخانه سزار یکی از رودخانه های دایمی و پرآب استان لرستان است. که از مناطق کوهستانی الیگودرز، ازنا، دورود، بروجرد و خرم آباد سرچشمه می گیرد.
رودخانه سزار از به هم پیوستن دو رودخانه ماربُره (که از به هم پیوستن آب های الیگودرز، دورود و ازنا تشکیل می شود) و رودخانه تیره (که آب های گله رود، سراب سفید، کرتول و چند رود دیگر را دریافت می کند) در شهر دورود تشکیل می شود که از این محل تا ایستگاه تنگ پنج که با رودخانه بختیاری تلاقی می کند سزار نامیده می شود.
رودخانه سزار در طول مسیر خود از کنار راه آهن سراسری ایران عبور می کند و و به سمت جنوب ایران سرازیر می شود. این رودخانه از روزگار باستان حد فاصل لر کوچک و لر بزرگ بوده است، هم اینکه نیز همین نظم از نظر اجتماعی و فرهنگی وجود دارد.

ندای لرستان

آب پرتلاطم رودخانه، سزار را به یکی از بهترین رودخانه های ایران برای رفتینگ تبدیل کرده است. کاملاً مشخص است رودی با این همه ویژگی به یکی از جاذبه های گردشگری استان لرستان تبدیل شود. انواع ماهی های خوشمزه و زیبا در سزار شنا می کنند تا این رودخانه در کنار زیبایی، بساط ماهیگیری و آب بازی را برای گردشگران فراهم کند. گردشگرانی که لرستان را می شناسند، به خوبی می دانند که این رودخانه یکی از پرآب ترین رودهای ایران است.
سزار در قسمت وسیعی از استان لرستان جریان دارد؛ اما اگر می خواهید بهترین جای این رودخانه را ببینید، راهی شهرستان دورود در لرستان شوید. این شهر از مرکز استان لرستان 84.4 کیلومتر فاصله دارد. رودخانه ای که از شهر دورود تا ایستگاه تنگ پنج جریان دارد را با نام سزار می شناسیم. لازم به ذکر است در نیشابور نیز روستای زیبایی با نام دررود وجود دارد. این دو نام به لحاظ نگارش و تلفظ شباهت زیادی دارند؛ اما به لحاظ جغرافیایی، دررود نیشابور فرسنگ ها از دورود لرستان دورتر است.
غار و چشمه وقت و ساعت در دل رشته کوه پریزکوه

ندای لرستان

آبشار وقت و ساعت در فاصله حدود 14 کیلومتری دورود واقع شده که با ارتفاع پانزده متری روی کف غار می ریزد. با واردشدن به غار متوجه می شوید که بعد از حدود پنجاه دقیقه جریان آب متوقف می شود و بعد از دو ساعت دوباره شروع به ریزش می کند.
این آبشار درون غاری قرار دارد که با نام وقت و ساعت شهرت دارد و دارای ارتفاع 15 متر و عمق 50 متر است. آب آبشار از انتهای سقف غار به پایین بیرون می ریزد. این آبشار دارای آبی زلال و سرد است و در داخل این غار صدای بسیار عجیب بلندی را ایجاد می کند. گفته می شود که در زمان های کم آبی مدت زمان توقف آن بیشتر و در زمان های پر آبی کمتر می شود. آب آبشار زمانی که از غار بیرون می آید، تبدیل به چشمه می شود. گفته می شود که علت خروش و توقف منظم آبشار وقت ساعت، وجود یک چشمه بزرگ سیفونی (متواتر) در عمق زمین است.
برای دیدار از این ناحیه باید در ابتدا راهی شهرستان دورود شوید و پس از اینکه به این شهر رسیددید با کمک وسایل نقلیه عمومی به سمت آبشار حرکت کنید. اگر هم با خودرو شخصی به سفر می روید می توانید از شهر دورود به سمت جنوب و در امتداد راه آهن حرکت کنید. پس از گذشتن از روستاهای چم چید، برآفتاب، چنار و ده کولیان و 3 ساعت کوه پیمایی به دهانه غار و آبشار خواهید رسید.
برای دیدار از این آبشار نیازی نیست هزینه ای پرداخت کنید. نکته ای که باید در مورد این سفر بدانید این است که مقدار زیادی از مسیر را باید پیاده طی کنید به همین دلیل نیاز دارید که کفش و لباس مناسب به تن داشته باشید. از آنجایی که امکانات خاصی در این محوطه وجود ندارد پس حتما وسایل مورد احتیاجتان را با خود ببرید.
دریاچه گهررود یکی از زیباترین دریاچه های ایران

ندای لرستان

شفافیت آب دریاچه گهر تا حدی است که ماهی های کف دریاچه به عمق چهارمتری را می توان به وضوح دید. سرچشمه آب این دریاچه رود تاپله است. به دریاچه گهر، نگین اشتران کوه نیز می گویند.
ماهیگیری ، کوهنوردی، اسکی روی آب، قایق سواری از تفریجاتی است که می توانید در دریاچه گهر لرستان تجربه کنید.
برای بازدید از دریاچه گوهر بایستی ابتدا به شهرستان درود در استان لرستان بروید. سپس به سمت امامزاده معروف درود به نام امامزاده پیر والی حرکت کنید. پس از امامزاده پیر والی به چشمه خیوه می رسید. از این جا به بعد مسیر ماشین رو نیست و باید باقی مسیر 18 کیلومتری را باید با پای پیاده و یا حیواناتی چون الاغ یا قاطر بپیمایید.
در این مطلب، شما را با ایستگاه راه آهن دورود، امکانات و مسیرهای ریلی متصل به آن و جاذبه های طبیعی گردشگری اطراف شهر دورود آشنا کردیم. پیشنهاد می کنیم اگر تاکنون به این شهر سفر نکرده اید، در بازدید از زیبایی های بکر و بی بدیل این شهر فرصت را از دست ندهید. هر گوشه ای از طبیعت اطراف این شهر جلوه ای بی نظیر از قدرت طبیعت و توانایی پروردگار عالم را به دیدگان شما هدیه می دهد.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/984673/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

لایحه بودجه در زمین پارلمان

دیپلماسی ضد جنگ ایران

پنج نکته مهم درباره حراج‌های سکه مرکز مبادله ایران

خاطره‌ای از ترک جلسه توسط چینی‌ها از زبان معاون سابق وزیر اقتصاد

افزایش 60 تا 70 میلیون مترمکعبی مصرف گاز در پی کاهش دما

بررسی سازوکار اسقاط و تحویل خودرو جایگزین با حضور وزیر صمت

ریز و درشت ارقام مهم بودجه به روایت نایب رییس کمیسیون برنامه؛ از حقوق و مالیات تا قیمت نفت و دلار

روایت فارس از علت افزایش قیمت دلار در این روزها

زیبا سازی شهر فیروز آباد الشتر با اجرای طرح‌های عمران شهری

انتخابات انجمن اولیا و مربیان دبیرستان 13 آبان، شهرستان کوهدشت

احداث مدارس 6 کلاسه در لرستان

رها سازی 3 هزار قطعه بچه ماهی در استخر چهار بره بروجرد

پرداخت 144 میلیارد تومان عوارض ارزش افزوده به حساب شهرداری و دهیاری های لرستان

افتتاح 532 طرح کشاورزی با اعتبار 2.1 هزار میلیارد در لرستان

دریافت کمک هزینه جدید دولت در آبان با کد دستوری زیر | واریز کمک معیشتی جدید برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد

رضا مهاجری سرمربی شمس آذر شد

رسمی: مهاجری سرمربی شمس آذر قزوین شد

◄ معرفی راه آهن دورود؛ کوتاه ترین خط آهن کشور و جاذبه های گردشگری آن

بهره مندی 946 روستای لرستان از اجرای طرح هادی

افزایش 39 درصدی عوارض ارزش‌افزوده شهرداری‌ها و دهیاری‌های لرستان

صدور هشدار سطح زرد برای لرستان

مسائل براساس اولویت‌ها مطالبه‌گری شوند

توقیف 49 دستگاه وسیله نقلیه متخلف در بروجرد

مادران شهدا جلوه ای از ایمان، پاکدامنی، اخلاص و صبر و شکیبایی هستند

دیدار دست‌اندرکاران برگزاری کنگره شهدای استان فارس با رهبر انقلاب

روش‌های جلوگیری از لک‌های پوستی در بارداری

ترامپ محبوب عرب‌های آمریکا

رقابت ناتمام؛ چرا شریعتمداری روایت رائفی پور را رد کرد؟

دومین وتوی آقای رئیس

افشای بدهی بانکی میلیاردی استقلال و پرسپولیس

همتی: بریکس در حال ایجاد بانک جهانی جدید است

کارشناس اقتصادی: دولت نرخ سوخت هواپیما را تعیین تکلیف کند

ترخیص کالا در گمرکات کشور سرعت می‌گیرد

10 عدد مهم بودجه 1404

رونمایی دلار در کانال 68 هزار تومان؛ طلای 18عیار بالا رفت

بودجه 1404 در کش و قوس ارز، بنزین و استقراض

اعلام برنامه هفته یازدهم تا پانزدهم لیگ برتر فوتبال

پلمب 47 وسیله بازی غیر استاندارد در شهربازی‌های لرستان

برگزاری دوره بقا در شرایط سخت جمعیت هلال‌احمر لرستان

برداشت انگور از تاکستان‌های بروجرد آغاز شد

اعلام وضعیت سطح زرد هواشناسی در لرستان

زمان دیدارهای معوقه هفته های 11 تا 15 لیگ برتر فوتبال اعلام شد

رسمی: رضا مهاجری سرمربی شمس آذر شد

کسب مقام اول و دیپلم افتخار جشنواره ملی «فانوس» توسط مسئول روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان

رئیس کل دادگستری لرستان: استفاده از فناوری‌های نوین در انجام امور و ارتقای دادرسی الکترونیک در استان ضرورت دارد

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان خرم‌آباد به مشکلات قضایی 30 نفر از شهروندان رسیدگی کرد

مسئولان قضایی استان لرستان به مشکلات 135 نفر از زندانیان زندان بروجرد رسیدگی کردند

اولین جلسه دادرسی علنی برخط دادگستری شهرستان الیگودرز برگزار شد

رئیس کل دادگستری لرستان به درخواست‌های 89 نفر از مراجعین در ملاقات مردمی رسیدگی کرد

اتاق عمل فک و صورت دانشکده دندانپزشکی توسط خیرین سلامت تکمیل و احداث می‌شود